Poll: Prioriteit voor Schakelschema's Slimme Stekkers okt-'16 | Eneco Community

Poll: Prioriteit voor Schakelschema's Slimme Stekkers okt-'16

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

637 Reacties

Komt vast wel goed.. We wachten pas even toch?

We wachten "pas" 31 maanden, toch?
Dus ff extra wachten moet geen probleem zijn.....
Nog ff en het alternatief is voorhanden....
Reputatie 7
Badge +7
Wat volgende generatie Toon>?
Alternatief is gewoon KlikAanKlikUit ICS-2000 of je vrouw iets vaker laten lopen om de lampen aan of uit te schakelen.
Dat de schakelschema`s ooit nog geïntegreerd gaat worden in de Toon firmware, daar geloof ik niet meer in.
Badge +5
Alternatief is gewoon KlikAanKlikUit ICS-2000 of je vrouw iets vaker laten lopen om de lampen aan of uit te schakelen.
Dat de schakelschema`s ooit nog geïntegreerd gaat worden in de Toon firmware, daar geloof ik niet meer in.

Dat je je vrouw als als loop"jongen" gebruikt siert je niet Buldog.
KlikAan-KlikUit is geen alternatief omdat dat eenrichtings verkeer inhoudt. Je hebt geen controle of het commando is uitgevoerd.
Een stabiel alternatief is op zeer korte termijn beschikbaar en zit nu in een testfase. Of het in Toon®️ komt? Voor mij hoeft het niet als daarmee het geheugen van Toon®️ nadelig beïnvloed wordt, ik merk namelijk steeds meer dat Toon®️ even wakker gemaakt moet worden door hem 5 minuten van het "infuus" te halen.
Ik sluit niet uit dat het er wel van komt maar dat kan ik in mijn glazen bol niet zien.;)

Hoi Ton,

Tja die volgende Toon®️, tja versie Toon®️ 3, wat daar allemaal mee kan is uiteraard afwachten.
De techniek staat niet stil uiteraard.
Maar Ton vwb de scenes op slimme stekkers heb je straks een prima alternatief.
Dus nog even geduld.
Reputatie 7
Badge +8

Dat je al geen gevoel had, was ik inmiddels al achter..
Maar deze reactie slaat nog geen kant of wal, vind ik persoonlijk erg vrouwonvriendelijk..
Iets genuanceerder reageren zal wel beter gepast staan, maar waarschijnlijk weet je de definitie ervan niet eens..

Overigens heb ik je bericht gerapporteerd..
Reputatie 7
Badge +7

Hoi Ton,

Tja die volgende Toon®️, tja versie Toon®️ 3, wat daar allemaal mee kan is uiteraard afwachten.
Dus nog even geduld.

Sorry maar wat is dat alternatief?

Hoi Ton,

Dus nog even geduld.

Sorry maar wat is dat alternatief?

Ik dacht dat begrijp je wel!
Triggi natuurlijk.
Reputatie 7
Badge +7
Ik hoopte op wat anders maar Triggi ken ik idd. wel.
Voorlopig lekker gebruik maken van de Fibaro HC2!
Nu hopen dat Toon vlug(ger) gaat ontwikkelen want ik denk dat Niet Toon maar HC2 het hart van mijn huis word.
Je hebt gelijk; op een gegeven moment moet je een keuze maken.
Kijk als ik Toon®️ 3 zou bedoelen dan had ik de term opvolger gebruikt.

Ik heb ook zitten dubben en had het geloof ok al eerder met jou over HC2.
Maar gezien nu mijn lovende ervaringen met Triggi neem ik nog even een afwachtende houding aan.
Ik heb net weer 2 slimme stekkers gekocht en heb de afgelopen dagen weer genoten van de scenes op Hue en Slimme stekkers van Toon®️ die gelijktijdig bediend werden via Triggi.
Reputatie 7
Badge +7
Zoveel systemen, zoveel keuzes!
Het word er allemaal (niet) makkelijker op. 😉
Klopt, maar als ik Triggi gebruik combineer ik er twee, Toon®️ Slimme stekkers en Hue.
En over instelling thermostaat via Triggi heb ik het dan nog niet eens.
En dat lukt bij HC2 ook niet.
Komt nog bij dat Triggi gratis is en HC2 toch een pittige aanschaf.
Reputatie 7
Badge +7
Ik gebruik daarbij ook nog de HC2 als beveiligings systeem.
Zou leuk zijn als de vrinden van Eneco een avondje organiseren zoals twee jaar geleden.
Zal dat forum eens even opzoeken.
Is nooit verkeerd!
Ik ben er voor.
Badge
Er kan nu gestemd worden voor de slimme stekker

https://forum.eneco.nl/software-releases-bug-fixes-111/poll-prioriteit-voor-schakelschemas-slimme-stekkers-okt-16-12310/index1.html#post125320
Badge +5

https://forum.eneco.nl/software-releases-bug-fixes-111/poll-prioriteit-voor-schakelschemas-slimme-stekkers-okt-16-12310/index1.html#post125320

Hoi Cees, je wil geen gebruik maken van Trigg, is het een principe kwestie?
Inmiddels werkt bij mij Triggi bijna helemaal goed. Of de schakelschema's er nog komen weet ik niet, de samenwerking tussen Eneco en Triggi is in ieder geval wel goed, dat is zeker.

Ik wil nog éénmaal dit topic bovenaan zetten Klik klak en daarna kom ik er nog een keer om mijn conclusie achter te laten in het door mij gestarte topic.
Groet, Theo.
Badge
Ok is goed
Reputatie 3
Badge

Hoi Cees, je wil geen gebruik maken van Trigg, is het een principe kwestie?
Inmiddels werkt bij mij Triggi bijna helemaal goed. Of de schakelschema's er nog komen weet ik niet, de samenwerking tussen Eneco en Triggi is in ieder geval wel goed, dat is zeker.

Ik wil nog éénmaal dit topic bovenaan zetten Klik klak en daarna kom ik er nog een keer om mijn conclusie achter te laten in het door mij gestarte topic.
Groet, Theo.

Wat is de stand van zaken momenteel ten aanzien van de schakelschema's voor slimme stekkers?
Of zijn we aangewezen op Triggi om een en ander te verwezenlijken?
Nu we het toch over slimme schakelaars hebben en daar aan te koppelen tijdschema's, zou ik ook graag een automatische inschakelmogelijkheid willen die afhankelijk is van zonsondergang c.q. zonsopgang.
Heeft iemand daar een werkende oplossing voor, voor zowel Hue lampen als slimme stekkers?
Dat doen we tot volle tevredenheid allemaal met Triggi!
Waarbij je je woonplaats kan invullen omdat het enkele minuten per dag kan schelen.
Ik zelf heb het nu 15 dagen getest en storingen komen niet voor.
Via Triggi ziet je dan het volgende, in mijn geval om 20:15 uur:

Badge +5
Triggi werkt als een (in dit geval ondergaand) zonnetje waarbij ik bij de Hue lamp die als eerste aangaat even een mailtje naar mezelf stuur als ik niet thuis ben. Zo weet ik dat het niet donker blijft in huis, de rest van Hue komt erna. Mooi toch?
Dat is heel slim Theo.
Vroeger ging ik altijd even op visite kijken of het licht asn stond bij Toon®️ Mobile.
Maar een pushmelding is wellicht handiger of gebruik je een e-mailtje?
Badge +5
Dat is heel slim Theo.
Vroeger ging ik altijd even op visite kijken of het licht asn stond bij Toon®️ Mobile.
Maar een pushmelding is wellicht handiger of gebruik je een e-mailtje?

Ik gebruik een e-mailtje Ton. Voor widgets een push melding vanwege het ontbreken van een animatie.
Maar ja je kunt er van alles van maken, da's het mooie van Triggi.
Ja dat is het zeker. Wat hier allemaal mee mogelijk is is fantastisch.
Op Toon®️ zal dat nooit geëffectueerd (kunnen) worden.
En. U maag hopen dat API Toon®️ toegankelijk blijft.
Maar gezien m'n 15 dagen test, zonder Toon®️ uitval heb ik daar alle vertrouwen in.
En dat allemaal mede dankzij The Cloud
Reputatie 4
Badge +4
Is het nog nodig deze poll onder de aandacht te brengen nu we tot nu toe een feilloos werkende Triggi hebben? Voor mij persoonlijk wel omdat ik graag alles onder een App wil hebben en Eneco te bewegen om meer mogelijkheden uit de (door hun gepromootte dure) slimme stekker te halen.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen