Nieuwe meteradapter ivm slimme meters | Eneco Community
beantwoord

Nieuwe meteradapter ivm slimme meters

Toon eerste bericht

45 Reacties

Vanochtend is een slimme meter geinstalleerd door Stedin. Daarna netjes de stapjes doorlopen om te verbinden met de toon.

Op de toon staat de meetmodule ingesteld op P1 / slimmer meter voor zowel gas als electriciteit.
Uit alle berichten begrijp ik dat het gasverbruik even kan duren... Hier geeft de Toon ook een melding over.

Maar voor stroom geeft Toon geen melding, maar ook geen verbruik!
Terwijl op de meter duidelijk zichtbaar is dat er stroom wordt verbruikt...

Ik heb gelezen dat het veroorzaakt kunnen worden door een te oude versie van de meetmodule. Die van mij geeft aan 35/37.

Is dit te oud voor een slimme meter? Zo ja, dan ontvang ik graag een nieuw exemplaar!

Zie hieronder:

Reputatie 5
Badge
@M. Buitelaar

Welkom op de Community. Ik heb je bericht verplaatst naar dit bestaande topic. Wat goed dat je zelf op zoek bent geweest naar een oplossing. Je hebt een meetmodule die niet samenwerkt met de slimme meters. Ik stuur je een nieuwe meetmodule toe. Deze ontvang je binnen 10 werkdagen.

Groet, Emel
@M. Buitelaar

Welkom op de Community. Ik heb je bericht verplaatst naar dit bestaande topic. Wat goed dat je zelf op zoek bent geweest naar een oplossing. Je hebt een meetmodule die niet samenwerkt met de slimme meters. Ik stuur je een nieuwe meetmodule toe. Deze ontvang je binnen 10 werkdagen.

Groet, Emel

Hallo Emel,

Ik heb nog geen meetmodule mogen ontvangen. Kun je aangeven wat hier de status van is?

gr. Martin
Reputatie 7
Badge +6
[h4]@M. Buitelaar [/h4]
Er is iets misgegaan met de verzending, we sturen je vandaag een nieuwe meetmodule toe. Wanneer je deze ontvangt kun je deze koppelen via de volgende instructies.
[h4]@M. Buitelaar
[/h4]

Er is iets misgegaan met de verzending, we sturen je vandaag een nieuwe meetmodule toe. Wanneer je deze ontvangt kun je deze koppelen via de volgende instructies.

Hallo Folkert,

Vandaag heb ik de meetmodule ontvangen. Maar helaas het lijkt op geen enkele manier mogelijk om te koppelen. Ik denk dat hij defect is.

Ik volg netjes de instructies. En met de oude meetmodule (die niet geschikt is voor de slimme meter) lukt het koppelen en ontkoppelen binnen een paar seconden...

Hoe weet ik of de module defect is? Kunnen jullie een andere sturen?

gr. Martin
Reputatie 5
Badge
@M. Buitelaar

Zo te lezen verloopt het niet naar wens. Voordat ik een nieuwe meetmodule bestel wil ik eerst het een en ander uitsluiten. Branden de ledjes op de meetmodule wanneer je het in het stopcontact plaatst? Zo ja is de meetmodule niet defect. Wil je het volgende uitvoeren?

• Menu> Instellingen> Energiemeting> Meetmodules potloodje> Geavanceerd> Meetmodule verwijderen
  • Menu> Instellingen> Energiemeting> Meetmodules potloodje> Geavanceerd> Meetmodule herstellen
  • Volgens de instructies de meetmodule koppelen
Laat je me weten of het is gelukt?

Groet, Emel
@M. Buitelaar

Zo te lezen verloopt het niet naar wens. Voordat ik een nieuwe meetmodule bestel wil ik eerst het een en ander uitsluiten. Branden de ledjes op de meetmodule wanneer je het in het stopcontact plaatst? Zo ja is de meetmodule niet defect. Wil je het volgende uitvoeren?

• Menu> Instellingen> Energiemeting> Meetmodules potloodje> Geavanceerd> Meetmodule verwijderen
  • Menu> Instellingen> Energiemeting> Meetmodules potloodje> Geavanceerd> Meetmodule herstellen
  • Volgens de instructies de meetmodule koppelen
Laat je me weten of het is gelukt?

Groet, Emel

Hallo Emel,

Er gaan geen lampjes branden als ik hem in het stopcontact doe. Bij die oude trouwens wel.
Het verwijderen en herstellen lukt niet.
Er is geen meetmodule om te verwijderen. En bij herstellen lukt het niet om te verbinden, etc.
Ik denk dus dat die module de reis niet overleeft heeft...
gr. Martin
Reputatie 7
Badge +2
@M. Buitelaar
Bedankt voor de terugkoppeling, Ik zal zorgen dat er een nieuwe meteradapter naar je verzonden wordt. Deze ontvang je binnen maximaal 10 werkdagen.

Groeten Chantal
Ik heb een slimme meter gekregen nu werk de netwerkadapter niet meer, ik heb er 1 die niet communiceerde met toon. Hoe kan ik deze bestellen ?

Groeten Hans.
Reputatie 5
Badge
@J.H.W. Stokman

Welkom op het forum. Wat fijn dat je ons via het forum benadert. Ik heb je bericht verplaatst naar dit bestaande topic. Je hebt inderdaad een meetmodule wat niet communiceert met de slimme meters. Ik stuur je een nieuwe meetmodule toe. Deze ontvang je binnen 10 werkdagen.

Fijn weekend.

Groet, Emel
@M. Buitelaar
Bedankt voor de terugkoppeling, Ik zal zorgen dat er een nieuwe meteradapter naar je verzonden wordt. Deze ontvang je binnen maximaal 10 werkdagen.

Groeten Chantal

Hallo Chantal,

Ik heb de nieuwe adapter nog niet mogen ontvangen. Het is alweer een paar weken geleden...
Kun je aangeven wat de status is?

gr. Martin
Reputatie 5
Badge
@M. Buitelaar

Mijn excuses voor de vertraging. Ik stuur er nogmaals een naar je toe. De meetmodule ontvang je binnen enkele werkdagen.

Groet, Emel
Vandaag zijn de slimme meters geïnstalleerd. Mijn meetadapter is niet meer up to date. Is versie 35/37. Kan er een nieuwe toegezonden worden?

Alvast bedankt.

Groet,
Hans
Reputatie 5
Badge
@HansKrijger

Welkom op het forum. Wat goed dat je ons via deze weg benadert. Je hebt inderdaad een meetmodule die niet communiceert met de slimme meters. Ik heb de meetmodule voor je besteld.Deze ontvang je binnen maximaal 10 werkdagen.

Groet, Emel
Dankjewel!

Groet,
Hans
@HansKrijger

Welkom op het forum. Wat goed dat je ons via deze weg benadert. Je hebt inderdaad een meetmodule die niet communiceert met de slimme meters. Ik heb de meetmodule voor je besteld.Deze ontvang je binnen maximaal 10 werkdagen.

Groet, Emel

Helaas nog geen nieuwe meetmodule ontvangen. Iets mis gegaan met de verzending?

Groet, Hans
Reputatie 5
Badge
@HansKrijger 😪

Mijn excuses voor het ongemak. Ik weet niet wat er mis is gegaan met de bestelling 🤷‍♀️. Deze heb ik nogmaals voor je besteld. Je ontvangt een bericht via e-mail zodra het is verstuurd.

Groet, Emel
Kan ik een nieuwe meteradapter krijgen?
Ik heb gisteren slimme meters gekregen en de meteradapter is niet compatibel ermee.
Deze is 6 jaar oud is met softwareversie 35/37
Adapternummer eindigde op 0401
Reputatie 5
Badge
@rob81960

Welkom op het forum. Ik heb je bericht verplaatst naar dit bestaande topic om het overzichtelijk te houden. De meetmodule heb ik voor je besteld. Deze ontvang je binnen 10 werkdagen.

Groet, Emel
Dank je wel.

Reageer