Netwerk bug vanaf 5.5.7 | Eneco Community

Netwerk bug vanaf 5.5.7

• 28 juli 2019
  • 5 reacties
  • 480 Bekeken

Reputatie 6
Badge +3
Beste Eneco,
Ik kwam zojuist een fout tegen in de netwerk instellingen van de toon (1 en 2) sinds firmware 5.5.7 die volgens mij er niet zo in hoort.

Sinds 5.5.7 zit in de hcb-netcon package de udhcpc.d scripts in een tweede subdirectory. Die scripts worden niet uitgevoerd (alleen de scripts in /etc/udhcpc.d/ worden uitgevoerd, niet de directories er onder).
Het gaat om de twee volgende scripts die dus worden gestart na het ontvangen van een ip adres van DHCP. De eerste is een script dat er voor zorgt dat de toon om een ip adres blijft vragen als in de eerste poging geen ip adres is gekregen. Het tweede script zorgt dat de google DNS (8.8.8.8) op de Toon altijd als primaire dns wordt gebruikt. Deze twee scripts waren dus tot 5.2.11 altijd actief. Doordat de scripts nu sinds 5.5.7 in een subdir (met de naam van het script zelf) zitten worden ze niet meer uitgevoerd.
(en ja, de toon gebruikt dus geen google dns meer sinds 5.5.7)

code:
/etc/udhcpc.d/60failcheck/60failcheck
/etc/udhcpc.d/70prepend-google-pub-dns/70prepend-google-pub-dns

Ook dit script is in een subdir gekomen met een dir naam van zichzelf. Ik heb niet gecontroleerd of deze wel uitgevoerd wordt of ook niet. Maar heeft dus wel de zelfde fout (in subdir gekomen).
code:
/etc/network/if-pre-up.d/kill-wpa-supplicant-udhcpc/kill-wpa-supplicant-udhcpc

Gezien ik geen andere manier heb om met quby in contact te komen om deze bug te melden heb ik besloten het op de forum te delen.

5 Reacties

Reputatie 6
Badge +3
Owhja, voor de volledigheid. Dit lijkt er per abuis in geslopen te zijn en dus niet intended.
Badge
@ThehogNL Ik heb jouw melding doorgezet naar de verantwoordelijke mensen. Dank je wel voor de melding. Gr JohnMod
Reputatie 6
Badge +2
@ThehogNL

Je hebt inderdaad een bug gevonden. Heel fijn dat je zo scherp bent 👍🏻. We gaan aan de slag om te zorgen dat de oplossing in de volgende update aangeboden zal worden.

Groeten Chantal
Reputatie 1
Badge +1
Is dit nog steeds een ding in 5.9.6? Halverwege mijn vakantie verloor de toon verbinding met internet en heb hem met veel moeite (en de vriendelijke dame van de klantenservice) via een workaround weer aan de praat gekregen.
Reputatie 6
Badge +3
Ja is pas later in een hogere release opgelost.

Reageer