Nieuwe softwareversie: 4.19.10 | Eneco Community

Nieuwe softwareversie: 4.19.10

  • 22 augustus 2018
  • 55 reacties
  • 2677 Bekeken

Zojuist geïnstalleerd de nieuwste toon software 4.19.10

Nog geen idee wat nieuw is

55 Reacties

Reputatie 5
Badge
Hoi Pedro,@Berny
Dat geldt voor meerdere Toon®️ gebruikers hier.
Kijk wat de knutselaars allemaal bedenken is leuk voor hun zelf, maar het gros is toch afhankelijk waar Eneco mee komt en het dan ook onderhoudt. Het is afgezaagd: “je betaalt toch ook een abo, niet?”
Want vandaag iets ontwerpen kan morgen weer niet werken.
Helaas laat Quby/Eneco ons vwb ook de backup mooi al jaren in de kou staan.
Juist met de overgang van Toon1 naar Toon2 had ik een jaar geleden mijn hoop er op gevestigd.
Maar nee hoor.


De gros maakt het helemaal niet uit of ze een toon1 of toon2 hebben en nog een gros maakt niet uit dat hun data niet te importeren valt. Het zijn juist maar een paar gebruikers die a) niet willen knutselen en b) toch data import willen. Daar gaan Quby echt geen moeite voor doen. Gezien Quby wel de mogelijk heeft geboden om dit (zonder rooten van een Toon en dus ook op een Toon2) mogelijk te maken voor de eindgebruiker met wat scripting, aldus Toonz, zie ik het probleem niet om het zelf te doen als het hem lukt.

Lees ook eens https://nl.wikipedia.org/wiki/Locus_of_control
Niks is goed of fout maar altijd wel interessant om te weten waarom je bepaalde beslissingen maakt.
Reputatie 7
Badge +4
Ik ben geen computer guru, dat gaat mij dus never nooit lukken. Maak je zelf goed kwaad @Toonz, heb ik dan meer vertrouw dat het jou lukt.😂

Even een korte update: (dit heeft wat langer geduurd omdat ik even was afgeleid door de ontwikkelingen op de Toon 2 op het andere forum). Ik ben inmiddels zover dat ik de historische data van de ene Toon kan overzetten naar een andere Toon. Helaas nog wel met twee vervelende randvoorwaarden: beide Toons moeten ger****d zijn en ten tweede neem ik ook niet de historie van slimme stekkers mee omdat de naamgeving daarvan niet is gestandaardiseerd. Wat wel wordt overgezet is je verbruik van electriciteit/gas en warmte , de opwek van electriciteit en alle historische ketelstatistieken (OpenTherm data).


Ik moet nog wel even de puntjes op de i zetten maar het begin is er 😀
Reputatie 7
Badge +4
Wat je wel zelf kan doen is de export van je oude Toon combineren met de export van je nieuwe Toon op een PC in Excel bijvoorbeeld. Je moet dan alleen zelf handmatig de link leggen tussen de slimme stekkers en meteradapters in beide datatsets.
Ideaal is het niet maar kan wel werken.

Ik ben van plan binnenkort de Toon2 aan de muur hangen ter vervanging van de Toon 1.Het niet inlezen van de backup is wel een dingetje wat me nog tegenhoudt. Misschien moet ik me gewoon eens even goed kwaad maken om een oplossing te bedenken via een script op de PC wat via http calls data leest en schrijft van en naar Toon. De Toon hoeft daarvoor niet geroot te zijn. Staat nu op mijn wensen lijst, ik 'neem het mee'....😁
Reputatie 7
Badge +9
4.19.10 hier ook geïnstalleerd
Reputatie 7
Badge +9
Zojuist geïnstalleerd de nieuwste toon software 4.19.10

Nog geen idee wat nieuw is


Hoi Mark,

Goed zo!
Nou nieuw is er helemaal niets.
Wel is de flatline bug nu definitief gefixt.

En let op: betreft alleen Toon2


Oke Ton. Wellicht na mijn melding van vandaag dat ze hem online hebben gezet?. Zie ook dat meerdere hem binnen hebben.


Had vanmiddag rond 17u de update melding op Toon. Had zojuist pas kans om hem te installeren, bij te werken in mijn handtekening.
Ik zou zeggen: “nu genoeg (reparatie) updates gehad!
Kom nu maar met echte nieuwigheden waar vele leden om gevraagd hebben???
Reputatie 6
Badge +2
@Masterbas ,

Ik sluit mij aan bij wat @mAiden schrijft.
Een herstart doet Toon automatisch als het scherm vastloopt of als het werkgeheugen op dat moment vol is.

Groeten Chantal
Reputatie 6
Badge +2
@Toonz @ikbenmallehenkieniet

Heren laten we wel on topic blijven. Hierbij zijn de off topic berichten ook verwijderd. Ook is er nu een nieuw topic aangemaakt met de officiële mededeling over de nieuwste software.

Groeten Chantal
Reputatie 6
Badge +2
@Toonz @ikbenmallehenkieniet

Heren laten we wel on topic blijven. Hierbij zijn de off topic berichten ook verwijderd. Ook is er nu een nieuw topic aangemaakt met de officiële mededeling over de nieuwste software.

Groeten Chantal


Ben je deze vergeten.. Leuk dat er een Mod reageert... vertel dan ook direct even wat deze nieuwe update inhoud.

Als je de moeite neemt om en topic door te lezen, dan had je dat al geweten.. Maar vooruit:


Nou nieuw is er helemaal niets.
Wel is de flatline bug nu definitief gefixt.

Of is deze wel on-topic.???


Dat bericht is on topic omdat dit een reactie is op een vraag over de informatie verstrekking van de nieuwste software.
@Schabaro

Hahaha...waar zijn de super users wanneer we ze nodig hebben? 😉 😉 (just kidding)
De flatline bug is een bug waarbij het verbruik vastloopt waardoor je een continu hetzelfde verbruik blijft zien. We noemen het zo omdat je in de grafiek een daadwerkelijke rechte lijn ziet.

Groet,
Glenn


We houden wel van een grapje hoor Glenn?

En die super users zijn wel present hoor?
Maar soms ff niet??
Reputatie 7
Badge +4
Hoewel de echte backup via beveiligde/geanonimiseerde opslag op de server bij Eneco zal plaatsvinden.

Dit is wel weer lastiger voor Eneco omdat het GDPR implicaties heeft als de backup via een Eneco server loopt. Backup via een server lost ook niet de uitdaging van het weer inlezen op.

Exporteren is relatief eenvoudig zoals nu al gedaan. Importeren in een nieuwe Toon is veel lastiger omdat interne ID's van aangesloten apparatuur niet gelijk zijn tussen Toons. Daarnaast worden er zogenaamde real-time 'round-robin-databases' gebruikt die continue oude waardes verwijderen als er een nieuwe waarde wordt toegevoegd. Als je een backup wilt inlezen moet je bijvoorbeeld dus ten eerste heel goed gaan uitzoeken welke slimme stekker uit de backup overeenkomt met welke slimme stekker in de huidige Toon. Je moet heel goed opletten wanneer de backup is gemaakt om de waardes op de juiste plek in te voegen in de database (tijdsafhankelijk dus).
Al met al een proces waar veel mis mee kan gaan. Ik verwacht niet dat Quby hier snel mee gaat komen omdat veel simpeler te implementeren wensen die al veel langer op de lijst staan ook niet worden geimplementeerd.
Reputatie 6
Badge +2
En toch zit in die software al veel meer dan dat je denkt (en eneco bekend maakt):

- Fibaro draadloze radiator thermostaat bedienen + zone control
- Water flow meting
- bediening van de Toon interpolis beveiliginginstallatie

En ik vergeet vast een aantal
Zojuist geïnstalleerd de nieuwste toon software 4.19.10

Nog geen idee wat nieuw is


Hoi Mark,

Goed zo!
Nou nieuw is er helemaal niets.
Wel is de flatline bug nu definitief gefixt.

En let op: betreft alleen Toon2
Hoi Ron,

Nou zoals ik hier voor dus meldde.
Geen nieuwigheden; alleen een flatline fix.
Zojuist geïnstalleerd de nieuwste toon software 4.19.10

Nog geen idee wat nieuw is


Hoi Mark,

Goed zo!
Nou nieuw is er helemaal niets.
Wel is de flatline bug nu definitief gefixt.

En let op: betreft alleen Toon2


Oke Ton. Wellicht na mijn melding van vandaag dat ze hem online hebben gezet?. Zie ook dat meerdere hem binnen hebben.
Klopt Mark!
Ik vermoed dat ze niet langer wilden wachten voor de Toon2 klanten om nu definitief de zWave bug te elimineren.
Dit is bij mij nu al de derde maal dat mijn toon1 eerst automatisch herstart en vervolgens de melding komt dat er een update is die ik vervolgens zelf moet aan tikken om wederom (bewust) een herstart/ installatie te doen.

Werk wijze lijkt mij niet zo te kloppen.
Dat ben ik wel met je eens maar nu al bij 3 updates lijkt me toch een ander probleem.
Reputatie 6
Badge +7
Na de update had ik ineens grote verbindings problemen ..Als het scherm uit was had ik geen verbinding met het SC en als ik het scherm aantikte maakte hij direct verbinding …


Na alles een aantal keer een reset gegeven te hebben werkt alles ( hoop ik ) naar behoren .
@ChantalS

Dat begrijp ik maar als toon bij iedere update eerst gaat herstarten (geheel op eigen houtje) en daarna pas een update melding doet en die dat geïnstalleerd kan worden. Duid toch op een probleem. Dit is niet eenmalig maar ook al bij 2 voorgaande updates gebeurt.
@ChantalS

Dat begrijp ik maar als toon bij iedere update eerst gaat herstarten (geheel op eigen houtje) en daarna pas een update melding doet en die dat geïnstalleerd kan worden. Duid toch op een probleem. Dit is niet eenmalig maar ook al bij 2 voorgaande updates gebeurt.


Zelf ken ik dat probleem niet. Maar als iets automatisch gaat herstarten, klink dat alsof het geheugen tevol is, waardoor hij restart om het wat op te ruimen.


Exact Ricardo, vandaar dat ik @Masterbas ook uitlegde hoe dat bij mij met m’n Toon1 ging, die op zn tenen liep.
Dat vooraf herstarten gaf lucht en zorgde voor een beter verloop van de update.
Dus als een echt probleem zie ik het niet.

Nu met Toon2 komt dit dan ook in het geheel niet meer voor.
Ik snap het allemaal wel, maar het enigste wat toon doet is programma aflopen en rookmelders in de gaten houden. Dus dat toon dat al niet aan kan....

Het is mij alleen maar opgevallen en dacht het nu eens te melden. Zo lang toon zijn werk blijft doen zonder dat ik er naar hoeft te kijken vind ik het best, want besparen zoals het eerste jaar met toon lukt nu nagenoeg niet meer. 😵
Reputatie 5
Badge
@Schabaro

Hahaha...waar zijn de super users wanneer we ze nodig hebben? 😉 😉 (just kidding)
De flatline bug is een bug waarbij het verbruik vastloopt waardoor je een continu hetzelfde verbruik blijft zien. We noemen het zo omdat je in de grafiek een daadwerkelijke rechte lijn ziet.

Groet,
Glenn
Reputatie 3
Badge +1
Bedankt.
Helemaal helder nu.
Reputatie 7
Badge +9
@Schabaro

Hahaha...waar zijn de super users wanneer we ze nodig hebben? 😉 😉 (just kidding)
De flatline bug is een bug waarbij het verbruik vastloopt waardoor je een continu hetzelfde verbruik blijft zien. We noemen het zo omdat je in de grafiek een daadwerkelijke rechte lijn ziet.

Groet,
Glenn


Hier is wel 1 van de super user('s). ?
De reactie van schabaro is me helemaal niet opgevallen, sorry.
Ben ook al sinds 8uur van morgen in gevecht met KPN. Om mij IS/RA actief te maken.

Flatline bug is exact hoe Glenn het uitlegde. Toon zal dan continue hetzelfde verbruik registeren, aangezien de meteradapter geen nieuwe verbruiken kan doorsturen door de bug. Door deze update is dit gefixt, mag het niet meer voorkomen..

Reageer