Nieuw: Toon op Tablet | Eneco Community

Nieuw: Toon op Tablet

Reputatie 7
Badge +6
Beste forumleden,

Vanaf heden is de App speciaal ontwikkeld voor tablets beschikbaar in de App store en Google Play.
In deze app kun je ook de vergelijkfunctie en de grafieken raadplegen. In de komende dagen zullen we iedereen op de hoogte stellen per e-mail dat Toon op Tablet beschikbaar is.
Meer informatie over de app kan je vinden op deze site. Hier kun je de App ook downloaden.
We zijn benieuwd wat jullie van de App vinden.

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

48 Reacties

Reputatie 1
Badge
Hier heb ik op gewacht. Na 1 minuut spelen meeste functies begrepen. Nu kan ik op de bank mijn gegevens bekijken. Super!!
Reputatie 6
Badge +1
Mijn complimenten! Het is een mooi en overzichtelijke en duidelijke app, met veel functies die voor mijn gevoel, makkelijker zijn te bereiken dan in toon zelf. Ik zou bijna willen voorstellen om deze interface in toon zelf te planten, al weet ik dat dit niet mogelijk kan zijn. Ook het wingeaget, zodat de app naar eigen smaak is aan te passen is ideaal. Ik denk dat ik de app nu meer ga gebruiken dan toon zelf

Wel 1/2 puntjes van kritiek.;) als je de eerste keer inlogt dan duurt het best lang voordat de tablet alle gegevens heeft geladen. Laat je daarna de app open staan is het prima, maar log je uit dan duurt het weer even.

Misschien is een codeslot (zoals bij de telefoonapp) een oplossing. De app kan dan open blijven en is toch beveiligd.

En het is jammer dat je de tegeltjes niet kan verplaatsen. Als je een andere volgorde wilt hebben moet je eerst wissen. Het verplaatsen zou makkelijk zijn.
Reputatie 4
Badge
Gelijk even geïnstalleerd en nu even testen. Ziet er goed uit tot nu toe.
Reputatie 3
Badge
ziet er goed uit.
ga het morgen eens bekijken op de tabet jammer dat de app ook niet voor de telefoon is deze heb ik vaker bij me dan de tablet.

En is deze interface ook gewoon via een website te benaderen? zodat je op je werk ook het e.e.a kan bekijken net zoals toonopafstand.eneco.nl

Zie in het youtube filmpje ook dat de schakel stekkers in Augustus komen ben benieuwd
Reputatie 6
Badge +1
Ik zat net even te vergelijken, om kijken welke info ik nog mis tussen toon en de toonapp.
Alles zit er in op 1 functie na en dat is in de vergelijker de grafieken tussen zuinigste gebruiker/jou en hoogste gebruiker.
Reputatie 7
Badge +6
@Jvp,

Bedankt voor het compliment.
De puntjes van kritiek licht ik graag toe:

De eerste keer inloggen, nadat de app gedownload wordt kan 1 á 2 minuten duren. Na de eerste keer kan het ongeveer 15 seconden duren. Dit komt doordat iedere keer als Toon op Tablet geopend wordt, de data bijgewerkt wordt. Voor het meedenken voor het codeslot bedank ik je. Ik geef het door.

De mogelijkheid om tegeltjes te verplaatsen zit nog niet in deze softwareversie van Toon op Tablet.
Reputatie 7
Badge +6
@Pieterzegwaard,

Goed om te vernemen dat je het er goed uit vindt zien.
De Toon op Tablet App is niet via een website te benaderen.
Reputatie 6
Badge +1

De eerste keer inloggen, nadat de app gedownload wordt kan 1 á 2 minuten duren. Na de eerste keer kan het ongeveer 15 seconden duren. Dit komt doordat iedere keer als Toon op Tablet geopend wordt, de data bijgewerkt wordt.

@Danielle,
Correctie. Of het nu de eerste keer of de daar op volgende keer inloggen betreft: zodra je uitlogt en opnieuw inlogt duurt het betrekkelijk lang voordat hij alle gegevens binnen heeft. ( logische, ant er word ook aangegeven dat bij uitloggen alle gegevens verwijderd worden)
Log je niet uit dan blijven de gegevens bestaan en heeft hij idd sneller zijn gegevens uit toon gehaald. Mijn advies is dus eigenlijk om niet uit te loggen.
Reputatie 6
Badge +1

Zie in het youtube filmpje ook dat de schakel stekkers in Augustus komen ben benieuwd

Na speurwerk weet ik nu ook welke tussenstekker ze in het filmpje laten zien en gebruiken en wat ook inzicht kan kan geven in wat het apparaat verbruikt. (Fibaro tussenstekker) Deze tussenstekker werkt ook op het z-wave protocol en heeft veel functionaliteiten. Echter de prijs voor deze module is iets om niet vrolijk van te worden. (Tussen de 50 en 60 euro). Wil je straks je hele huis automatiseren, dan ben je een vermogen kwijt. Ik hoop dan ook dat Eneco ( als de toepassing word vrijgegegeven, want ik zie augustus niet) je ze kunt kopen tegen gereduceerd tarief.

Belangrijke note: bovenstaand verhaal is uit eigen onderzoek. Eneco ontkend, nog bevestigd dat dit het type is wat ze straks gaan gebruiken, zodra de toepassing beschikbaar komt. Ook de toepassing zelf word niet bevestigd of ontkend. Alles op basis van het filmpje en mijn boeren verstand 🙂
Badge +5

De eerste keer inloggen, nadat de app gedownload wordt kan 1 á 2 minuten duren. Na de eerste keer kan het ongeveer 15 seconden duren. Dit komt doordat iedere keer als Toon op Tablet geopend wordt, de data bijgewerkt wordt.

@Danielle,
Correctie. Of het nu de eerste keer of de daar op volgende keer inloggen betreft: zodra je uitlogt en opnieuw inlogt duurt het betrekkelijk lang voordat hij alle gegevens binnen heeft. ( logische, ant er word ook aangegeven dat bij uitloggen alle gegevens verwijderd worden)
Log je niet uit dan blijven de gegevens bestaan en heeft hij idd sneller zijn gegevens uit toon gehaald. Mijn advies is dus eigenlijk om niet uit te loggen.

Het heeft niet mijn voorkeur ingelogd te blijven in de tablet app aangezien de data dan ververst blijft en dat ten koste van de accu gaat. Per slot van rekening hoeft ik niet voortdurend op de tablet naar Toon te kijken want daarvoor hangt hij in de woonkamer aan de muur.
Overigens vind ik het een schitterend mooie app die goed aan te passen is. Eenmaal aangepast heb ik alle gegevens in een scherm bij de hand.
Compliment voor dit mooie product. (Wat mij betreft mag de iPhone app identiek worden)
Badge +5
Puur speculatief maar wellicht dat de Fibaro tussenstekker, welke ook op het z-wave protocol werkt, extra voorzieningen in zich heeft om de afstand tussen Toon en de tussenstekker te overbruggen........... Dat heeft wel zijn prijs.
Het kan toch niet zo zijn dat de stekker binnen enkele meters van Toon geprogrammeerd en geïnstalleerd, moet worden. Het is maar een wilde gedachte.
Reputatie 6
Badge +1
Puur speculatief maar wellicht dat de Fibaro tussenstekker, welke ook op het z-wave protocol werkt, extra voorzieningen in zich heeft om de afstand tussen Toon en de tussenstekker te overbruggen........... Dat heeft wel zijn prijs.
Het kan toch niet zo zijn dat de stekker binnen enkele meters van Toon geprogrammeerd en geïnstalleerd, moet worden. Het is maar een wilde gedachte.

Ik snap even niet wat je wilt aangeven. Sorry :(
Maar het grote voordeel van z-wave is dat ieder component eigenlijk een repeater is, waardoor er over een grote afstand een stabiel signaal bereikt kan worden. Dit is beter dan het wiffi protecol. Maar dan blijft 50 euro of meer, voor 1 component, veel geld
Badge +5

Ik snap even niet wat je wilt aangeven. Sorry :(
Maar het grote voordeel van z-wave is dat ieder component eigenlijk een repeater is, waardoor er over een grote afstand een stabiel signaal bereikt kan worden. Dit is beter dan het wiffi protecol. Maar dan blijft 50 euro of meer, voor 1 component, veel geld

De grote afstand betwijfel ik omdat de update van de adapter dicht bij Toon moet gebeuren en ik een Repeater heb om de afstand beter gezegd signaal overdracht te waarborgen.
Ik vrees, maar dat is gissen, dat z -wave gevoeligig is voor interferenties en daardoor beperkt is in zijn reikwijdte.
Tijdens de problemen met de adapter heb ik meerdere malen de adapter op een andere plaats in de meterkast aangesloten met wisselende effecten.
Wellicht kan iemand daar meer over vertellen.
Reputatie 6
Badge +1
[quote=Yobotje]
Wellicht kan iemand daar meer over vertellen.

Het meest geschikte en internationale protocol voor communicatie in huis is Z-Wave. Dit innovatieve protocol brengt alle elektronica samen in een energiezuinig, draadloos netwerk en zorgt ervoor dat alle apparaten met elkaar en met u kunnen communiceren. Daarbij valt te denken aan verlichting en sensoren. Een Z-Wave netwerk kan tot 232 apparaten met elkaar verbinden. Z-wave maakt gebruik van de lage 868.42 Mhz frequentie. Deze frequentie wordt ook gebruikt door andere protocollen, maar dat zijn gesloten systemen (bijvoorbeeld Zigbee of andere systemen op dezelfde frequentie).

Mesh-netwerk
Z-Wave is een mesh-netwerk technologie. Elke onderdeel (node) of apparaat dat deel uitmaakt van het netwerk kan commando's zenden en ontvangen (tweewegverkeer). Afhankelijk van de gebruikte materialen in een gebouw werkt dit systeem door vloeren en muren heen. Hierdoor is het draadloze netwerk zeer betrouwbaar, omdat er vaak meer dan één route gebruikt kan worden om een apparaat te bereiken. Het netwerk van een Z-Wave systeem wordt sterker al naar gelang er meerdere apparaten zijn aangesloten.

Nodes met een versterker (repeater) functie kunnen het Z-wave signaal doorgeven aan andere nodes en het e-Centre. Alleen nodes/apparaten die op 230V netspanning zijn aangesloten hebben een versterker functie. Batterij gevoede apparaten, zoals bijvoorbeeld een bewegingsmelder of rookmelder, hebben geen versterker functie omdat deze in een slaapstand gaan waarmee de batterij gespaard wordt.

Dus de grote hamvraag. Heb je nog een repeater tussen toon en de energieadapter zitten. Nee, dan kun je dus er een tussen plaatsen en daarmee het signaal versterken. Is het signaal echt heel zwak, dan kun je hem gratis bij Eneco krijgen.
Reputatie 3
Badge +4
Komt er ook een test panel voor de stekkers. Ben wel geïnteresseerd.
Badge +5
@jvp, Z-wave is indrukwekkend en ja ik heb een Repeater. Als het systeem zo goed is waarom dan een Repeater om 3 meter te overbruggen?
Wat begrijp ik dan niet?
Reputatie 6
Badge +1
Komt er ook een test panel voor de stekkers. Ben wel geïnteresseerd.

Zodat ik weet zijn ze dit al op een hele groep mensen aan het testen en draaien hier ook al pilots in. Vorig jaar is hier al eens een demo van verschenen op internet. Echter toen wij er lucht van kregen is deze demosite gesloten. Echter wat ik toen gezien heb, was dit veel belovend.
Reputatie 6
Badge +1
@jvp, Z-wave is indrukwekkend en ja ik heb een Repeater. Als het systeem zo goed is waarom dan een Repeater om 3 meter te overbruggen?
Wat begrijp ik dan niet?

Goede vraag, maar z-wave is bedacht in een homedomatica setting en ja dan zit er wel rond de 3 meter ergens een component of meet componenten. Gelet op het protocol, komt het verzonden of ontvangen signaal altijd wel aan. NIET Links om, dan wel rechtsom. Bij toon is het natuurlijk 2 tot max 4 componement
Met de uitbreiding van de stekkers word het netwerk dus wel stabieler
Badge +5
Wat begrijp ik dan niet?

Goede vraag, maar z-wave is bedacht in een homedomatica setting en ja dan zit er wel rond de 3 meter ergens een component of meet componenten. Gelet op het protocol, komt het verzonden of ontvangen signaal altijd wel aan. NIET Links om, dan wel rechtsom. Bij toon is het natuurlijk 2 tot max 4 componement
Met de uitbreiding van de stekkers word het netwerk dus wel stabieler

Bedankt voor de uitleg.
Ben benieuwd naar de verdere ontwikkelingen.
Reputatie 3
Badge +4
[quote=jvp]Komt er ook een test panel voor de stekkers. Ben wel geïnteresseerd.
Ik heb die site toen ook gezien. Ben echt heel benieuwd. Zou mooi zijn dat je het zo kan instellen dat als je weg gaat dat bepaalde apparaten uit gaan.
Reputatie 6
Badge +1
[quote=PieterMary]Komt er ook een test panel voor de stekkers. Ben wel geïnteresseerd.
Ik heb die site toen ook gezien. Ben echt heel benieuwd. Zou mooi zijn dat je het zo kan instellen dat als je weg gaat dat bepaalde apparaten uit gaan.

We gaan het vanzelf beleven. Nogmaals hoop ik dan dat de extra componemten betaalbaar zijn, want ik ben niet van plan om veel componenten aan te schaffen, als tussen de 50 en 60 euro gaan kosten.
Badge
Gaan er ook nog apps ontwikkeld worden voor het Windows RT/8.1 platvorm?
Ik heb een tablet met Windows RT, maar er zijn helaas geen apps te vinden van Eneco. Bovendien zou het ook leuk zijn om met een Windows 8 machine inzicht te krijgen in het verbruik. Valt mooi te combineren.
Reputatie 7
Badge +6
@FunFair,

Er zijn geen Eneco Apps beschikbaar voor de Windowstablet of -phone. Wel hebben we de Toon op Afstand App een mobiele website ontworpen, zodat die op elke telefoon en PC of laptop te gebruiken zijn. Deze kan je vinden op www.eneco.nl/toonopafstand.
Wat de toekomst brengt met de WindowsApps is nog onduidelijk.
Badge
@FunFair,

Er zijn geen Eneco Apps beschikbaar voor de Windowstablet of -phone. Wel hebben we de Toon op Afstand App een mobiele website ontworpen, zodat die op elke telefoon en PC of laptop te gebruiken zijn. Deze kan je vinden op www.eneco.nl/toonopafstand.

De Toon op afstand site is alleen niet te vergelijken met de functionaliteiten van de tablet app. Hier ligt een kans voor Eneco om Windows gebruikers (en dat zijn er een heleboel) op een mooie manier Toon gegevens uit te lezen. Als een app voor android en IOS ontwikkeld kan worden, moet het toch een kleine moeite zijn dit om te zetten naar een Windows App? Ofwel, neem het mee naar de ideenbus binnen Eneco als dat kan.
Reputatie 6
Badge +1
@FunFair,

De Toon op afstand site is alleen niet te vergelijken met de functionaliteiten van de tablet app. Hier ligt een kans voor Eneco om Windows gebruikers (en dat zijn er een heleboel) op een mooie manier Toon gegevens uit te lezen. Als een app voor android en IOS ontwikkeld kan worden, moet het toch een kleine moeite zijn dit om te zetten naar een Windows App? Ofwel, neem het mee naar de ideenbus binnen Eneco als dat kan.

Ik denk dat er toch te weinig gebruikers zijn die op windows werken. Echter ben ik het wel met je eens dat het wijs zou zijn om de toonopafstand site aan te passen naar dezelfde interface qls de apps voor tablets. Zo is deze groep ook netjes voorzien.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen