Nieuwste update niet te installeren op Android | Eneco Community
beantwoord

Nieuwste update niet te installeren op Android

Reputatie 6
Badge +4
  • In een stroomversnelling (level 14)
  • 552 reacties
Kreeg vanmorgen weer een melding dat er een update was voor de Toon app op Android. Dus maar updaten... Helaas, conflict met een bestaande app.

icon

Beste antwoord door mAiden 30 januari 2018, 11:23

Inderdaad. De handtekening in de oude app is exact hetzelfde als in de update. Android wil het daarom niet installeren. Door de app even te verwijderen, de update daar weer te installeren, zal dit probleem verhelpen! 😉

Bekijk origineel

20 Reacties

Er zijn dan ook meldingen geweest met:

1) eerst verwijderen oude App
2)dan (opnieuw) installeren nieuwe App
3)dan opnieuw installeren oude App.
Reputatie 7
Badge +8
Inderdaad. De handtekening in de oude app is exact hetzelfde als in de update. Android wil het daarom niet installeren. Door de app even te verwijderen, de update daar weer te installeren, zal dit probleem verhelpen! 😉
Bijzonder, er komt een nieuwe app uit voor Toon, je ziet dat niet in de oude app maar kom je er bijvoorbeeld via het forum achter, is er een conflict. Ik las net in een ander topic dat er miljoenen worden verdiend aan het Toon project, maar een fatsoenlijke "update" van de app is niet te doen??
Erik

PS : ik wacht de reactie van Brandje wel weer af
Heb dus volgens de werkwijze, Toon verwijderd, Toon geinstalleerd en ik ben nu mijn opbrengst zonnepanelen kwijt. Ik zie deze niet meer staan?
Reputatie 7
Badge +8
ErikM1972 wrote:

Heb dus volgens de werkwijze, Toon verwijderd, Toon geinstalleerd en ik ben nu mijn opbrengst zonnepanelen kwijt. Ik zie deze niet meer staan?

Er word 1 foutje gemaakt, je moet direct zo afgeblazen?! Fouten maken is menselijk, IT is mensenwerk, ookal denken heelveel dat het robots zijn..
Je opbrengst zonnepanelen dien hij gewoon van je Toon display af te nemen..
Maar dat doet hij dus niet, ik krijg de opbrengst niet meer te zien. De oude app weer teruggezet en direct weer opbrengst.

Fouten maken is inderdaad mensenwerk, maar ze brengen gewoon een 2e Toon app uit, niet handig, of vind je van wel. Update gewoon de bestaande app.
De nieuwe App laat al van af de start Zon op Toon niet zien.
Deze App is in ontwikkeling en er is al gemeld dat pas tegen de lente deze uitbreiding komt.
Stond als extra info keurig gemeld bij de download. ?
Dus voor Zon op Toon oa gewoon de oude App gebruiken. ?
Dat meldde ik als punt 3...??
EdwinKort wrote:

Kreeg vanmorgen weer een melding dat er een update was voor de Toon app op Android. Dus maar updaten... Helaas, conflict met een bestaande app.

Hoi Edwin @EdwinKort,

Niets meer vernomen. ?
Is bij jou, bij toepassing van de geschetste volgorde, het wel gelukt?
Reputatie 6
Badge +4
Ik ben een paar uur afwezig geweest. Ga nu even kijken of het werken gaat zoals je zei.
Reputatie 6
Badge +4
Na een paar keer opnieuw installeren/deinstalleren/ wachtwoord invullen / opnieuw deinstalleren en installeren werkt het volgens mij nu weer.
Mooi zo!
Ook weer opgelost dus.
feit blijft dat al die Toon / Eneco apps een puinhoop blijft....

vier verschillende apps waarbij je bij de ene app dit niet kunt en bij de andere app dat niet kunt...

Misschien wordt het eens tijd voor Eneco om slechts 1 100% werkende app uit te brengen. We betalen er immers genoeg voor...
Dan wordt het tijd dat je je beter gaat verdiepen in de verschillen en mogelijkheden tussen de App’s.

1) met de oudste App Toon op afstand is niet mis en werkt als een speer.
2) de App Mijn Eneco daar werkt helaas niet alles vlekkeloos. Maar de Toon eigenaren hebben Toon en missen aan deze App verder niets.
3) de hybride nieuwe App is verre van af en zit in de test- en opbouwfase. Staat duidelijk bij de download. Dus daar kritiek op hebben is zinloos.

Meedoen/testen met nr 3 is NIET verplicht!
Dan hoef je je daar ook niet boos over te maken.

4) praat me even bij; welke 4e App bedoel je?

Of bedoel je soms Android en IOS??
Dan kom ik aan de 6.
oudste Toon app; grafiek stroom opvragen in uren; app loopt vast. Opnieuw installeren app, werkt het weer een tijdje...

oudste Toon app; grafiek in maanden huidige jaar vergelijken met maanden vorig jaar kan niet. Dit kan weer wel op de Toon tablet app. Waarom wel op de tablet app en niet op de Toon app voor gsm.

oudste Toon app; weekprogramma wijzigen op de app resulteert af en toe nog steeds in een hele nacht comfort van zaterdag op zondag. ondanks dat ik al een extra programma stapje heb ingevoerd op zondagnacht van 0:00 tot 0:30

Mijn Eneco app; je zegt het zelf al...

Hybride app; waarom in godsnaam iets uitbrengen wat niet af is en compleet werkzaam...

Oh ja.. op de Toon zelf kan je niet in de stroomgrafiek het verbruik van de slimme stekkers zien. Op de oude app wel.
Op de hybride app kan je weer niet alleen de slimme stekkers laten zien qua verbruik terwijl je dat op de oude app wel kan...

enz.
enz.

Boos ben ik niet echt. Alleen wat teleurgesteld dat een bedrijf als Eneco niet in staat blijkt te zijn om 1 goed werkende app te (laten) ontwikkelen...
Nou ben ik ff blij dat mijn App Toon op Afstand op IOS werkt als een speer!

De zg 6 grd bug heeft niets met de App te maken, maar wel met de Toon.

Alle verdere problemen herken ik mij totaal niet.
Nogmaals kritiek op de nieuwe hybride App hebben is zinloos. Heb ik hiervoor uitgelegd.

Uiteraard heb je de optie om je abo op te zeggen.
Scheelt mooi €4,50 per maand.

En over de 4e App hoor ik niets meer.......?
Het heeft geen zin. Alles word toch goed gepraat, hoe crappie het ook is. Ze verdienen miljoenen aan het Toon abonnement, maar kunnen die nog niet fatsoenlijk bijhouden.
Tuurlijk, nieuwe app, heel leuk, maar breng hem dan als beta uit voor een geselecteerd aantal deelnemers.
Linksom of rechtsom. Er zijn hier mensen op het forum die alles top vinden wat ze doen bij Eneco, maar er zijn nog veel meer die wel de problemen zien die er zijn en dit dan ook uiten. Dat word blijkbaar niet gewaardeerd
Alles heeft wel degelijk zin. Dus je hier uiten is perfect en vooral doen. Eneco stelt kritiek op prijs. Goedpraten is er niet bij. Meepraten dat is pas zinloos; de realiteit schetsen dat is wel zinvol; daar hebben anderen ook wat aan.
Wat fout zit wordt ook door mij opgesomd, maar wel dus met realiteit. Alles top vinden is er dus zeker niet bij. Geeft aan dat je echt niet weet waar je het over hebt.
Kijk dat is het verschil.

De beta uitbrengen bij een beperkt aantal mensen/testers geeft te weinig data. Is reeds eerder uitgelegd.
Heb je geen zin om mee te testen; gewoon links laten liggen. Het is niet verplicht........
De oudste App is prima te gebruiken.
Ook ik ben zeer ontevreden over de VC; die laat ik ook gewoon links liggen. Ik neem gewoon slimme stekkers; daar heb ik wel wat aan en geven mij realistische data.
Zo simpel is het.
Reputatie 7
Badge +8
ErikM1972 wrote:

Het heeft geen zin. Alles word toch goed gepraat, hoe crappie het ook is. Ze verdienen miljoenen aan het Toon abonnement, maar kunnen die nog niet fatsoenlijk bijhouden.
Tuurlijk, nieuwe app, heel leuk, maar breng hem dan als beta uit voor een geselecteerd aantal deelnemers.
Linksom of rechtsom. Er zijn hier mensen op het forum die alles top vinden wat ze doen bij Eneco, maar er zijn nog veel meer die wel de problemen zien die er zijn en dit dan ook uiten. Dat word blijkbaar niet gewaardeerd

Ook ik denk er serieus over na, om het abonnement op te zeggen en hem voor eenmalig €50 te laten rooten, met meer functionaliteit als wat Toon nu te bieden heeft.

Als jij gegronde kritiek heb op Toon of Eneco, zal ik in ieder geval de laatste zijn die je aanvalt of tegenspreekt, maar wel met onderbouwde kritiek komen dan, niet lukraak wat roeptoeteren 😉. Ben zelf gediplomeerd IT'er, ik weet heel goed wat het process inhoud, wat de ITers bij Eneco aan energie erin steken.

De nieuwe app is verre vanaf, dat heb ik maar ook @Brandje en andere users meerdere malen aangegeven, wij zijn ook van mening dat de nieuwe Toon app nooit al gelanceerd had mogen worden, ivm de status waarin het nu verkeerd..
Het advies is als je geen Beta wil gebruiken (Dat is de status waar de nieuwe toon app zich nu in bevind, Beta status), om de ouwe app te blijven gebruiken.
Precies!
Ook een mooie samenvatting!
Kritiek is perfect maar zeuren en idd roeptoeteren zonder de realiteit te bewaren is zinloos en erger; het is dan stemming makerij.
4e app; Toon op tablet

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen