beantwoord

Nieuwe meteradapter ivm slimme meters

Reputatie 2
Badge +1
  • Lekker op st(r)oom (level 13)
  • 51 reacties
Na ruim 5 jaar plaksensoren worden bij mij binnenkort slimme meters geplaatst. Ik gebruik nog een "oude" meteradapter (35/37) en verzoek dus toezending van een nieuwe meteradapter geschikt voor de slimme meters. Ook gaarne een P1 kabel meezenden daar de oude na 5 jaar niet meer te vinden is ?.
Alvast bedankt,

Willem
icon

Beste antwoord door Folkert 10 juli 2018, 12:36

@Wimmer23

Ik heb een nieuwe meteradapter en p1 kabel voor je besteld, deze ontvang je in maximaal twee weken. Mocht je nog vragen hebben dan zie ik deze graag verschijnen!

Bekijk origineel

22 Reacties

Reputatie 7
Badge +6
@Wimmer23

Ik heb een nieuwe meteradapter en p1 kabel voor je besteld, deze ontvang je in maximaal twee weken. Mocht je nog vragen hebben dan zie ik deze graag verschijnen!
Heb vandaag slimme meters gekregen, maar kan niks uitlezen met toon.
Alles is verbonden en alle vinkjes staan op groen, geeft geen data door.
Vanmiddag wel een p1 kabel aangevraagd, heb er nu een geleend van de buren 🙂.
Naar veel lezen en proberen kom ik er achter dat mijn meter adapter 35/37 is,
lees veel dat die vervangen moet worden. Geld dat ook voor mij en zo ja zouden jullie dan een nieuwe willen opsturen.

Marcel de Breij
Hoi Marcel,

Idd firmware 35/37 is een meteradapter die totaal ongeschikt is voor slimme meters.
Als morgen een moderator jouw reactie leest dan komt het vast goed en sturen ze alsnog ook een nieuwe meetmodule naar je op.
Reputatie 5
Badge
@Breij

Welkom op de Toon community. Scherp opgemerkt van je! Ik heb het direct voor je nagekeken en het klopt wat je zegt. Het model van jouw meter module is 0401 met als firmwareversie 35/37, waarvan bekend is dat deze niet werkt met slimme meters. Ik heb een nieuwe meter module voor je aangevraagd. Deze ontvang je binnen ca. 2 weken per post.

Wil je me laten weten als je nog vragen hebt?

Groet,
Mitchel
Ik heb dus dezelde adapter en na plaatsing vandaag van mijn slimme meter kan ik ook niets uitlezen. Zou ik ook een vervangde adapter kunnen ontvangen?
Reputatie 7
Badge +6
@DyArt

Welkom op het Toon forum en bedankt voor je bericht. Ik zorg ervoor dat je een nieuwe meteradapter toegestuurd krijgt! Kunnen we verder nog iets voor je betekenen?

Groet,

Folkert
Bedankt voor je hulp Folkert! Voor de rest werkt de toon perfect.
Reputatie 7
Badge +6
@DyArt

Graag gedaan, en fijn om te horen! Goed avond verder!
Reputatie 2
Badge +1
Folkert wrote:

@Wimmer23

@Folkert Ik weet dat door de warmte sommige dingen uitzetten/langer worden...Geld dat ook voor de adapter/kabel ? ???
Goedemiddag,

heb een maand geleden een p1 kabel besteld via de telefoon.
Vervolgens een nieuwe meter module via het toon forum ook een maand geleden.
Tot op heden heb ik nog steeds niks mogen ontvangen en dat ik niet weg ben geweest.

met vriendelijke groet,
Marcel
Reputatie 6
Badge
Goedemiddag @Breij,

Jammer genoeg is deze bestelling niet helemaal goed verlopen. Ik heb nogmaals een P1 kabel en een meetmodule besteld.

Groeten Chantal
ChantalS wrote:

Goedemiddag @Breij,

Jammer genoeg is deze bestelling niet helemaal goed verlopen. Ik heb nogmaals een P1 kabel en een meetmodule besteld.

Groeten Chantal

bedankt voor de snelle levering van de p1 kabel, nu alleen nog de meetmodule.
maar ik heb geduld, en het komt vast goed.

groet Marcel
Goedemiddag,

Ik heb tot op heden mijn vervangende adapter ook nog niet ontvangen. Zou ik deze alsnog kunnen ontvangen?
Reputatie 6
Badge
@DyArt

Zo te zien is het bij deze bestelling ook niet helemaal goed gegaan. Ik heb direct een nieuwe bestelling geplaatst. Deze zal je binnen maximaal tien werkdagen ontvangen.

Groeten Chantal
Ook ik krijg binnenkort een slimme meter en heb de meteradapter 0401 met firmware 35/37.
Graag zou ik dus een nieuwe meteradapter ontvangen inclusief P1 kabel, daar deze ook bij mij na al die jaren niet meer te vinden is.

Met vriendelijke groet,

Henk
Reputatie 5
@Henkie62

Welkom op het forum! Goed dat je je weg hier hebt gevonden.
Slimme meters zijn een mooie uitkomst maar het is natuurlijk veel fijner als je ook de benodigde apparatuur hebt voor Toon, nietwaar? Ik heb daarom ook meteen een bestelling geplaatst voor een nieuwe meetmodule en P1 kabel. Deze zul je binnen maximaal 10 werkdagen ontvangen.

Groet,
Glenn
@Glenn,

Ik heb alleen de P1 kabel ontvangen.
Dus graag alsnog een meetmodule.

Groetjes,
Henk
Reputatie 7
Badge +8
Henkie62 wrote:

@Glenn,

Ik heb alleen de P1 kabel ontvangen.
Dus graag alsnog een meetmodule.

Groetjes,
Henk

Meetmodule kan nog komen, het is immers net 5 dagen geleden. Meetmodule komt met DHL, je krijg (meestal) e-mail met track and trace.
Reputatie 6
Badge
@Henkie62

Vervelend om te horen dat de meetmodule nog niet binnen is. Ik heb de bestelling voor de zekerheid nogmaals geplaatst. Je ontvangt de meetmodule alsnog binnen maximaal 10 werkdagen.

Groeten Chantal
Was inderdaad apart verstuurd.
2 apparte DHL pakketjes in 2 dagen.
Alles nu binnen. Bedankt.
bij mij ook slimme meter geen toon meer adapter niet goed
Reputatie 6
Badge
@riedijk

Kan je voor mij je klantnummer toevoegen aan je profiel ? Dan kan ik je verder kan helpen.

Groeten Chantal

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen