Nieuw! Volg uw apparaten met Toon® Slimme Stekker | Eneco Community

Nieuw! Volg uw apparaten met Toon® Slimme Stekker

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

258 Reacties

wat een gezemel over die slimme steker ee stekker bedoel ik :)
deze zijn gewoon voor iedereen te koop ook voor een niet Eneco klant
de prijzen zullen vanzelf dalen ( kan een jaartje duren )
en anders gewoon wachten op een goed 2dehands aanbod:8
zoals Toon 2dehands op de markt is gekomen , komt ook de stekker vanzelf wel.

Je hebt helemaal gelijk Jan.
Tot eind van het jaar gewoon het voordeel van Eneco pakken en daarna de boer op!
Wie kan mij zeggen hoe lang het duurt na bestelling slimme stekkers dat het bezorgt werd?. Heb een bestelling gedaan, betaald maar status geeft nog altijd verwerken aan. Er staat toch 2 werkdagen.
Badge +5
Wie kan mij zeggen hoe lang het duurt na bestelling slimme stekkers dat het bezorgt werd?. Heb een bestelling gedaan, betaald maar status geeft nog altijd verwerken aan. Er staat toch 2 werkdagen.

Hi mpleizr.
Deze week (41) ontving ik de stekker die ik drie weken eerder heb besteld. Er staan 4 weken levertijd op. Komen ze eerder dan heb je mazzel.
Dank Yobotje voor de info.

Vreemd dat men dit nog steeds niet vermeld. Mijn eerste exemplaar heb ik rechtstreeks via de leverancier ontvangen. een 2e bestelling heeft 4wkn op zich laten wachten eer ik deze heb gecanceld. Dacht probeer het maar weer bij eneco.
vind wel jammer dat de toon ook niet samen werkt met de producten van klik aan klik uit . De producten van Fibaro zijn allemaal duur. Een gewone draadloze lichtknop is zo 30 euro duurder dan van klik aan klik uit . Dus jammer toon koop wel klik aan klik uit producten
Reputatie 7
Badge +7
ik ben het ook met je eens dat het een en ander voor jan met de pet 🙂
ikke heet ook zo :$
niet betaalbaar is .
zoals de slimme stekker en de hue lampen.

maar mijn kans komt ook wel de slimme stekker heb ik al via mp op de kop getikt
en de hue ben ik ook al 2de hands tegen gekomen maar nog niet genomen .
het een en ander is ook al los te koop dus kun je het stukje bij beetje uitbreiden.
vind wel jammer dat de toon ook niet samen werkt met de producten van klik aan klik uit . De producten van Fibaro zijn allemaal duur. Een gewone draadloze lichtknop is zo 30 euro duurder dan van klik aan klik uit . Dus jammer toon koop wel klik aan klik uit producten

Hoi Jan,

Je kan, als je je er in verdiept, natuurlijk Klik a/u niet vergelijken met de zwave/fibaro producten.
Heb je voor het design (niet belangrijk uiteraard) en de vele mogelijkheden het geld voor fibaro niet over moet je het ook niet doen.

Ook ik heb gedeeltelijk nog klik a/u van de Gamma voor een complete set bediening en 3 schakelaar ook ooit 14 euro's gekocht. Maar het is een wel heeeeel simpele set en vreet batterijen.

Ach het ie een keuze................
Vandaag toch de knoop doorgehakt en een Slimme stekker besteld in de Webshop.
Gelukkig was de kortingscode nog geldig van september nog geldig.

Aangezien ik een oudere wasmachine heb wil ik het eens goed inzichtelijk maken wat ik wekelijks aan elektriciteit verbruik en hierop een berekening maken en eventueel aanschaffen van een nieuwe / lees zuinige wasmachine.
Vandaag toch de knoop doorgehakt en een Slimme stekker besteld in de Webshop.
Gelukkig was de kortingscode nog geldig van september nog geldig.

Aangezien ik een oudere wasmachine heb wil ik het eens goed inzichtelijk maken wat ik wekelijks aan elektriciteit verbruik en hierop een berekening maken en eventueel aanschaffen van een nieuwe / lees zuinige wasmachine.

Goed bezig, Je zult straks merken/schrikken dat het energieverbruik behoorlijk zal tegenvallen.
Ongeveer 2 jaar geleden hebben wij onze 20 jaar oude AEG omgeruild voor een Samsung A+++.

Er ging een wereld voor ons open. Vrijwel geruisloos; minder water en stroomverbruik; enz
Thanks voor de info, mijn oude Miele is zelfs nog een tikkeltje ouder rond de 30 jaar.

Heb jij destijds een berekening gemaakt met een soort kosten besparing?
Thanks voor de info, mijn oude Miele is zelfs nog een tikkeltje ouder rond de 30 jaar.

Heb jij destijds een berekening gemaakt met een soort kosten besparing?

Niet precies! Hoefde natuurlijk ook niet. Het label bij de nieuwe wasautomaat sprak boekdelen.
En logisch natuurlijk de techniek staat niet stil, daar kunnen die oude machines helemaal niet tegenop.
Op jaar basis zag ik wel een terugloop in het totale kWh verbruik, maar dat kwam ook nog eens door de aanschaf van een LED TV.

Dus best goed dat je die oude Miele aan de slimme stekker legt, maar de uitkomst kan ik je natuurlijk wel vertellen.
Kijk ook maar eens bij de artikelen van Milieu Centraal; zoals de oudere koelkast; die ben ik wel aan het monitoren sinds een maand, om te zien of de berekening van MC klopt.
Badge +5

Zou ik niet doen, ik begin me steeds meer te ergeren aan het niet uitvoeren van een KaKu opdracht.
Lampen gaan soms niet aan of soms niet uit of gaan heen en weer dimmen in die gevallen als ze door een timer ge(de)activeerd zouden moeten worden. Met Z-Wave zie je wat er gebeurd!
Badge +5
Thanks voor de info, mijn oude Miele is zelfs nog een tikkeltje ouder rond de 30 jaar. ...........

Tja, ik heb nog een Miele 412S wasmachine van 1974 en die had ik dit jaar willen demonteren en afvoeren. (120kg!)
De belasting en mijn pensioen gaan echter niet hand in hand dus moet er nog even gespaard worden alle redeneringen ten spijt. Ik kan het maar een keer uitgeven.
Thanks voor de info, mijn oude Miele is zelfs nog een tikkeltje ouder rond de 30 jaar. ...........

Tja, ik heb nog een Miele 412S wasmachine van 1974 en die had ik dit jaar willen demonteren en afvoeren. (120kg!)
De belasting en mijn pensioen gaan echter niet hand in hand dus moet er nog even gespaard worden alle redeneringen ten spijt. Ik kan het maar een keer uitgeven.

Hoi Theo,

Nou dan heeft die Miele ongetwijfeld z'n geld al opgebracht.
Wij kochten nav een tip van een forumlid een nieuwe Samsung wasmachine, die in de test als super er uit kwam. Nou ik kan begrijpen dat je verknocht bent aan je Miele, maar ik zou gezien het dure Miele geld toch voor een goedkopere gaan.
Toen wij de Samsung kochten ging er nog € 100 cashback vanaf. Nooit 1 moment spijt van gehad.

De leverancier haalde simpel weg de oude wasmachine van zolder af en nam 'm mee!
Badge +5

Hoi Theo,

Wij kochten nav een tip van een forumlid een nieuwe Samsung wasmachine, die in de test als super er uit kwam. Nou ik kan begrijpen dat je verknocht bent aan je Miele, maar ik zou gezien het dure Miele geld toch voor een goedkopere gaan.
Toen wij de Samsung kochten ging er nog € 100 cashback vanaf. Nooit 1 moment spijt van gehad.

De leverancier haalde simpel weg de oude wasmachine van zolder af en nam 'm mee!

Nou, verknocht ben ik er niet meer aan hoor Ton. Zodra het kan gaat ie eruit voor een energie vriendelijker apparaat.

Hoi Theo,

Nou, verknocht ben ik er niet meer aan hoor Ton. Zodra het kan gaat ie eruit voor een energie vriendelijker apparaat.[/quote]

Hoi Theo,

Nee, dat begrijp ik, maar ik bedoelde verknocht aan het merk Miele.
Zeker met de nieuwe merken en hun geteste top kwaliteit is dat m.i. niet meer nodig.
Wij hebben de prijs in samenhang met het label A+++ laten prevaleren.
Badge +5

Hoi Theo,

Nou, verknocht ben ik er niet meer aan hoor Ton. Zodra het kan gaat ie eruit voor een energie vriendelijker apparaat.

Hoi Theo,

Nee, dat begrijp ik, maar ik bedoelde verknocht aan het merk Miele.
Zeker met de nieuwe merken en hun geteste top kwaliteit is dat m.i. niet meer nodig.
Wij hebben de prijs in samenhang met het label A+++ laten prevaleren.[/quote]

Nee een Mielle hoeft het niet meer te zijn maar voor ik 'm wegdoe vraag ik ze nog wel of ze nog wat geven voor dat draaiende museumstuk.
De volgende wordt een zuinige en stille machine en die hoeft geen 40 jaar mee.

Nee een Miele hoeft het niet meer te zijn maar voor ik 'm wegdoe vraag ik ze nog wel of ze nog wat geven voor dat draaiende museumstuk.
De volgende wordt een zuinige en stille machine en die hoeft geen 40 jaar mee.

Hoi Theo,

Ik zal je uit de droom halen............:P
Je mag blij wezen als ze de machine willen meenemen en dan mag je er nog voor betalen ook:P

Nou zuinig dat moet lukken gezien de labels en tests die er meestal zijn.
Ook met het stil zijn zit het meestal ook wel goed; wij hebben daar extra op gelet, omdat hij op zolder staat en wij de verdieping daaronder slapen.
Badge +5
Ik ben bang dat niemand zo'n apparaat van 120 kg zomaar meeneemt. Ik ga er van uit dat ik eerst het zware spul er zelf maar uit demonteer en dan zal het geen probleem meer zijn.
Wil volgend jaar wel de stap maken. Het is mooi geweest.
Reputatie 7
Badge +7
zolang hij draait zou ik hem houden staan :)

hier begaf vorig jaar de miele het ook na ongeveer 30 jaar geloof ik staat nog wel ergens op het forum hier :)
net als Ton overgegaan op ome sam sung.
tot volle tevredenheid.
maar deze zal het denk ik niet zo lang volhouden , al hoop ik dat wel.

hier nam de plaatselijke wit/bruin goed leverancier het oude beest gewoon mee.
zolang hij draait zou ik hem houden staan :)

hier begaf vorig jaar de miele het ook na ongeveer 30 jaar geloof ik staat nog wel ergens op het forum hier :)
net als Ton overgegaan op ome sam sung.
tot volle tevredenheid.
maar deze zal het denk ik niet zo lang volhouden , al hoop ik dat wel.

hier nam de plaatselijke wit/bruin goed leverancier het oude beest gewoon mee.

Hoi Jan,

Precies!
Ik weet nog dat je ook aan de Koreaan begon!
Hier is nog steeds een tevreden echtgenote en dol blij met de Aziaat.
Hadden we veel eerder moeten doen!

Hoi Jan,

Je kan, als je je er in verdiept, natuurlijk Klik a/u niet vergelijken met de zwave/fibaro producten.
Heb je voor het design (niet belangrijk uiteraard) en de vele mogelijkheden het geld voor fibaro niet over moet je het ook niet doen.

Ook ik heb gedeeltelijk nog klik a/u van de Gamma voor een complete set bediening en 3 schakelaar ook ooit 14 euro's gekocht. Maar het is een wel heeeeel simpele set en vreet batterijen.

Ach het ie een keuze................

heb al een aantal jaren een klik aan klik uit stekker en zender set maar heb er nog steeds veel plezier van en het werkt nog altijd erg goed ook heb ik de klik aan klik uit ontvanger in de schuur schakelaar gebouwd een aantal jaren terug en die werkt ook nog steeds goed

Zou ik niet doen, ik begin me steeds meer te ergeren aan het niet uitvoeren van een KaKu opdracht.
Lampen gaan soms niet aan of soms niet uit of gaan heen en weer dimmen in die gevallen als ze door een timer ge(de)activeerd zouden moeten worden. Met Z-Wave zie je wat er gebeurd!

heb al een aantal jaren een klik aan klik uit stekker en zender set maar heb er nog steeds veel plezier van en het werkt nog altijd erg goed ook heb ik de klik aan klik uit ontvanger in de schuur schakelaar gebouwd een aantal jaren terug en die werkt ook nog steeds goed

Zoals ik al zei is niet te vergelijken met de Slimme Stekkers van Eneco, want daar is straks veel meer mee mogelijk, zoals het instellen van programma's..........
Komt nog bij dat die afstandsbedieningen van klik/aan/uit batterijen "vreten"

Zoals ik al zei is niet te vergelijken met de Slimme Stekkers van Eneco, want daar is straks veel meer mee mogelijk, zoals het instellen van programma's..........
Komt nog bij dat die afstandsbedieningen van klik/aan/uit batterijen "vreten"

kan ik me niet voor stellen heb ze ook maar heb nog maar 1 keer de batterijen vervangen van de afstandsbediening en heb ze al een 3 a 4 jaar