Nieuwe functie in de Nieuwe Toon | Eneco Community

Nieuwe functie in de Nieuwe Toon


  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo allemaal.

De komst van een nieuwe Toon staat gelijk aan de komst van nieuwe functionaliteiten, waaronder een nieuwe herstel optie.
Willen jullie het hierover hebben, dan nodig ik jullie uit er in dit topic op een gezonde manier over te discussiëren.

Groetjes, Urgel

62 Reacties

Reputatie 6
Badge +2

Komt omdat wij geen wensenlijst ® hebben, alleen release notes 😉.....

En goeie ideeen™. Vergeet de goeie ideeen™ niet 😀
Reputatie 7
Badge +3
@Toonz

De ontwikkelingen gaan erg hard aan jullie zijde...

Komt omdat wij geen wensenlijst ® hebben, alleen release notes 😉.....
Reputatie 5
Badge +4
@Toonz

De ontwikkelingen gaan erg hard aan jullie zijde...
Reputatie 7
Badge +3
Nou, het ei is gelegd. Er is nu een scriptje om historische data over te zetten van de ene Toon naar de andere (maakt niet uit of het Toons 1 of 2 zijn).
Het is eigenlijk betrekkelijk simpel en zou in principe ook door Quby op afstand kunnen worden gedaan via het ServiceCenter (in verband met de nieuwe privacy wetgeving moet je dan wel toestemming geven je data op te laten halen van de oude Toon, maar dat kan Quby wel regelen via de applicatie).

Details zijn elders te lezen, waar precies mag ik hier niet zeggen 🤐 ) maar de oplettende lezer weet het wel.
Reputatie 7
Badge +3

Ik heb gelukkig alle gegevens nog in Domoticz staan, hier kan ik gebruik en levering terug vinden.
De Toon2 hangt hier net een maand, dus was ik alle gegevens van daarvoor al kwijt.


Ah ok, ik heb net een eerste test gedaan met het kopieren van de statistieken van een Toon 2 naar een Toon 1 (omgekeerde wereld ja ja) en dat ging prima. Het kan op zich dus wel.
Maar dan moet je wel de oude Toon nog bij de hand hebben uiteraard.
Precies daar is je Domoticz weer mooi voor en kan je daar mooi op voort borduren. ??

Eigenlijk heb je Zon op Toon®️ helemaal niet nodig??
Badge +1


Je zal kunnen kijken als je een export.zip uitdraai met je oude Toon, of je dan nog oude data kan behouden, maar deze data is niet te importeren in je nieuwe Toon2


Ik heb gelukkig alle gegevens nog in Domoticz staan, hier kan ik gebruik en levering terug vinden.
De Toon2 hangt hier net een maand, dus was ik alle gegevens van daarvoor al kwijt.

Reputatie 7
Badge +3
Volgende week Maandag wordt mij Toon2 vervangen.

Wat kan ik doen op de data te behouden, ik neem aan dat dat met een restore mogelijk is?


Stuur je oude en je nieuwe toon naar me op......😉... Als test van de alternatieve restore functionaliteit....
Volgende week Maandag wordt mij Toon2 vervangen.

Wat kan ik doen op de data te behouden, ik neem aan dat dat met een restore mogelijk is?


Volgens mij was dit bij je overgang van Toon1 naar Toon2 toch ook al besproken?
Of vermoedde je dat het 1 op 1 bij Toon2 wel kan?
Helaas, zoals @mAiden, al aangeeft niet; het blijft nog steeds “toekomstmuziek”

Ik hoop overigens dat ze bij onderzoek in jouw Toon2 toch nog aanwijzingen vinden.
Quby meldde mij vandaag (eerder desgevraagd) dat geen enkele veldtester jouw issue heeft gemeld.
Ze gaan er wel uiteraard aandacht aan geven.
Reputatie 7
Badge +8
Volgende week Maandag wordt mij Toon2 vervangen.

Wat kan ik doen op de data te behouden, ik neem aan dat dat met een restore mogelijk is?


Je data is niet te behouden. Er bestaat geen back-up exporteer en importeer functie.
Helaas zal je vanaf 0 opnieuw moeten beginnen dan.

Je zal kunnen kijken als je een export.zip uitdraai met je oude Toon, of je dan nog oude data kan behouden, maar deze data is niet te importeren in je nieuwe Toon2
Badge +1
Volgende week Maandag wordt mij Toon2 vervangen.

Wat kan ik doen op de data te behouden, ik neem aan dat dat met een restore mogelijk is?
Reputatie 6
Badge
@Terrorsource

Leuk dat je deze features op Toon niet bent vergeten 😁. Voor nu is het nog niet bekend wanneer deze gebruikt gaan worden. De tijd zal het leren 🕑
Reputatie 4
Badge
@Urgel @Folkert of andere Moderators,

Is er al iets bekend over de extra sensors die de Toon2 heeft? Wanneer deze gebruikt gaan worden? Dan doel ik dus op de Zigbee sensor, sound-sensor etc etc.
Het klopt echt voor geen meter.😆

Helemaal mee eens.
Kijk enkele procenten verschil daar lachen we om, maar ik en jij nu dus ook vond het verschil gewoon te groot.
Het klopt echt voor geen meter.😆
Hij Pedro,

Voor de luchtvochtigheid heb ik reeds als veldtester een ticket laten aanmaken door Quby.
Bij mij werd namelijk standaard bijna 15% afgeweken van mijn digitale hygrometer.
Of er werkelijk een correctiemogrlijkheid komt is nog onbekend.
Het scherm is zeker een enorme verbetering, ook de touchscreen is aanzienlijk preciezer en de reactietijden zijn veel sneller. Met het updaten en door de menu's bladeren is het ook goed te merken hoe sneller de Toon is geworden door de verbeterde hardware. Bij de eerste update ging ik een flesje bier openen en hij was er alweer opgestart van de update download en reboot. Met de oude Toon kun je hem nog opdrinken, nou hebben we die tijd niet meer.😁
Buienradar is mooier geworden en de radarbeelden scherper.
Verwarming werking heb ik nog niet kunnen testen, nog niet nodig geweest.
Luchtvochtigheid meting, lijkt mij niet te kloppen. Hij geeft altijd +/- 10% minder luchtvochtigheid aan in vergelijking met andere luchtvochtmeters in huis. Wat is jullie ervaring met de vochtmeter in vergelijking met andere meters?
Het zou fijn zijn een % correctie knop bij een volgende software update.
Reputatie 7
Badge +3
Andere observatie: het scherm van de nieuwe Toon spiegelt meer dan de oude en ook is de kijkhoek kleiner dan bij de oude. Als je er recht voor staat ziet het nieuwe scherm er wel veel beter uit.
Reputatie 7
Badge +8
Ik heb zelf ook twee keer de recovery gedaan (uit nieuwsgierigheid) en moet zeggen dat het me op zich wel meeviel (dunne kantoorvingers denk ik). Ik denk niet dat een Toon2 bij normaal gebruik dit vaak nodig zal hebben. Een mislukte sw upgrade zal waarschijnlijk de meest voorkomende oorzaak zijn. Ook dat komt maar sporadisch voor gezien het aantal Toons in het veld in relatie tot het aantal meldingen hierover op dit forum. Maar toch wel mooi dat de optie er is.

Verkijk je er niet op, hoevaak het voor komt dat een update faalt. Helaas bij elke update nogsteeds het geval, deze optie is dan zeer zeker een welkome aanvulling.
Reputatie 7
Badge +3
Ik heb zelf ook twee keer de recovery gedaan (uit nieuwsgierigheid) en moet zeggen dat het me op zich wel meeviel (dunne kantoorvingers denk ik). Ik denk niet dat een Toon2 bij normaal gebruik dit vaak nodig zal hebben. Een mislukte sw upgrade zal waarschijnlijk de meest voorkomende oorzaak zijn. Ook dat komt maar sporadisch voor gezien het aantal Toons in het veld in relatie tot het aantal meldingen hierover op dit forum. Maar toch wel mooi dat de optie er is.
Daar moeten we het mee doen dan, hopelijk niet te vaak.😁
Reputatie 6
Badge +2
Ik probeerde alleen om aan te geven dat misschien en indien mogelijk het knopje of de reset procedure ergens verbetering in te brengen.
Wat mij verteld is, is dat het hardware ontwerp al zo'n drie jaar vastligt. De kans dat dat knopje dan nog gewijzigd gaat worden is m.i. niet zo bar groot.
Dat was mijn bedoeling niet @thehognl, mijn excuses als het zo overkomt. Ik probeerde alleen om aan te geven dat misschien en indien mogelijk het knopje of de reset procedure ergens verbetering in te brengen. Het wordt toch best vaak gebruik van gemaakt, jammer genoeg met alle topics van de zwart scherm.
Als het echt niet anders kan, jammer dan, maar we hebben het idee voorstel toch aangegeven. Het is niet een probleem maar een aandachtspuntje.😉
Maar we gaan weer door... 🍻
Dat beweer ik niet @Berny. Ik zeg niet dat het lastig is (en dat je er wel vier handen voor nodig zou hebben). Ik zeg alleen dat doordat je hem de hele procedure lang vast moet houden en ik al een paar keer een recovery had gedaan ik er lamme vingers van kreeg. Ik vind het jammer dat je de discussie weer naar het onsmakelijke probeert te sturen.

Als je doelt op de start van de vorige discussie, dan was dit niet de reden. Nee, dat was omdat er stellig werd beweerd dat deze optie niet officieel was. Terwijl, door meerderen bevestigd, dit tijdens het event is verteld en dat we het openbaar mochten maken.

En dus, on-topic. Er is geen geheim hierover. Dit is gewoon een legitieme functie en mag en kan gewoon gebruikt worden door Toon(2) gebruikers die een defecte Toon hiermee willen proberen te herstellen. Eneco/Quby zal nog komen met de nodige handleidingen en plaatjes maar zoals al bekend moeten we daar nog even op wachten omdat ze de overgang naar de nieuwe Toon zo 'transparant' mogelijk willen maken. Geen big-bang verhaal dus.

Het vertrouwen is aan het forum gegeven om hier alvast mee te spelen en dan leert Eneco/Quby hier ook weer van voordat ze in de massa deze functie bekend gaan maken. Ja, we zijn proefkonijnen. Maar dat wisten we allemaal al.

Helaas werd de eerste de beste kans waarbij op het forum een Toon2 met herstel functie hersteld kon worden niet goed beoordeeld door de moderator en een niet-nader-te-noemen forum lid. De topic-starter had uiteindelijk wel de Toon2 perfect hersteld en vroeg zich alleen af, kan ik hem nu nog vertrouwen. Uiteindelijk heeft toen de monteur, die al ingepland stond, hem toch vervangen (ook hij wist niks van de herstel functie uiteraard).

Dus hierbij mijn oproep aan andere actieve forumleden, zie je iemand met een Toon2 klagen dat ie een zwart scherm heeft en die alle normale opties al heeft gebruikt om hem te proberen weer op te starten, wijs hem dan op de procedure bovenaan deze post.

My 2 cents.
Met alle resets dat Toon nodig heeft om in bedrijf te houden, dan zou ik bijna aanraden om een soort Lego Duplo knop erop te zetten.😂

Reageer

    Cookiebeleid

    Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

    Accepteren Cookie instellingen