Nieuwe meteradapter ivm slimme meters | Eneco Community
beantwoord

Nieuwe meteradapter ivm slimme meters


Reputatie 2
Badge +3
  • Lekker op st(r)oom (level 13)
  • 61 reacties
Na ruim 5 jaar plaksensoren worden bij mij binnenkort slimme meters geplaatst. Ik gebruik nog een "oude" meteradapter (35/37) en verzoek dus toezending van een nieuwe meteradapter geschikt voor de slimme meters. Ook gaarne een P1 kabel meezenden daar de oude na 5 jaar niet meer te vinden is ?.
Alvast bedankt,

Willem
icon

Beste antwoord door Folkert 10 juli 2018, 12:36

@Wimmer23

Ik heb een nieuwe meteradapter en p1 kabel voor je besteld, deze ontvang je in maximaal twee weken. Mocht je nog vragen hebben dan zie ik deze graag verschijnen!
Bekijk origineel

37 Reacties

Heb vandaag slimme meters gekregen, maar kan niks uitlezen met toon.
Alles is verbonden en alle vinkjes staan op groen, geeft geen data door.
Vanmiddag wel een p1 kabel aangevraagd, heb er nu een geleend van de buren 🙂.
Naar veel lezen en proberen kom ik er achter dat mijn meter adapter 35/37 is,
lees veel dat die vervangen moet worden. Geld dat ook voor mij en zo ja zouden jullie dan een nieuwe willen opsturen.

Marcel de Breij
Hoi Marcel,

Idd firmware 35/37 is een meteradapter die totaal ongeschikt is voor slimme meters.
Als morgen een moderator jouw reactie leest dan komt het vast goed en sturen ze alsnog ook een nieuwe meetmodule naar je op.
Reputatie 5
Badge
@Breij

Welkom op de Toon community. Scherp opgemerkt van je! Ik heb het direct voor je nagekeken en het klopt wat je zegt. Het model van jouw meter module is 0401 met als firmwareversie 35/37, waarvan bekend is dat deze niet werkt met slimme meters. Ik heb een nieuwe meter module voor je aangevraagd. Deze ontvang je binnen ca. 2 weken per post.

Wil je me laten weten als je nog vragen hebt?

Groet,
Mitchel
Reputatie 6
Badge +1
Goedemiddag @Breij,

Jammer genoeg is deze bestelling niet helemaal goed verlopen. Ik heb nogmaals een P1 kabel en een meetmodule besteld.

Groeten Chantal
Reputatie 4
Badge
@M. Buitelaar

Welkom op de Community. Ik heb je bericht verplaatst naar dit bestaande topic. Wat goed dat je zelf op zoek bent geweest naar een oplossing. Je hebt een meetmodule die niet samenwerkt met de slimme meters. Ik stuur je een nieuwe meetmodule toe. Deze ontvang je binnen 10 werkdagen.

Groet, Emel
@M. Buitelaar
Bedankt voor de terugkoppeling, Ik zal zorgen dat er een nieuwe meteradapter naar je verzonden wordt. Deze ontvang je binnen maximaal 10 werkdagen.

Groeten Chantal

Hallo Chantal,

Ik heb de nieuwe adapter nog niet mogen ontvangen. Het is alweer een paar weken geleden...
Kun je aangeven wat de status is?

gr. Martin
Reputatie 4
Badge
@M. Buitelaar

Mijn excuses voor de vertraging. Ik stuur er nogmaals een naar je toe. De meetmodule ontvang je binnen enkele werkdagen.

Groet, Emel
[h4]@M. Buitelaar
[/h4]

Er is iets misgegaan met de verzending, we sturen je vandaag een nieuwe meetmodule toe. Wanneer je deze ontvangt kun je deze koppelen via de volgende instructies.

Hallo Folkert,

Vandaag heb ik de meetmodule ontvangen. Maar helaas het lijkt op geen enkele manier mogelijk om te koppelen. Ik denk dat hij defect is.

Ik volg netjes de instructies. En met de oude meetmodule (die niet geschikt is voor de slimme meter) lukt het koppelen en ontkoppelen binnen een paar seconden...

Hoe weet ik of de module defect is? Kunnen jullie een andere sturen?

gr. Martin
Reputatie 4
Badge
@M. Buitelaar

Zo te lezen verloopt het niet naar wens. Voordat ik een nieuwe meetmodule bestel wil ik eerst het een en ander uitsluiten. Branden de ledjes op de meetmodule wanneer je het in het stopcontact plaatst? Zo ja is de meetmodule niet defect. Wil je het volgende uitvoeren?

  • Menu> Instellingen> Energiemeting> Meetmodules potloodje> Geavanceerd> Meetmodule verwijderen
  • Menu> Instellingen> Energiemeting> Meetmodules potloodje> Geavanceerd> Meetmodule herstellen
  • Volgens de instructies de meetmodule koppelen
Laat je me weten of het is gelukt?

Groet, Emel
@M. Buitelaar


Zo te lezen verloopt het niet naar wens. Voordat ik een nieuwe meetmodule bestel wil ik eerst het een en ander uitsluiten. Branden de ledjes op de meetmodule wanneer je het in het stopcontact plaatst? Zo ja is de meetmodule niet defect. Wil je het volgende uitvoeren?

  • Menu> Instellingen> Energiemeting> Meetmodules potloodje> Geavanceerd> Meetmodule verwijderen
  • Menu> Instellingen> Energiemeting> Meetmodules potloodje> Geavanceerd> Meetmodule herstellen
  • Volgens de instructies de meetmodule koppelen
Laat je me weten of het is gelukt?

Groet, Emel

Hallo Emel,

Er gaan geen lampjes branden als ik hem in het stopcontact doe. Bij die oude trouwens wel.
Het verwijderen en herstellen lukt niet.
Er is geen meetmodule om te verwijderen. En bij herstellen lukt het niet om te verbinden, etc.
Ik denk dus dat die module de reis niet overleeft heeft...
gr. Martin
Reputatie 6
Badge +1
@M. Buitelaar
Bedankt voor de terugkoppeling, Ik zal zorgen dat er een nieuwe meteradapter naar je verzonden wordt. Deze ontvang je binnen maximaal 10 werkdagen.

Groeten Chantal
Ik heb een slimme meter gekregen nu werk de netwerkadapter niet meer, ik heb er 1 die niet communiceerde met toon. Hoe kan ik deze bestellen ?

Groeten Hans.
Reputatie 4
Badge
@J.H.W. Stokman

Welkom op het forum. Wat fijn dat je ons via het forum benadert. Ik heb je bericht verplaatst naar dit bestaande topic. Je hebt inderdaad een meetmodule wat niet communiceert met de slimme meters. Ik stuur je een nieuwe meetmodule toe. Deze ontvang je binnen 10 werkdagen.

Fijn weekend.

Groet, Emel
Reputatie 7
Badge +6
@Wimmer23

Ik heb een nieuwe meteradapter en p1 kabel voor je besteld, deze ontvang je in maximaal twee weken. Mocht je nog vragen hebben dan zie ik deze graag verschijnen!
Ik heb dus dezelde adapter en na plaatsing vandaag van mijn slimme meter kan ik ook niets uitlezen. Zou ik ook een vervangde adapter kunnen ontvangen?
Reputatie 7
Badge +6
@DyArt

Welkom op het Toon forum en bedankt voor je bericht. Ik zorg ervoor dat je een nieuwe meteradapter toegestuurd krijgt! Kunnen we verder nog iets voor je betekenen?

Groet,

Folkert
Bedankt voor je hulp Folkert! Voor de rest werkt de toon perfect.
Reputatie 7
Badge +6
@DyArt

Graag gedaan, en fijn om te horen! Goed avond verder!
Reputatie 2
Badge +3
@Wimmer23

Ik heb een nieuwe meteradapter en p1 kabel voor je besteld, deze ontvang je in maximaal twee weken. Mocht je nog vragen hebben dan zie ik deze graag verschijnen!


@Folkert Ik weet dat door de warmte sommige dingen uitzetten/langer worden...Geld dat ook voor de adapter/kabel ? ???
Goedemiddag,

heb een maand geleden een p1 kabel besteld via de telefoon.
Vervolgens een nieuwe meter module via het toon forum ook een maand geleden.
Tot op heden heb ik nog steeds niks mogen ontvangen en dat ik niet weg ben geweest.

met vriendelijke groet,
Marcel
Goedemiddag @Breij,

Jammer genoeg is deze bestelling niet helemaal goed verlopen. Ik heb nogmaals een P1 kabel en een meetmodule besteld.

Groeten Chantal


bedankt voor de snelle levering van de p1 kabel, nu alleen nog de meetmodule.
maar ik heb geduld, en het komt vast goed.

groet Marcel
Goedemiddag,

Ik heb tot op heden mijn vervangende adapter ook nog niet ontvangen. Zou ik deze alsnog kunnen ontvangen?
Reputatie 6
Badge +1
@DyArt

Zo te zien is het bij deze bestelling ook niet helemaal goed gegaan. Ik heb direct een nieuwe bestelling geplaatst. Deze zal je binnen maximaal tien werkdagen ontvangen.

Groeten Chantal
Ook ik krijg binnenkort een slimme meter en heb de meteradapter 0401 met firmware 35/37.
Graag zou ik dus een nieuwe meteradapter ontvangen inclusief P1 kabel, daar deze ook bij mij na al die jaren niet meer te vinden is.

Met vriendelijke groet,

Henk
Reputatie 5
Badge
@Henkie62

Welkom op het forum! Goed dat je je weg hier hebt gevonden.
Slimme meters zijn een mooie uitkomst maar het is natuurlijk veel fijner als je ook de benodigde apparatuur hebt voor Toon, nietwaar? Ik heb daarom ook meteen een bestelling geplaatst voor een nieuwe meetmodule en P1 kabel. Deze zul je binnen maximaal 10 werkdagen ontvangen.

Groet,
Glenn

Reageer