Oranje scherm tijdens update | Eneco Community
vraag

Oranje scherm tijdens update

Toon was aan het updaten, Kreeg een Oranje scherm. Blijft op de 2 e stip hangen. Paar maal reset gedaan maar komt er niet door. Wie weet de oplossing. Toon is 4 jaar oud.

13 Reacties

Hallo @jgpeters

Maak de adapter bij de CV even stroomloos voor min 2min. Zet ook even je modem stroomloos. Na deze onderbrekingen zal toon weer opstarten. Het kan zijn dat hij verder gaat met updaten anders start hij opnieuw op en kun je het updateproces opnieuw starten
Toon was aan het updaten, Kreeg een Oranje scherm. Blijft op de 2 e stip hangen. Paar maal reset gedaan maar komt er niet door. Wie weet de oplossing. Toon is 4 jaar oud.

Hoi @jgpeters

Een perfect voorstel van @mpleizr

Maar ik zou minimaal 5 minuten wachttijd aanhouden.
Heb ik al diversen malen gedaan. maar helaas helpt niet.
Heb ik al diversen malen gedaan. maar helaas helpt niet.

Prima, maar dan ook lang gewacht voordat je de stroom weer op de CV module zet.
Toen het mij ooit gebeurde bij Toon1 bij hangen 2e stip heb ik een zachte reset geven via het zwarte knopje onderzijde Toon®️, toen startte Toon®️ wel door.
Reputatie 6
Badge +2
5 seconden de prik eraf is ook lang genoeg. In dit geval volstaat een reset met het knopje onderaan naast de netwerkconnector ook.

Maar het betekent dat je toon niet in staat is om de apps te laden. Het kan zijn dat het geheugen van toon momentaan erg vol is, daardoor wordt-ie errug traag (en loopt de processor belasting op tot boven de 10, waar 0.3 normaal is). Kwartiertje of zo z'n gang laten gaan, met een beetje geluk loopt-ie door.
Reputatie 6
Badge
@jgpeters

Van harte welkom op de Toon community.

Niet met het leukste probleem, als ik het zo lees 😞.
Kun je aangeven of de tips die je hier hebt ontvangen verbetering hebben gebracht?

Groet, Urgel
Ik heb vandaag een nieuwe Toon gekregen. Het is de nieuwste.Er is niet veel veranderd in de bediening. De specificaties zijn wel veel beter.

Groet Joop
Ik heb vandaag een nieuwe Toon gekregen. Het is de nieuwste.Er is niet veel veranderd in de bediening. De specificaties zijn wel veel beter.

Groet Joop

Hoi Joop,

Dat was te verwachten.
Idd de software op de oude en nieuwe Toon®️ is gelijk qua bediening.
Wel heb je nu de keuze van een vochtmeting-tegeltje erbij.
Ik moet nog kijken of er veel bij is. Ben net thuis.Ik ga zo even kijken.
Ja Die staat erbij
Ja Die staat erbij

Goed zo; dat is dus nieuw bij Toon2
Reputatie 6
Badge +4

Wel heb je nu de keuze van een vochtmeting-tegeltje erbij.

Dat zou fijn zijn, als die ook betrouwbaar genoeg is 😉 Zeker met de benauwdheid en longproblemen. Dan toch maar aan vragen bij eneco.
Nou over de betrouwbaarheid loopt een nader onderzoek bij Quby.
Ik vond de afwijking tussen m’n losse hygrometer en Toon®️ te groot.
Dus een correctiemogelijkheid zou welkom zijn.
Of die er ook komt is onbekend.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen