Oplossing temperatuurverschil (software 2.5.14) | Eneco Community

Oplossing temperatuurverschil (software 2.5.14)

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

201 Reacties

Reputatie 6
Badge +1
Mijn eerste stookdag. Maar Toon heeft idd problemen met de temperatuur en de afronding, zoals dit eerder is geschets in dit topic
Gister zijn wij ook met stoken begonnen, ik heb geen afrondings verschil gevonden.
Ga nu weer even kijken, hier heeft Toon het 19.9; geeft aan 20.0
Misschien daalt de temperatuur naar 19,7 en dan zal ik de afronding hier weer melden
Inmiddels is de temperatuur bij verwaming/wijzigen gedaals naar 19,8 en nog steeds 20,0 in het scherm.
Dus so far so good
Inmiddels is de temperatuur gezat naar 19,7 en wat denk je.....................
Gewwon terug naar home en de temperatuur in dat scherm is 19,5

Dus..............................
Die Toon is gewoon perfect!
Heb ik dan geluk?
En voor alle duidelijkhedi ik ga steeds na controle van de temperatuur in systeem/verwarming/wijzigen enz terug naar het homescherm.
Die opdracht MOET je zelf geven, want Toon doet een freeze en zal een wijziging in de temperatuur vervolgens niet meer op het scherm tonen.
Je moet eerst geheel terug naar Home en dan de schermen opnieuw doorfietsen, dan pas zie je een eventuele wijziging.
En uiteraard niet meteen, eerst zal je omgeving moeten afkoelen cq warmer worden.
Reputatie 6
Badge +1
Bij mij is hij aan het herstellen, maar ik blijf raar vinden dat voor de updat ik altijd een correctie had van +0,5 en na de update van +1. Maar goed ik bemerk dat Toon weer zij ritme begint te vinden. Ik twijfel ofdat ik niet gewoon een resetje zal toepassen.
Gewoon doen uiteraard, baat het niet het schaadt ook niet!
Hier inmiddels 19,4 en op home 19,5.
Dus nog even afwachten en in de kou zitten.

Ach je moet er wat voor over hebben.

Update 16:52

Het is nu 19,3 en op home 19,5
Het gaat nu wel erg hard.

Nu 16:54 is het 19,2 en op home 19,0

Dus; ik stop met de controle.
Met de afronding is in MIJN geval niets mis mee.

Krijg ruzie met m'n vrouw, dus we gaan STOKEN!
En een borrel er bij.
Reputatie 3
Badge +4
Er gaat hier na een jaar iets niet goed na de laatste update. De temp staat ingesteld op 20 graden het vlammetje bij 20 graden blijft maar branden. Bij mijn gasverbruik komt een klein vlammetje die gaat na 5 minuten 1 minuut uit en gaat dan weer branden. Dit heb ik nog nooit meegemaakt . Dit is dus al een paar dagen zo.  
Maar je vertelt er niet bij of de gasmeter dan draait cq verbruik signaleert
Reputatie 3
Badge +4
Zoals je op de foto ziet verbruikt  in 10 minuten 0,1 m gas   En nog steeds brandt het vlammetje bij 20 graden. Kan mijn gasmeter niet aflezen want de sensor zit ervoor en die ga ik er echt niet afhalen ben blij dat ie nu goed zit.
Wat ik op de foto zie fat is duidelijk. 
Ik vroeg of de gasmeter daadwerkelijk draaide. 
Dat zie ik niet op de foto. 

Ik ik heb net gekeken op Toon, enkele seconde geleden begon het vlammetje te branden, meteen in de meterkast gekeken en de gasmeter draaide ook!
Reputatie 3
Badge +4
Ga er wel van uit dat de gasmeter draaid. Anders zou de Toon ook niet naar behoren werken. 
Reputatie 3
Badge +4
Hoop dat  het maandag even opgepakt wordt door de moderators . Zal vast toegang geven 
Na het stoppen van de gasmeter; verdwijnt het vlammetje rechts van de gasverbruik balk vrijwel meteen.
Dat geeft tenslotte ook het daadwerkelijke gasverbruik weer; dus dat is akkoord.
Het vlammetje naast de weergvave van de temperatuur blijft bij mij dan rood; we zijn nu 8 minuten verder sinds het stoppen van de gasmeter.

Overigens kan ik mij herinnneren dat de moderator over het gedrag van dit vlammetje iets gemeld heeft.
Had dat niet te maken met de aanwarmtijd??
Reputatie 3
Badge +4
Ben even naar de ketel gelopen en die blijft verwarmen op 45 graden op stand 1.  
Het is nu 19:30 dus 14 minuten nadat het vlammetje rechts naast de temperatuur aanging en die is nu uit.
Ik zie verder geen beren op de weg................

Er wordt ook nog geen gas verbruikt.
Reputatie 3
Badge +4
Het is en blijft 20 graden en staat vol te branden. 
Reputatie 3
Badge +4
Was vergeten om de foto bij te voegen. 
Dat blijft bij mij na het laatste gasverbruik ook ongeveer 15 minuten, niets bijzonders dus.
Als er constant gas zou worden verbruikt dan is het wat anders
Was vergeten om de foto bij te voegen. 

Ja met 3 vlammetjes naast de gasbalk dat is niet juist uiteraard, als de temperatuur is bereikt.
Ik twijfel of opentherm wel goed bij je werkt.

Ik zou meteen de module en de CV even resetten.
Ik ben het even kwijt, had je dat al gedaan?
Reputatie 3
Badge +4
Het viel mij gister avond op bleef maar naar de toon kijken. Vandaag heb ik het eens goed in de gaten gehouden  en inderdaad volgengs mij klopt dit niet?
Tja nogmaals als de temperatuur is bereikt, dan slaat het nergens op.
Dus resetten, toch, zoals ik aangaf
Reputatie 3
Badge +4
Heb de ketel en de Toon al gereset mocht niet baten.