Nieuwe software update Toon | Eneco Community
vraag

Nieuwe software update Toon

• 8 november 2015
  • 68 reacties
  • 2319 Bekeken

• Doet lekker mee (level 6)
  • 3 reacties
Graag zou ik de nieuwste software update op onze Toon willen ontvangen.
Ik begreep dat je dit moet aanvragen.

Is in deze laatste update een toevoeging dat de slimme stekkers geprogrammeerd kunnen worden zodat deze op de vaste ingestelde tijd aan en uit gaan?

Bedankt dat er zoveel informatie op dit forum staat want de monteur die afgelopen vrijdag ochtend bij ons geweest is heeft de Toon niet correct aangesloten. De sensor die de stroom uitleest was niet goed geïnstalleerd.

Maar via de informatie van het forum heb ik dit zelf maar gedaan.

Graag verneem ik het bovenstaande van u.

Groet Ton

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

68 Reacties

De laatste versie is op dit moment 3.1.X.
De updates krijg je altijd automatisch!!

Sommigen willen niet wachten en vragen een update om die eerder te mogen ontvangen.

De zg scenes op slimme stekkers zijn er nog niet.
Dus is er ook geen update voor.

In de laatste betichten van Eneco hopen ze dat de softwareontwikkelaars er eind van het jaar mee aan de slag zullen gaan.
Dus vermoedelijk zal je pas begin 2016 een slimme stekker kunnen programmeren.
Beste Brandje,

Bedankt voor uw reactie graag zou ik willen vragen om een vervroegde update. Bij wie moet ik dit doen?

Groet Ton. Zuidland:8
Morgen maandag zal een moderator dit bericht van jou lezen en dan de update ter beschikking stellen.
Komt goed!
Reputatie 7
Badge +6
@Tonio

Welkom op de community! Je kan nu de meest recente update binnenhalen.

Groet,

Folkert
Beste Folkert

Bedankt voor uw bericht en update.

Wat ik wel heel jammer vind is dat de scenes voor de slimme stekker na ongeveer 2 jaar (dit las ik in oudere topics) nog steeds niet ontwikkeld zijn.

Ik denk dat er heel veel gebruikers van de slimme stekkers (waar onder ik) op deze scenes zitten te wachten omdat het gebruik van deze stekkers via de Toon op dit moment beperkt is.

Eigenlijk heb ik 2 Slimme stekkers besteld met de overtuiging dat dit mogelijk zou zijn. Dan vind ik de term "Slimme" stekker niet helemaal toepasselijk.

Denk dat jullie er goed aan zouden doen om de scenes eerder te ontwikkelen en in een update vrij te geven. Zie een aantal berichten boven in deze topic van Brandje. Na ongeveer 2 jaar wachten zou dat een toch wel mogen.

Met vriendelijke groet,

Ton
Zuidland
Badge +5
Hoi Ton Zuidland, geduld is een schone zaak. Het is oorverdovend stil omtrent de ontwikkelingen van de schakelschema's.:@

https://forum.eneco.nl/algemene-vragen-opmerkingen-over-toon-110/vragentopic-slimme-stekkers-8754/index2.html#post87624
Hoi Theo,

En het zal nog wel even stil blijven..........
Immers Eneco heeft reeds eerder aangegeven hoe de planning ligt en we kunnen (terecht overigens) door zeuren maar daar wordt natuurlijk niet van afgeweken.

Als het dus straks eind december 2015 is dan ben ik uiteraard nieuwsgierig wat men vanuit de softwareplanning op dat gebied ons te bieden heeft!

Invoer september 2014 van slimme stekkers, maar dat wat (de scenes) een groot belang is daar wordt m.i. te makkelijk mee om gegaan qua planning.

En dan te bedenken dat er 3 jaar geleden al een "proef" is geweest, die toch qua ontwikkelde software aan te passen moet zijn voor versie 3.1 en straks 3.2.......

Zet dan, om wat spoed achter de ontwikkeling te zetten, weer veldtesters in net als nu bij Toon Zon; dan zou je (gratis) weer test-content kunnen gebruiken. Er zijn meer dan zat aanmeldingen, die staan te trappelen.

Ergerlijk zou het zijn als pas begin 2016 men aan de ontwikkeling begint, want dan geef ik je op een briefje dan wordt het inderdaad bijna 2 jaar invoer slimme stekkers, invoer van scenes.........
Hoi Folkert,

Graag zou ik ook de update ontvangen. Op dit moment draait hier versie 2.9.26 nog.

BVD

Nick Kerssens
Badge +5
Hoi Theo,

En het zal nog wel even stil blijven.......... te makkelijk mee om gegaan qua planning. .........

We w8ten geduldig af, er zit niets anders op.
Inderdaad. Misschien in januari 2016 in Rdm flink mopperen??
Badge +5
Inderdaad. Misschien in januari 2016 in Rdm flink mopperen??

Dan doe ik mee!
Beste Yobotje en Brandje,

Misschien kan ik een topic open waarin gebruikers van de (bijna) Slimme stekkers kunnen reageren dat zij de scenes voor deze stekkers in de software van Toon missen. Kunnen de manager(s) van de software ontwikkelaars zien hoeveel CONSUMENTEN zitten te springen om deze software uitbreidingen.

Men kan zich niet verschuilen achter stil zwijgen als de consumenten (want dat zijn wij toch, afname van slimme stekkers bij de Eneco shop) aandringen om een update naar voren te schuiven.
Badge +5
Beste Yobotje en Brandje,

Misschien kan ik een topic open waarin gebruikers van de (bijna) Slimme stekkers kunnen reageren dat zij de scenes voor deze stekkers in de software van Toon missen. Kunnen de manager(s) van de software ontwikkelaars zien hoeveel CONSUMENTEN zitten te springen om deze software uitbreidingen.

Men kan zich niet verschuilen achter stil zwijgen als de consumenten (want dat zijn wij toch, afname van slimme stekkers bij de Eneco shop) aandringen om een update naar voren te schuiven.

Hi Tonio, een nieuw topic starten zou ik je niet willen aanbevelen aangezien er niet zo heel snel met velen gereageerd wordt door forumleden.
Het topic blijft namelijk niet lang genoeg zichtbaar in de huidige forum opzet van rubrieken. Als je al aandacht wil vestigen op dit item dan kun je naar mijn idee beter aansluiten in het topic wat eerder gestart is en daar ook je stem uitbrengen desnoods met een duimpje. Zie het maar als een poll.
Verder kun je dan nog proberen hoger in de Enecoboom te klimmen maar of je daar de schakelschema's mee kunt bespoedigen, ik betwijfel het.
Ik ben benieuwd en ook hoopvol!

https://forum.eneco.nl/algemene-vragen-opmerkingen-over-toon-110/vragentopic-slimme-stekkers-8754/index2.html#post87624
Reputatie 7
Badge +6
@N.A.G. Kerssens

Je kan de update binnenhalen.
@N.A.G. Kerssens

Je kan de update binnenhalen.

Heb hem nog steeds niet op de toon.
Reputatie 7
Badge +7
ff kijken in je Toon mss
hij komt er niet automatisch in , je moet er wel wat voor doen.
in het menu van Toon.
Reputatie 4
Badge +4
Graag zou ik ook de laatste software versie willen ontvangen. Lijkt mij een goede vooruitgang. Alvast bedankt!
Reputatie 7
Badge +6
@A. Bonte,

De nieuwe update staat klaar op Toon!
Reputatie 7
Badge +6
@N.A.G. Kerssens,

De update is inmiddels gelukt zie ik. Veel plezier ermee!
Goedendag.
Ik heb nu ongeveer 3 weken toon en 1 week slimme meters.
Vrienden van mij hebben ook een toon en al een stuk langer.
Nu hebben zij al een tijd de update versie 3.0
Aangezien mijn Toon een stuk nieuwer is zou ik verwachten dat daar de nieuwste software in zit.
Maar ik zit nog steeds op 2.9
Ik zag ook dat er zelfs al een versie 3.1 is.
Ik vind het dus vreemd dat ik maar op 'oude' software blijf zitten.

En nee er staat niet bij het software menu of de berichten dat er een update klaar staat.
Goedendag.
Ik heb nu ongeveer 3 weken toon en 1 week slimme meters.
Vrienden van mij hebben ook een toon en al een stuk langer.
Nu hebben zij al een tijd de update versie 3.0
Aangezien mijn Toon een stuk nieuwer is zou ik verwachten dat daar de nieuwste software in zit.
Maar ik zit nog steeds op 2.9
Ik zag ook dat er zelfs al een versie 3.1 is.
Ik vind het dus vreemd dat ik maar op 'oude' software blijf zitten.

En nee er staat niet bij het software menu of de berichten dat er een update klaar staat.

En nee, die verwachting is onjuist van jou!
Daar zit een bewuste keuze achter. Heeft o.a. ook te maken met de keuze of je Toon Zon zou willen hebben, die nu tot maximaal versie 2.10.12 uitgerold kan worden.

In dit topic kon je lezen dat de update automatisch ter beschikking komt; slechts als je niet kan wachten kan je dan hier melden en dan zal een moderator als het dit leest je de update toekennen.
Dit kan soms in het weekend zijn en anders zal je tot maandag moeten wachten!
Ik zou ook graag de laatste update willen ontvangen.
Ik zou ook graag de nieuwste update ontvangen.

Mvg. Albert
Reputatie 7
Badge +6
@R.C.L. Beniers & A. Addens

Jullie kunnen de update binnen halen.
@Folkert
had je mij daar dan ook niet gelijk bij kunnen zetten?
Alvast bedankt