Nieuwe functie in de Nieuwe Toon

Toon eerste bericht

34 Reacties

competer wrote:

Volgende week Maandag wordt mij Toon2 vervangen.

Wat kan ik doen op de data te behouden, ik neem aan dat dat met een restore mogelijk is?

Volgens mij was dit bij je overgang van Toon1 naar Toon2 toch ook al besproken?
Of vermoedde je dat het 1 op 1 bij Toon2 wel kan?
Helaas, zoals @mAiden, al aangeeft niet; het blijft nog steeds “toekomstmuziek”

Ik hoop overigens dat ze bij onderzoek in jouw Toon2 toch nog aanwijzingen vinden.
Quby meldde mij vandaag (eerder desgevraagd) dat geen enkele veldtester jouw issue heeft gemeld.
Ze gaan er wel uiteraard aandacht aan geven.
Reputatie 7
Badge +2
competer wrote:

Volgende week Maandag wordt mij Toon2 vervangen.

Wat kan ik doen op de data te behouden, ik neem aan dat dat met een restore mogelijk is?

Stuur je oude en je nieuwe toon naar me op......😉... Als test van de alternatieve restore functionaliteit....
mAiden wrote:

Je zal kunnen kijken als je een export.zip uitdraai met je oude Toon, of je dan nog oude data kan behouden, maar deze data is niet te importeren in je nieuwe Toon2

Ik heb gelukkig alle gegevens nog in Domoticz staan, hier kan ik gebruik en levering terug vinden.
De Toon2 hangt hier net een maand, dus was ik alle gegevens van daarvoor al kwijt.

Precies daar is je Domoticz weer mooi voor en kan je daar mooi op voort borduren. ??

Eigenlijk heb je Zon op Toon®️ helemaal niet nodig??
Reputatie 7
Badge +2
competer wrote:

Ik heb gelukkig alle gegevens nog in Domoticz staan, hier kan ik gebruik en levering terug vinden.
De Toon2 hangt hier net een maand, dus was ik alle gegevens van daarvoor al kwijt.

Ah ok, ik heb net een eerste test gedaan met het kopieren van de statistieken van een Toon 2 naar een Toon 1 (omgekeerde wereld ja ja) en dat ging prima. Het kan op zich dus wel.
Maar dan moet je wel de oude Toon nog bij de hand hebben uiteraard.
Reputatie 7
Badge +2
Nou, het ei is gelegd. Er is nu een scriptje om historische data over te zetten van de ene Toon naar de andere (maakt niet uit of het Toons 1 of 2 zijn).
Het is eigenlijk betrekkelijk simpel en zou in principe ook door Quby op afstand kunnen worden gedaan via het ServiceCenter (in verband met de nieuwe privacy wetgeving moet je dan wel toestemming geven je data op te laten halen van de oude Toon, maar dat kan Quby wel regelen via de applicatie).

Details zijn elders te lezen, waar precies mag ik hier niet zeggen 🤐 ) maar de oplettende lezer weet het wel.
Reputatie 5
Badge +2
@Toonz

De ontwikkelingen gaan erg hard aan jullie zijde...
Reputatie 7
Badge +2
Johnniekk wrote:

@Toonz

De ontwikkelingen gaan erg hard aan jullie zijde...

Komt omdat wij geen wensenlijst ® hebben, alleen release notes 😉.....
Reputatie 6
Toonz wrote:

Komt omdat wij geen wensenlijst ® hebben, alleen release notes 😉.....

En goeie ideeen™. Vergeet de goeie ideeen™ niet 😀

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen