Nieuwe meteradapter ivm slimme meters | Eneco Community
beantwoord

Nieuwe meteradapter ivm slimme meters


Reputatie 2
Badge +3
  • Lekker op st(r)oom (level 13)
  • 61 reacties
Na ruim 5 jaar plaksensoren worden bij mij binnenkort slimme meters geplaatst. Ik gebruik nog een "oude" meteradapter (35/37) en verzoek dus toezending van een nieuwe meteradapter geschikt voor de slimme meters. Ook gaarne een P1 kabel meezenden daar de oude na 5 jaar niet meer te vinden is ?.
Alvast bedankt,

Willem
icon

Beste antwoord door Folkert 10 juli 2018, 12:36

@Wimmer23

Ik heb een nieuwe meteradapter en p1 kabel voor je besteld, deze ontvang je in maximaal twee weken. Mocht je nog vragen hebben dan zie ik deze graag verschijnen!
Bekijk origineel

37 Reacties

Reputatie 4
Badge
@M. Buitelaar

Mijn excuses voor de vertraging. Ik stuur er nogmaals een naar je toe. De meetmodule ontvang je binnen enkele werkdagen.

Groet, Emel
@M. Buitelaar
Bedankt voor de terugkoppeling, Ik zal zorgen dat er een nieuwe meteradapter naar je verzonden wordt. Deze ontvang je binnen maximaal 10 werkdagen.

Groeten Chantal

Hallo Chantal,

Ik heb de nieuwe adapter nog niet mogen ontvangen. Het is alweer een paar weken geleden...
Kun je aangeven wat de status is?

gr. Martin
Reputatie 4
Badge
@J.H.W. Stokman

Welkom op het forum. Wat fijn dat je ons via het forum benadert. Ik heb je bericht verplaatst naar dit bestaande topic. Je hebt inderdaad een meetmodule wat niet communiceert met de slimme meters. Ik stuur je een nieuwe meetmodule toe. Deze ontvang je binnen 10 werkdagen.

Fijn weekend.

Groet, Emel
Ik heb een slimme meter gekregen nu werk de netwerkadapter niet meer, ik heb er 1 die niet communiceerde met toon. Hoe kan ik deze bestellen ?

Groeten Hans.
Reputatie 6
Badge +1
@M. Buitelaar
Bedankt voor de terugkoppeling, Ik zal zorgen dat er een nieuwe meteradapter naar je verzonden wordt. Deze ontvang je binnen maximaal 10 werkdagen.

Groeten Chantal
@M. Buitelaar


Zo te lezen verloopt het niet naar wens. Voordat ik een nieuwe meetmodule bestel wil ik eerst het een en ander uitsluiten. Branden de ledjes op de meetmodule wanneer je het in het stopcontact plaatst? Zo ja is de meetmodule niet defect. Wil je het volgende uitvoeren?

  • Menu> Instellingen> Energiemeting> Meetmodules potloodje> Geavanceerd> Meetmodule verwijderen
  • Menu> Instellingen> Energiemeting> Meetmodules potloodje> Geavanceerd> Meetmodule herstellen
  • Volgens de instructies de meetmodule koppelen
Laat je me weten of het is gelukt?

Groet, Emel

Hallo Emel,

Er gaan geen lampjes branden als ik hem in het stopcontact doe. Bij die oude trouwens wel.
Het verwijderen en herstellen lukt niet.
Er is geen meetmodule om te verwijderen. En bij herstellen lukt het niet om te verbinden, etc.
Ik denk dus dat die module de reis niet overleeft heeft...
gr. Martin
Reputatie 4
Badge
@M. Buitelaar

Zo te lezen verloopt het niet naar wens. Voordat ik een nieuwe meetmodule bestel wil ik eerst het een en ander uitsluiten. Branden de ledjes op de meetmodule wanneer je het in het stopcontact plaatst? Zo ja is de meetmodule niet defect. Wil je het volgende uitvoeren?

  • Menu> Instellingen> Energiemeting> Meetmodules potloodje> Geavanceerd> Meetmodule verwijderen
  • Menu> Instellingen> Energiemeting> Meetmodules potloodje> Geavanceerd> Meetmodule herstellen
  • Volgens de instructies de meetmodule koppelen
Laat je me weten of het is gelukt?

Groet, Emel
[h4]@M. Buitelaar
[/h4]

Er is iets misgegaan met de verzending, we sturen je vandaag een nieuwe meetmodule toe. Wanneer je deze ontvangt kun je deze koppelen via de volgende instructies.

Hallo Folkert,

Vandaag heb ik de meetmodule ontvangen. Maar helaas het lijkt op geen enkele manier mogelijk om te koppelen. Ik denk dat hij defect is.

Ik volg netjes de instructies. En met de oude meetmodule (die niet geschikt is voor de slimme meter) lukt het koppelen en ontkoppelen binnen een paar seconden...

Hoe weet ik of de module defect is? Kunnen jullie een andere sturen?

gr. Martin
Reputatie 7
Badge +6
[h4]@M. Buitelaar [/h4]
Er is iets misgegaan met de verzending, we sturen je vandaag een nieuwe meetmodule toe. Wanneer je deze ontvangt kun je deze koppelen via de volgende instructies.
@M. Buitelaar

Welkom op de Community. Ik heb je bericht verplaatst naar dit bestaande topic. Wat goed dat je zelf op zoek bent geweest naar een oplossing. Je hebt een meetmodule die niet samenwerkt met de slimme meters. Ik stuur je een nieuwe meetmodule toe. Deze ontvang je binnen 10 werkdagen.

Groet, Emel


Hallo Emel,

Ik heb nog geen meetmodule mogen ontvangen. Kun je aangeven wat hier de status van is?

gr. Martin
Reputatie 4
Badge
@M. Buitelaar

Welkom op de Community. Ik heb je bericht verplaatst naar dit bestaande topic. Wat goed dat je zelf op zoek bent geweest naar een oplossing. Je hebt een meetmodule die niet samenwerkt met de slimme meters. Ik stuur je een nieuwe meetmodule toe. Deze ontvang je binnen 10 werkdagen.

Groet, Emel
Vanochtend is een slimme meter geinstalleerd door Stedin. Daarna netjes de stapjes doorlopen om te verbinden met de toon.

Op de toon staat de meetmodule ingesteld op P1 / slimmer meter voor zowel gas als electriciteit.
Uit alle berichten begrijp ik dat het gasverbruik even kan duren... Hier geeft de Toon ook een melding over.

Maar voor stroom geeft Toon geen melding, maar ook geen verbruik!
Terwijl op de meter duidelijk zichtbaar is dat er stroom wordt verbruikt...

Ik heb gelezen dat het veroorzaakt kunnen worden door een te oude versie van de meetmodule. Die van mij geeft aan 35/37.

Is dit te oud voor een slimme meter? Zo ja, dan ontvang ik graag een nieuw exemplaar!

Zie hieronder:

Zo da's snel! Bedankt voor de goede service Tina! 🙂
Reputatie 5
Badge +1
@Ricardo B

Welkom op de community. Je maakt inderdaad al heel lang gebruik van Toon 👍Ik heb een nieuwe meetmodule en een P1 kabel voor je besteld. Deze ontvang je binnen 10 werkdagen. Zodra de onderdelen verstuurd zijn ontvang je via de e-mail een track & trace bericht. Na plaatsing van de slimme meters is het belangrijk om ook in Toon de P1 verbinding te controleren. Dit kan via Menu > Energiemeting > Meetmodules > Meter module 1 > Energiebronnen. Mochten er na plaatsing van de meters nog andere vragen zijn dan kan je die uiteraard ook hier stellen.

Groeten,

Tina
Beste Eneco,

Na een aantal jaar Toon met plaksensoren te hebben gehad, worden bij mij binnenkort slimme meters geplaatst door Stedin. Ik gebruik nog een "oude" meteradapter (35/37) en verzoek graag toezending van een nieuwe meteradapter (geschikt voor de slimme meters) en ook graag een nieuwe P1 kabel meezenden aub, kan 'm helaas nergens meer vinden. Bij voorbaat dank! :)

Groeten, Ricardo
Reputatie 6
Badge +1
@riedijk

Kan je voor mij je klantnummer toevoegen aan je profiel ? Dan kan ik je verder kan helpen.

Groeten Chantal
bij mij ook slimme meter geen toon meer adapter niet goed
Was inderdaad apart verstuurd.
2 apparte DHL pakketjes in 2 dagen.
Alles nu binnen. Bedankt.
Reputatie 6
Badge +1
@Henkie62

Vervelend om te horen dat de meetmodule nog niet binnen is. Ik heb de bestelling voor de zekerheid nogmaals geplaatst. Je ontvangt de meetmodule alsnog binnen maximaal 10 werkdagen.

Groeten Chantal
Reputatie 7
Badge +8
@Glenn,

Ik heb alleen de P1 kabel ontvangen.
Dus graag alsnog een meetmodule.

Groetjes,
Henk


Meetmodule kan nog komen, het is immers net 5 dagen geleden. Meetmodule komt met DHL, je krijg (meestal) e-mail met track and trace.
@Glenn,

Ik heb alleen de P1 kabel ontvangen.
Dus graag alsnog een meetmodule.

Groetjes,
Henk
Reputatie 5
Badge
@Henkie62

Welkom op het forum! Goed dat je je weg hier hebt gevonden.
Slimme meters zijn een mooie uitkomst maar het is natuurlijk veel fijner als je ook de benodigde apparatuur hebt voor Toon, nietwaar? Ik heb daarom ook meteen een bestelling geplaatst voor een nieuwe meetmodule en P1 kabel. Deze zul je binnen maximaal 10 werkdagen ontvangen.

Groet,
Glenn
Ook ik krijg binnenkort een slimme meter en heb de meteradapter 0401 met firmware 35/37.
Graag zou ik dus een nieuwe meteradapter ontvangen inclusief P1 kabel, daar deze ook bij mij na al die jaren niet meer te vinden is.

Met vriendelijke groet,

Henk
Reputatie 6
Badge +1
@DyArt

Zo te zien is het bij deze bestelling ook niet helemaal goed gegaan. Ik heb direct een nieuwe bestelling geplaatst. Deze zal je binnen maximaal tien werkdagen ontvangen.

Groeten Chantal
Goedemiddag,

Ik heb tot op heden mijn vervangende adapter ook nog niet ontvangen. Zou ik deze alsnog kunnen ontvangen?

Reageer