Oplossing temperatuurverschil (software 2.5.14) | Eneco Community

Oplossing temperatuurverschil (software 2.5.14)

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

201 Reacties

Dus ook de module onder de CV
Reputatie 7
Badge +7
stroom ff van de ketel af.
ketel resetten.
ketel module resetten.

staan er niet te veel radiator kranen dicht ?
lucht in de leidingen .
cv bij vullen.

pomp snelheid te laag ?

als ketel moduleerd , dan bij lage warmtevraag 1 vlammetje op Toon.
bij hogere warmte vraag 2 of 3 vlammje,s op Toon
en het kan als ketel op een heel laag pitje staat te moduleren dat hij dit een tijdje volhoud.
Dat is normaal

als ketel moduleerd , dan bij lage warmtevraag 1 vlammetje op Toon.
bij hogere warmte vraag 2 of 3 vlammje,s op Toon
en het kan als ketel op een heel laag pitje staat te moduleren dat hij dit een tijdje volhoud.
Dat is normaal

Maar PieterMary heeft het over het vlammetje naast de temepratuurweergave.
Reputatie 7
Badge +7
zo te zien op PieterMary z,n foto,s ging het ook over de 3 vlammetje,s
of had het verkeerd gesnopen :)

ergens op een forum kwam ik dit nog tegen kon alleen niet vinden of het over hetzelfde type nummer ging

ketelinstellingen van Intergas ketel nagekeken. de "E." parameter "OpenTherm reactie" ingesteld op "Negeren indien lager dan E", nav een advies van een andere tweaker in dit topic. Als je parameter E net even verkeerd pakt, heeft dit als grote nadeel dat je ketel continu aan het aan/uit schakelen is omdat je thermostaat net onder/boven dat punt zit qua warmtevraag.

ook kan het nog iets met de warmwater plaat verwarming van doen hebben.
Hoi Jan,

Stel dat die instelling E er mee te maken had dan zou de ketel mooi een fabrieksreset geven. 
Want wat jij aanhaalt zou er misschien mee te maken hebben en dan zitte 2 instellingen (CV EN TOON) elkaar in de weg. 
Reputatie 7
Badge +7
hoi Ton,
ik weet het niet zeker hoor maar als PieterMary ff zoekt op zijn ketel.
dan is er wel wat over te vinden.
ik zie in z,n handtekening dat alles goed werkt dus ik neem aan dat het goed heeft gewerkt?
en lees ook dat hij een zonneboiler heeft .
mss staat of gaat er daar iets mis , of staat de ketel gewoon de boiler op de warmen.
en dan geeft Toon ook de vlammetje,s aan natuurlijk .
en moet de boiler opgewarmt worden, ja dan verbruik je natuurlijk ook gas
dan is er voor de rest niets mis mee.
ik neem aan dat boiler verwarmings vraag , weer voor cv verwarming gaat.
net als warmwater vraag voorrang heeft op cv verwarming.
Vandaar dat ik tot 2 keer toe aan hem vroeg of de gasmeter gas verbruik aangaf. 
Ik wilde dat uitsluiten. 
Daarop ging hij alleen maar bij de CV  kijken. 
Reputatie 7
Badge +7
we wachten het af Ton,
als het goed heeft gewerkt dan , moet het nog goed werken.
hoop dat hij terug koppeling geeft .
en even het een en ander controleerd wat we aandragen hier.
Reputatie 3
Badge +4
Goede avond  sorry voor de late reactie.  Wij hebben vorig jaar een nieuwe ketel gekregen . De Toon heeft altijd heel goed gewerkt maar na de laatste update gaat het dus helemaal fout . De het hele weekend geen rood uitroepteken te bekennen nu kom ik thuis en rood kruis met geen internet verbinding even gereset maar kruis blijft staan. Alles hier in huis heeft een vast ip adres en heb op alle apparaten internet verbinding dit is wat ie nu aangeeft dit even terzijde. Over het probleem hier boven zal nog even uitleggen wat ik heb gedaan. Toon soft reset gedaan. De Toon een harde reset gedaan stekker bij de ketel 30 sec eruit uitgehaald. Ketel nagekeken deze geeft geen storing code aan en een harde reset gegeven. Simpel gezien werkt de laatste update niet goed na dat wij een jaar lang geen problemen hebben gehad. Even voor de duidelijk heid ga de sensoren niet van de gasmeter afhalen want ben blij dat deze nu goed vast zitten en kan zo niet kijken of me gasmeter loopt maar ga er vanuit dat deze inderdaad draaid als dus na mijn gasverbruik op de Toon bekijk. Nu ik dit schrijf verdwijnt me rode uitroep teken ook haha moet vaker op het forum schrijven.
Reputatie 3
Badge +4
JVDl. De zonneboiler is alleeën voor warm water nu werkt ie niet omdat de zo'n nergens te bekennen is. Deze werkt alleeën als de zon schijnt anders staat ie uit en dan moet de ketel het zelf doen. 
Ja dat is logisch er was om ongeveer 19:15 tot 19:27 een storing in het service center
Reputatie 3
Badge +4
Kijk dat wist ik natuurlijk weer niet . Kijk dat rode kruis weten we nu wel het komt en gaat ook weer weg.  
Precies, maar wel irritant!
Vind ik......
Reputatie 3
Badge
Hier is het probeem ook opgelost inmiddels. Wel is na de update het systeem onstabieler vind ik. moet soms langer wachten tot een pagina is geladen en ook de meteradaprer is er al 2x uitgeknald qua storing. mogelijk even opstartfoutjes
Hè dat heb ik met deze update niet gehad dat ie onstabieler was. 
Wel heb ik en vele anderen ook opeens een rood kruis in de WiFi verbinding gehad, terwijl het internet het perfect doet.  
Dat zal jij ook nog wel een keer krijgen. 
Reputatie 3
Badge
Dat rode kruis heb ik vanavond gehad rond half 8. 4x reset waaronder ook 2x van modem hielp niet. en ja toen ik het opgaf spontaan weer verbinding. moet wel zeggen dat opbouwen van de verbinding bii toon lang duurd
Hoi Jeroen,

Dat hebben we in het andere topic behandeld.
Het service center lag er uit van 19:15 tot 19:28; vandaar je rode kruis.
Reputatie 3
Badge +4
Ton ik heb toch even bij de gasmeter gekeken kon het niet laten om toch te kijken. Het vlammetje Brande weer bij 20 graden. De meter loopt heeeeel langzaam dus hij verbruikt wel degelijk gas .
Nou dat zou toch normaal zijn in samenhang met een klein vlammetje bij de gasbalk.
Als bij mij de gasmeter stopt, dan enkele seconden later verdwijnt het vlammetje naast de gasbalk; let op! ik heb uiteraard domme meters en ik kan dat realtime bekijken.

Vervolgens blijft bij mij (had dat eerder getest voor je) ongeveer 15/20 minuten het vlammetje naast de temperatuur branden.
Voor zo ver ik weet heeft dat te maken met je stookgedrag; instelling CV-water; bij mij is dat nu 60 grd.
Zodra de CV afvalt; brander stopt; blijft de pomp nog even draaien ivm de restwarmte.
Reputatie 3
Badge +4
Het kleine vlammetje naast de gasbalk brand niet alleen de vlam naast de graden brand en dan verbruikt ie wel gas. Wat de ketel of de Toon Dan aan het doen is is mij een raadsel. Heb dit in in geen jaar niet opgemerkt.
Je zin is onduidelijk
Dedoel je dat alleen het vlammetje naast de temperatuur brandt en geen vlammetje naast de gasbalk?
Dan is vermoedelijk het gasverbruik zodanig laag dat Toon er niet op reageert

Snap je nou waarom ik het zo belangrijk vond dat je gaat kijken als zich dit voordoet of de gasmeter daadwerkelijk gas verbruik deteeert.
Reputatie 3
Badge +4
Je zin is onduidelijk
 Normaal als de cv aan gaat brand er een vlammetje naast het aantal graden en zie je 1 ,2 of 3 vlammetjes  bij je gas verbruik. Bij ons brand dus het vlammetje naast de aantal graden  en dan verbruikt hij ook gas. Dus wat de ketel aan het doen is weet ik niet heb de ketel op eco stand staan , voorverwarmen doet ie dan volgens mij niet ? 
Oké duidelijk; ik begrijp je.
Maar focus jij je dan niet op het verkeerde vlammetje..................
Ik denk van wel, zoals ik eerder in m'n test vertelde geldt m.i. het volgende:
  • vlammetje naast gasbar brandt alleen als er gas wordt verbruikt.
  • bekend is dat als het heel weinig is dan zie je het 1e vlammetje niet
  • je kan dat testen door uiteraard in zo'n geval de standen na te kijken; is lastig
  • het vlammetje naast de temperatuur weergave, staat hier dus los van
  • er is slechts een samenloop, als de ketel warmte gaat leveren en er gasgebruikt wordt; gaat onmiddelijk dat vlammetje naast de temperatuur branden
  • als er GEEN gasverbruik is kan er toch een vlammetje (bliven) staan
  • bij mij soms meer dam 15 minuten
Reputatie 6
Badge +1
Even over de update: ik ben wat aan het testen geweest en het volgende heeft er alle schijn van.

Als er een correctie in temp staat ingesteld en je geeft Toon een softreset, dan is dat na de reset het nieuwe ijkpunt. Dus met andere woorden. 

Als toon 18 graden geeft en je zet er 1 graad correctie in (19 graden) en vervolgens rest. Komt Toon na de reset en afkoelingsperiode uit op 20 graden. Zet je dan de correctie terug naar 0 dan heb je dus 20-1 de gecorrigeerde waarde van 19 graden.

Als Toon het 20 graden heeft en je zet er 2 graden correctie in (18 graden) en dan een reset geeft dan komt Toon na de reset en afkoelingsperiode uit op 16 graden. Als je nu de -2 graden terug zet naar 0 is het 18 graden, maar dan zonder correctie.

reset je nu ooit Toon dan blijven de graden ook dezelfde geaden , omdat er geen correctie in staat. Dit verhaal geld natuurlijk ook voor de negatieve correcties.

Als deze visie klopt ( athans bij mijn tests bleek dit steeds het geval te zijn), kan iemand binnen Eneco dit dan ook bevestigen?
Want dat is dan de werking van de update