Oplossing temperatuurverschil (software 2.5.14) | Eneco Community

Oplossing temperatuurverschil (software 2.5.14)

• Anonymous
  • 0 reacties
Vanaf vandaag is voor Toon een belangrijke software update beschikbaar.

Helaas hebben we moeten vaststellen dat bij een kleine groep nieuwe Toons (met productnummer 6500-1200-4901) de temperatuurweergave op dit moment niet goed genoeg werkt. Dit is eenvoudig op te lossen in de software van Toon. Om er zeker van te zijn dat alle Toons goed werken wordt deze update aan alle Toon klanten aangeboden. Klanten bij wie recent een Toon is geïnstalleerd hebben hierover een email ontvangen.

Het kan zijn dat de monteur tijdens de installatie de temperatuurweergave handmatig heeft gecorrigeerd of wellicht heb je dit zelf gedaan. Deze update houdt hier rekening mee en zorgt ervoor dat je thermostaat weer helemaal goed werkt.

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

201 Reacties

Hoi Joep,

Ik had de email nog niet gehad en nog geen envelopje, maar het tekentje achter software bij sysyteem, stond er keurig.
Hij loopt nu; ben nieuwsgierig!
Straks even kijken in welke range ik val.
De opstart is binnen 2 minuten geregeld; veel zal ik niet merken, want ik had nooit problemen met de temperatuurweergave!
Ik zit in de range 6500-1102 en val dus ook niet in de doelgroep.
Maar zoals uitgelegd door Joep krijgt iedereen deze update.
Na opstart ziet alles er keurig uit.
In het display staat 18,5 en bij verwarming/correctie temperatuur-regeling staat 18,3; deze afwijking van 0,2 is overigens normaal en hoort zo.
Aanvankelijk werd hier beweerd door iemand (ik weet helaas niet meer wie) dat hij/zij het zwaar betwijfelde of via de software het een en ander geregeld/gecorrigeerd kon worden.
Ik hoop dat deze Toon-gebruiker nu ook een goed werkende temperatuur instelling heeft.
Hopelijk meldt hij/zij zich hier nog even; ik ben nieuwsgierig..................
Ik zit in de range 6500-1102 en val dus ook niet in de doelgroep.Jij hebt dus net als ik de oude versie 1 van Toon. Ook ik had geen problemen met de temperatuur. Zo zie je maar dat vernieuwing niet altijd verbetering is.;)
Exact Toon Econoom, die conclusie trokt ik ook. Ik redeneer maar zo: "de oudjes doen het nog best":):)
Reputatie 6
Badge +1
Hier is hij nu ook lopende. Heb ook geen mail en geen enveloptje gezien. De update stond er wel. Ik hoop dat ook het wifi gedeelte nu weer correct op zijn plaats valt.

bij temp had ik altijd al een correctie van 0,5, maar die heb ik nu nog steeds. Maar misschien is mijn issue van het optellen van de correctie bij een herstart, nu wel opgelost. Ik hou alles wel even in de gaten.
Ik begreep dat alleen diegene die in de range vielen zoals genoemd een mail hebben gekregen.
De anderen krijgen de update er gratis en voor niks bij.
Vandaag de temperatuurinstelling, dus 1 dag na de update, nog eens bekeken.
De actuele temperatuurweergave is 19,2 en het scherm geeft afgerond dus 19.0 aan; er is dus verder niets schokkend gebeurd en de temperatuur weergave is net als van ouds.
Dus de fix voor de nieuwe Toon's heeft verder geen (nadelige) invloed op de oude Toon.:)
Reputatie 6
Badge +1
Hier wel verandering. Eerst had ik een correctie van standaard 0,5 en nu van 1 graden :(

Mijn Toon is in functioneren aan het achteruit lopen ipv aan het verbeteren.😕
Volgens Joep houdt Toon rekening met een handmatig eerder gewijzigde temperatuurinstelling, dus wellicht dat je je Toon nog even inleer periode moet geven?
Ik heb net de update gedaan , maar nog geen verbetering volgens mij.
(voor de update) Ik had de temp ingesteld thuis 19C  ,met als resultaat dat het 20,5C werd. comfort staat op 19.5C , dan wordt het 21C.
(na de update) comfort op 21C ingesteld en het is nu bloed heet ,bij 22.5C heb ik  maar weer de oude waarde ingesteld.

ik hoop dat ze een keer de bug kunnen fixen:p 
Reputatie 3
Badge +1
Hier de update ook ontvangen, ik val ook buiten de range die problemen had.

Wel is bij mij wat veranderd.
Niets schokkends, maar toch even melden.

Voor de update was de afronding van de temperatuurweergave als volgt:
gemeten temperatuur: 21,3 --> temperatuurweergave afgerond was 21,5
Na de update
gemeten temperatuur 21,3 --> temperatuurweergave afgerond is 21,0

Zou nu toch zeggen dat er verkeerd wordt afgerond.

Temperatuurcorrectie was 0 en is nog 0.

vr.gr. het_toontje
Hier de update ook ontvangen, ik val ook buiten de range die problemen had.

Wel is bij mij wat veranderd.
Niets schokkends, maar toch even melden.

Voor de update was de afronding van de temperatuurweergave als volgt:
gemeten temperatuur: 21,3 --> temperatuurweergave afgerond was 21,5
Na de update
gemeten temperatuur 21,3 --> temperatuurweergave afgerond is 21,0

Zou nu toch zeggen dat er verkeerd wordt afgerond.

Temperatuurcorrectie was 0 en is nog 0.

vr.gr. het_toontje

Dat is nog maar de vraag.
Het verschil 0,1 is zo klein, dat als je iets te lang in de buurt bij Toon staat dan kan het al met 0,1 oplopen.
Dus je moet dat denk ik nog een keer testen.......................
Ik heb net de update gedaan , maar nog geen verbetering volgens mij.
(voor de update) Ik had de temp ingesteld thuis 19C  ,met als resultaat dat het 20,5C werd. comfort staat op 19.5C , dan wordt het 21C.
(na de update) comfort op 21C ingesteld en het is nu bloed heet ,bij 22.5C het ik maar weer de oude waarde ingesteld.

ik hoop dat ze een keer de bug kunnen fixen:p 

Hoeveel graden heb je dan handmatig gecorrigeerd?:p
Ik heb hem nog op 0,0 staan.

dan klopt de werkelijke temperatuur wel volgens mij , en ook volgens de binnentemp op mijn weerstation .
Als ik hem op -1.5 zet is het 19.5C op de Toon. dan regelt hij wel op de ingestelde waarde. 
Maar is het eigelijk 1.5C warmer dan dat je instelt.

jammer dat je niet een correctie op de schakel temperatuur kan maken.
Reputatie 3
Badge +1
Dat is nog maar de vraag.
Het verschil 0,1 is zo klein, dat als je iets te lang in de buurt bij Toon staat dan kan het al met 0,1 oplopen.
Dus je moet dat denk ik nog een keer testen.......................

4x getest.(voordat ik de melding maakte)
De werkelijk gemeten temperatuur (zie tabblad "Verwarming- Correctie temperatuurinstelling") in relatie tot de temperatuursaanduiding op het Hoofdscherm, waarbij de laatste in relatie tot de eerst genoemde wordt afgerond omdat hier stappen van 0,5 graden worden gehanteerd, heeft een temperatuursteiging of -daling  geen enkele invloed op de ondelinge relatie.
Deze gerelateerde afronding zal softwarematig bepaald zijn.
in het hoofdscherm wordt dus niet de werkelijk gemeten temperatuur weergeven maar een gerelateerde afronding van de gemeten temperatuur in tabblad "Verwarming - Correctie temperatuurinstelling". 

De afronding is dus anders dan voor de update en daarbij onlogisch, hoe klein ook.
voorbeeld:
21,3 dient te worden afgerond naar 21,5
21,2 dient afgerond te worden naar 21,0

vr.gr. het_toontje
Ik heb hem nog op 0,0 staan.

zou het helpen als ik hem op +1,5 zet of moet hij op -1.5???

gr.
Rob

Hoi Rob, 

Ik zou zuinig aan beginnen met de temperatuur met 1,0 graad te verhogen.
4x getest.(voordat ik de melding maakte)
De werkelijk gemeten temperatuur (zie tabblad "Verwarming- Correctie temperatuurinstelling") in relatie tot de temperatuursaanduiding op het Hoofdscherm, waarbij de laatste in relatie tot de eerst genoemde wordt afgerond omdat hier stappen van 0,5 graden worden gehanteerd, heeft een temperatuursteiging of -daling  geen enkele invloed op de ondelinge relatie.
Deze gerelateerde afronding zal softwarematig bepaald zijn.
in het hoofdscherm wordt dus niet de werkelijk gemeten temperatuur weergeven maar een gerelateerde afronding van de gemeten temperatuur in tabblad "Verwarming - Correctie temperatuurinstelling". 

De afronding is dus anders dan voor de update en daarbij onlogisch, hoe klein ook.
voorbeeld:
21,3 dient te worden afgerond naar 21,5
21,2 dient afgerond te worden naar 21,0

vr.gr. het_toontje

De werkelijk gemeten temperatuur wordt inderdaad afgerond en zichtbaar gemaakt in afgeronde eenheden 0,0 en 0,5.
Nu bij mij is ge gemete temperatuur 19,8 en in het wscherm staat 20,0

Dus m.i. is er softwarematig niets mis met de afronding.
Reputatie 3
Badge +1
De werkelijk gemeten temperatuur wordt inderdaad afgerond en zichtbaar gemaakt in afgeronde eenheden 0,0 en 0,5.
Nu bij mij is ge gemete temperatuur 19,8 en in het wscherm staat 20,0

Dus m.i. is er softwarematig niets mis met de afronding.

Bij jou is dit inderdaad correct, zo hoort er ook afgerond te worden.
Dat gebeurde bij mij voor de update ook.
Er is geen man overboord, maar de afronding bij mij is anders als voor de update en anders als bij jou, dat vervreemd me.

vr.gr. het_toontje
Dan zou ik in jouw geval de temperatuurstand simpel weg weg met 0,1 corrigeren, toch.................
Ik had hem even  op -1.5C correctie gezet.  maar na een tijdje begon de CV weer behoorlijk op te warmen. hij staat nogsteeds op 19.5C ingesteld en het was al 22,5 graaden in huis. Pfff veelste heet.
Ik laat hem maar even op 0,0 staan,en probeer het morgen  weer opnieuw.
Reputatie 7
Badge +7
@ allen
geef Toon ook even een poosje de kans om in teregelen.
en zet hem eerst eens op 0,0 correctie.
en gelijk correctie,s geven van - of + 1,5 graad is wel erg veel.
gewoon rustig aan met 0,1 graad.
mss corrigeer je wel de verkeerde kant uit inplaats van - moet het + zijn !

mocht hij gaan stoken hoger dan dat je wil , dan niet in het correctie scherm  temperatuur veranderen,
maar gewoon in je home scherm ff een poosje de temperatuur lager instellen.

als ik  hier een update installeer gegarandeerd dat Toon gaat doorstoken boven de ingestelde temperatuur van mijn programma.
ik zet hem dan met de hand ff lager en wacht een poosje.
daarna zet ik hem weer op het ingestelde programma.
en draaid hij weer goed.
Ik had hem even  op -1.5C correctie gezet.  maar na een tijdje begon de CV weer behoorlijk op te warmen. hij staat nogsteeds op 19.5C ingesteld en het was al 22,5 graaden in huis. Pfff veelste heet.
Ik laat hem maar even op 0,0 staan,en probeer het morgen  weer opnieuw.

He, ik had toch geadviseerd om +1,0 te doen????????????????
Reputatie 7
Badge +7
haha ik heb zelf ook al moeite gehad moet ik nou + of min doen Ton, daarom mijn advies
met 0,1 stapjes doen en ff Toon de tijd geven .
truste

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen