Nieuw: Toon op Tablet | Eneco Community

Nieuw: Toon op Tablet

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

48 Reacties

Badge
Weinig mensen die op Windows werken? Hoeveel mensen hebben tegenwoordig Windows 8.x in huis, sinds windows XP EOL is verklaard? Dat is een enorme doelgroep. Het gaat niet niet om de telefoon gebruikers, maar tablet en pc.

Daarnaast is de android telefoon app niets anders dan een venster met de website erin. Moet niet moeilijk zijn om dat ook beschikbaar te maken voor Windows Phone. Gezien alle banken ook apps hebben, waarom Eneco dan niet?
Reputatie 7
Badge +6
@FunFair,

We hebben je verbeteridee doorgegeven om Apps voor Windows te ontwikkelen.
De reden dat we nu geen WindowsApps hebben ontwikkeld, is omdat het aantal gebruikers van een Windowsphone en/of tablet heel weinig is t.o.v. Android en IOS.
Mogelijk groeit de gebruikersgroep in de toekomst en gaan we er misschien mee aan de slag, maar dat is afwachten en niet met zekerheid te zeggen.
Omdat mijn vrouw eigenlijk altijd op de iPad is en ik weinig had ik de App nog niet geinstalleerd.

Mijn 1e indruk is prachtig!
Vooral de mogelijkheden om de onderdelen naar eigen believen in te stellen.

De 1e installatie verliep, zoals hier aangekondigd, vrij traag, maar nu werkt het perfect en heb er eigenlijk nu nog geen verdere aanmerkingen op!

Een goeie move van Eneco!
Reputatie 4
Badge
Windows Phone beheerd 10.1 procent van de markt, is dat niet genoeg voor een app uit te brengen?
Wat is het minimum dan?
Reputatie 6
Badge +1
Omdat mijn vrouw eigenlijk altijd op de iPad is en ik weinig had ik de App nog niet geinstalleerd.

De 1e installatie verliep, zoals hier aangekondigd, vrij traag, maar nu werkt het perfect en heb er eigenlijk nu nog geen verdere aanmerkingen op!

Snap je nu ook, dat ik hier riep, dat ze eigenlijk die interface ( dus ongeveer hetzelfde als de app) in Toon zouden moeten zetten. Zo ook een verbetering geven aan die functionaliteit
Reputatie 3
Badge +1
Een hele mooie app, ziet er handig uit en werkt ook prima.
Echter, ik vraag mij af hoe ik nu bv een blokje kan verplaatsen. Dus niet eerst wissen of zo, NEEE.
Ik wil dus het stroom blokje niet op blokje 1 maar op 4. Kan ze wel wissen en zo maar verplaatsen niet.
Iemand een idee hoe het wel moet??

Daarnaast vraag ik mij eigenlijk af of TOON nog wel nodig is :)
Nu heb ik TOON in mijn handen en niet meer aan de muur (ja, nu nog wel omdat het moet), maar in handen is veel makkelijker natuurlijk. Best jammer dat TOON dan nodig blijft, ja toch?!
Badge +5
Echter, ik vraag mij af hoe ik nu bv een blokje kan verplaatsen. Dus niet eerst wissen of zo, NEEE.
Ik wil dus het stroom blokje niet op blokje 1 maar op 4. Kan ze wel wissen en zo maar verplaatsen niet.
Iemand een idee hoe het wel moet.

Ik heb eerst een overzicht getekend, alles gewist en opnieuw aangemaakt in de gewenste volgorde.

(Heb sterk de indruk dat de tablet editor is verbeterd, alles reageerd veel beter. Gelukkig)
Reputatie 6
Badge +1

(Heb sterk de indruk dat de tablet editor is verbeterd, alles reageerd veel beter. Gelukkig)

Die indruk is correct @yobotje. Het vertraagd weergeven van de letters in de editor is opgelost en loopt nu synchroon met je toetsaanslag. Echter zie je nog wel dat het vak, niet helemaal zichtbaar is, waardoor gezichtje en plaatsingsbutton ook bijna uit het beeld vallen. Hier word nog aan gewerkt, maar er is een begin gemaakt
Badge +5

Die indruk is correct @yobotje. Het vertraagd weergeven van de letters in de editor is opgelost en loopt nu synchroon met je toetsaanslag. Echter zie je nog wel dat het vak, niet helemaal zichtbaar is, waardoor gezichtje en plaatsingsbutton ook bijna uit het beeld vallen. Hier word nog aan gewerkt, maar er is een begin gemaakt

Vooral het synchroon toetsen en scherm zien is een hele vooruitgang ook als er een tikfout gemaakt wordt is herstel heel snel gebeurd. Hartstikke fijn!
Reputatie 6
Badge +1
Maar ze zijn er nog niet. Maar goed. We gaan weer even on topic over Toon op Tablet. Als direct de uitrol software update begint, of is geweest, ben ik erg benieuwd, wanneer de toon op tablet wordt ge-update en dat we ook via de tablet kunnen schakelen.
Reputatie 4
Badge

Snap je nu ook, dat ik hier riep, dat ze eigenlijk die interface ( dus ongeveer hetzelfde als de app) in Toon zouden moeten zetten. Zo ook een verbetering geven aan die functionaliteit

Ik denk dat dat wel komt, dit is denk ik een soort proef.
Reputatie 7
Badge +7
Iemand een idee hoe het wel moet??

Daarnaast vraag ik mij eigenlijk af of TOON nog wel nodig is :)
Nu heb ik TOON in mijn handen en niet meer aan de muur (ja, nu nog wel omdat het moet), maar in handen is veel makkelijker natuurlijk. Best jammer dat TOON dan nodig blijft, ja toch?!

ff kijken een Toon is een thermostaat ja toch :8
en een tablet/ipad/iphone heeft geen temperatuur meter in zich om de omgevings temperatuur te meten.
dit zou ook niet lekker werken door de opwarming van je handen.
Reputatie 6
Badge +1

Ik denk dat dat wel komt, dit is denk ik een soort proef.

Ik denk van niet, omdat de hardware dit niet aan kan. Dan zou er een andere Toon gebouwd moeten worden met meer geheugen en andere processor.

Maar via deze app heb je wel een Toon in handen en blijft de toon aan de muur het Hart, met de voeler. Want een voeler in de ipad zal erg afwijkend zijn ivm hand warmte, zoals hier al is gesteld.
Reputatie 4
Badge
Ik denk dat hij bedoel een kastje ergens bij de cv plaatsen of in een kast o.i.d en verder alles regelen via de tablet.
Reputatie 1
Badge
Ja, wat hij zoekt en wat het nu eigenlijk is, is TIM, wordt ook gemaakt door Quby maar is nog niet op de markt gebracht. Dat is gewoon Toon maar dan zonder display. Je CV, stroom en Gas worden net als nu op dezelfde manier verbonden maar je hebt geen display in je kamer en de besturing gaat volledig via een App.
Reputatie 6
Badge +1
Ja, wat hij zoekt en wat het nu eigenlijk is, is TIM, wordt ook gemaakt door Quby maar is nog niet op de markt gebracht. Dat is gewoon Toon maar dan zonder display.

Ik heb gegoogled, maar kon Tim niet vinden. Heb je een link?

Hoi Jürgen,

Dat zou mooi zijn, maar komt dan niet wellicht het geheugen probleem aanzetten?
Reputatie 6
Badge +1
Weet ik niet Ton, want ik ken niet de hardware specificatie van de huidige Toon's. Maar ik schat dat het geheugen, of geheugen in combinatie met processor idd het probleem zijn. Maar het kan ook dat de basis software geen standaard besturingssoftware is, waardoor het niet kan.
Wat denk ik ook mee speelt is de grote ruimte op een tablet.
Het display van Toon is nu eenmaal veel kleiner.

En ik vind dat de geboden zaken veel beter op een iPad thuis horen, maar dat is persoonlijk.
Reputatie 6
Badge +1
Dat is idd persoonlijk Ton, want de grote van het scherm zou niet belemmerd hoeven te zijn. Maar wat ik toen ook aangaf tijdens de bijeenkomst, is dat ik nooit heb gesnapt, waarom ze van Toon geen app intergraal apparaat hebben gemaakt.

Dan was het apparaat multifunctioneel inzetbaar, met de expertise bij diegene, die daar verstand van heeft. Nu zijn ze steeds het spreekwoordelijke wiel opnieuw aan het uitvinden, zodat het binnen Toon functioneerd.

Bv. Nu komen ze met de slimme stekker. De besturing en een bijbehorende app is al 1,5 jaar op de markt voor de ipad/telefoon/tablet.
Was Toon app intergraal ontworpen, dan geef je de app vrij, de Toon klant installeert deze en het werkt. Wijzigt de fabrikant de app, zou deze ook automatisch in toon worden ge-update. Eneco kon zich dan bezig houden met hun eigen expertise. Alles op gebied van Groene stroom en gas en de slimme meter. ( maar goed; beste stuurlui staan aan wal. Zullen we maar zeggen )

En dit model is niet iets nieuw, want de ipads/tablets/smart tvs en telefoon doen eigenlijk niks anders. Expertise van andere gebruiken, om hun produkt nog beter te maken.
Natuurlijk is de grootte van het scherm niet maatgevend, maar de zichtbaarheid des te meer.

Uiteraard is het zeer persoonlijk, maar zoals het nu op de iPad zichtbaar is en vooral naar believe instelbaar vind ik het ideaal.
Reputatie 6
Badge +1
Op zich vind ik het prima, want ik blijf nu lekker op de bank hangen en loop gewoon minder naar mijn Toon
Kijk dat vind ik nu ook! Tenminste als ik af en toe de iPad vast mag houden...................:(

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen