Nieuw! Volg uw apparaten met Toon® Slimme Stekker | Eneco Community

Nieuw! Volg uw apparaten met Toon® Slimme Stekker

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

258 Reacties

Hi Ruud, wij hebben TOON®️ vanaf 14 februari 2013. En altijd de updates gelijk gedaan. Ook op onze Iphone & Ipad werkt alles perfect. Zijn er blij mee!
Badge +5
@mpleizr, als je dit eens voorlegt aan Danielle. Het is toch te controleren door Eneco dat de door jouw gemaakte bestelling met de unieke code niet is doorgekomen.
Ik zou er toch nog even wat meer moeite voor doen als ik jou was. Je hebt je er zo op verheugd!
Succes

Een PM is al wel verzonden maar vandaag geen reactie een 2e is onderweg. Wil geen spammer zijn :$

Goed zo! Nooit geschoten is altijd mis en twee keer mag ook. Je wordt niet zo maar een spammer om zo iets, stel je voor 😉
Benieuwd wie er nu allemaal al 1 hebben. Heb nu dankzij ........ er 1 ontvangen. in de loop van volgende week mijn 2e

Installatie ging soepel

@Folkert, ik kan niets verwijderen, er is nog niets gekoppeld. Wel natuurlijk eerst herstellen, dan de leercurve, dan even rood, maar geen koppeling.
@Everaars : volgens manual moet controller eerst in leermodus staan, dan knopje 3 keer.
Wat in geval dus niet helpt.

Dit zou normaal plug en play moeten zijn. Ik wacht graag alle reacties , ervaringen en adviezen af. Of moet er nieuwe Toon komen?
Ruud

Hier draait het zonder problemen. installatie gewoon plug en play
stekker in stopcontact
- op toon stekker koppelen (duurt ongeveer 15 sec)
- verbinding wordt getest
- daarna aangeven of er geschakeld mee moet worden
- naam aanpassen van de groep

en klaar is klara

Het is dat ik zelf ook een beetje slim ben anders is mijn huis straks slimmer dan ik zelf 🆒
Reputatie 4
Badge
Benieuwd wie er nu allemaal al 1 hebben.
Moet nog steeds wachten, heb er 3 besteld maar vanwege de grote belangstelling...duurt het wat langer.
Geduld is een schone zaak.
Reputatie 4
Badge
Vandaag een mailtje binnengekregen:

Goedemorgen meneer, mevrouw,

U heeft onlangs één of meerdere Slimme Stekkers bij De Eneco Bespaarshop besteld. Door de grote belangstelling is de levertijd opgelopen. U kunt de stekker(s) eind van deze werkweek verwachten. Wij hopen op uw begrip.

Heeft u geen Slimme Stekker besteld? U kunt deze e-mail dan als niet verzonden beschouwen.

Met vriendelijke groet,
Reputatie 6
Badge +1
(tv, Humax & Bose) voor een tv beeld met geluid.
Nu is het dus maar op één knop drukken zodat alles aan- & uitgaat. Handig is natuurlijk dat je gelijk ziet wat je bespaart en hoeveel Watt je tv en de rest verbruikt. Ben van plan om meer stekkers te kopen. Eneco, Bedankt

Vraagje: Als je een humax idtv hebt, gaat dat dan goed? Als ik mijn humax hdtv op de fibaro zet en hij sprint uit is er niks aan de hand. Springt hij aan en wil ik dan interactive tv kijken dan komt de humax daar niet op. Ik moet hem dan via de knop aan de achterzijde er helemaal af zetten en weer opstarten. Heb jij hier geen last van?

Even voor de goede orde, mijn energiebesparingsmogelijkheid in de humax staat op off. Ik zie dus altijd de tijd, ondanks dat de huma niet aan staat!
Reputatie 3
Badge +4
(tv, Humax & Bose) voor een tv beeld met geluid.
Nu is het dus maar op één knop drukken zodat alles aan- & uitgaat. Handig is natuurlijk dat je gelijk ziet wat je bespaart en hoeveel Watt je tv en de rest verbruikt. Ben van plan om meer stekkers te kopen. Eneco, Bedankt

Vraagje: Als je een humax idtv hebt, gaat dat dan goed? Als ik mijn humax hdtv op de fibaro zet en hij sprint uit is er niks aan de hand. Springt hij aan en wil ik dan interactive tv kijken dan komt de humax daar niet op. Ik moet hem dan via de knop aan de achterzijde er helemaal af zetten en weer opstarten. Heb jij hier geen last van?

Even voor de goede orde, mijn energiebesparingsmogelijkheid in de humax staat op off. Ik zie dus altijd de tijd, ondanks dat de huma niet aan staat!

Dus als ik het goed begrijp moet je eerst op je Toon / tablet of telefoon je apparatuur aanzetten en dan kan je pas tv kijken. Ik persoonlijk vindt dit erg omslachtig. Wacht nog steeds op een antwoordt of de slimme stekker met de logitech ultimate werkt. Dan is het met 1 druk op de knop en alles gaat voor de rest vanzelf.
Reputatie 6
Badge +1

Dus als ik het goed begrijp moet je eerst op je Toon / tablet of telefoon je apparatuur aanzetten en dan kan je pas tv kijken. Ik persoonlijk vindt dit erg omslachtig. Wacht nog steeds op een antwoordt of de slimme stekker met de logitech ultimate werkt. Dan is het met 1 druk op de knop en alles gaat voor de rest vanzelf.

Ja dat is het idee. Echter werk ik via een andere automatisering en deze schakel om 7:45 aan en om 23:45 uit. In de tussentijd blijf hij gewoon aan.

Als ik goed gegoogeld heb dan werkt de ultimate via infra rood en het 800 nog iets signaal. De slimme stekker werkt via het z-wave protocol en dus niet met je logitech ultimate.
Reputatie 4
Badge
En vandaag weer een mailtje binnen gehad dat ze Donderdag worden bezorgd.
Valt het wachten toch nog mee 😃
Reputatie 7
Badge +7
geduld was en is nog steeds een schone zaak,
Badge +5
@JVP Met welke andere "automatisering" bedien jij dan via tijd de (Z-wave) slimme stekker en krijg je dan wel een terugkoppeling van de uit te voeren schakelactie?
Ben benieuwd met welke componenten je dat geregeld hebt (van KaKu?).
Wij hebben alleen aanbieding voor eentje gehad. Had dan toch liever 3 van die dingen voor € 100,00. Is vandaag binnen gekomen en denk wel dat ze handig zijn.
Badge +5
Wij hebben alleen aanbieding voor eentje gehad. Had dan toch liever 3 van die dingen voor € 100,00. Is vandaag binnen gekomen en denk wel dat ze handig zijn.

Hallo D Krommenhoek. Je kunt er net zoveel bestellen als je wilt volgens de Eneco-aanbieding als je daarvoor in aanmerking komt. 3 voor € 100 is niet van toepassing en berust op een misverstand!
Reputatie 4
Badge
Ik heb er 3 besteld en 149,97 betaald.

Ze zijn vandaag binnengekomen en ben gelijk even aan het spelen gegaan 😛
Reputatie 6
Badge +1

Ze zijn vandaag binnengekomen en ben gelijk even aan het spelen gegaan :P

En voldoen ze aan je verwachtingen.
Badge +5
Je haalt wel heel interessante gegevens binnen met dat energie verbruik. Echt slim te zien wat een printer of beeldscherm gebruikt als het langere tijd niet gebruikt wordt.
Blij mee!
Badge +5
@JVP Ik probeer een antwoord te krijgen op de vraag welke automatisering jij gebruikt in de rubriek Nieuw! Volg uw apparaten etc. Wellicht over het hoofd gezien?
Reputatie 4
Badge

Ze zijn vandaag binnengekomen en ben gelijk even aan het spelen gegaan :P

En voldoen ze aan je verwachtingen.

Ja tot nu toe wel. Leuk speelgoed, heb al diverse dingen uit geprobeerd.
Kan nu de verlichting in mijn woonkamer via mijn smartphone aan en uitzetten :)

Maar vanmiddag zetten ik hem even tussen mijn waterkoker en via de stekker gaf hij 800watt aan.
Toon zelf gaf in totaal 2800watt aan. Terwijl toon zelf voordat ik de waterkoker aanzetten 150 watt aangaf. Verder stond niks aan wat veel kon gebruiken. waar zit dat verschil van 1850watt dan in?

Koppelen ging heel erg makkelijk, maar vraag me af hoeveel stekkers er in totaal gekoppeld kunnen worden op toon.
Ik dacht ergens 12 gezien te hebben.

Morgen verder spelen...
Reputatie 7
Badge +7
poef:P
Reputatie 6
Badge +1
@JVP Ik probeer een antwoord te krijgen op de vraag welke automatisering jij gebruikt in de rubriek Nieuw! Volg uw apparaten etc. Wellicht over het hoofd gezien?

Ik heb dat idd over het hoofd gezien. Is geen onwill, maar (ach laat maar ) Ga er direct even naar kijken. Sorry...:( kom daar nog even bij je op terug. Als je ooit nog eens een gerichte persoonlijke vraag hebt, stuur even een PB tje. Dan reageer ik meestal direct.

Jou vorige vraag over, met welk component ik de Z-wave aanstuur, weet ik even niet uit welk topic dat je dat hebt. Ik kan namelijk niet herinneren dat ik beweerd heb, dat ik met mijn automatisering systeem z-wave kan aansturen, of omgekeerd.

AANVULLING: ik kan jou topic niet vinden. Kun je een links sturen, zodat ik me even in je vraagstelling kan inlezen @yobotje.
Reputatie 6
Badge +1

Maar vanmiddag zetten ik hem even tussen mijn waterkoker en via de stekker gaf hij 800watt aan.
Toon zelf gaf in totaal 2800watt aan. Terwijl toon zelf voordat ik de waterkoker aanzetten 150 watt aangaf. Verder stond niks aan wat veel kon gebruiken. waar zit dat verschil van 1850watt dan in?

Dit ga ik straks ook nog eens onderzoeken, ofdat dit bij mij ook het geval is. Zou eigenlijk niet moeten kunnen.
Maar even een vraag voor de duidelijke beeldvorming: als je kijkt op de app via tablet, dan kun je onder verbruik alle stekkers, een grafiek zien, waarom je totaal huisverbruik zit en een gele lijn die het verbruik van alle stekkers geeft ten opzicht van je totale verbruik. Het zou dan zo moeten zijn dat die gele lijn, boven het verbruikwaardes ( blauwe vlak) van Toon zit.
Is dat zo?
Reputatie 6
Badge +1
poef:P

Wat Poef Jan?:?
Badge +5

Ja dat is het idee. Echter werk ik via een andere automatisering en deze schakel om 7:45 aan en om 23:45 uit. In de tussentijd blijf hij gewoon aan.

@JVP bedoel je dat je jouw Z-wave aanstuurd met een timer of begrijp ik het verkeerd?
Reputatie 6
Badge +1
Nee, dat is dan helemaal verkeerd overgekomen. Ik kan met mijn automatisering geen z-wave aansturen. (Athans nog niet, maar mij systeem is ook nog steeds in ontwikkeling, dus ie weet voor in de toekomst). Echt in de vraagstelling wilde deze persoon met de logitech universele afstandsbediening ( ultimate ) een z-wave stekker bedienen. Dat gaat permanent niet werken, omdat het een heel andere frequentie en type protocol is.

Maar als je wilt weten welk systeem ik heb moet je even hier
kijken.

Het is dus wel oplosbaar, maar dan krijg je een schakelstekker op een schakelstekker, maar dan kun je net zo goed de slimme stekker er tussen uit gooien en anders gebruiken en gewoon je kaku stekker gebruiken

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen