kortsluiting | Eneco Community
vraag

kortsluiting

• 11 oktober 2017
  • 5 reacties
  • 320 Bekeken

Onze meteradapter heeft een tijd lang niet goed op de gasmeter geplakt gezeten. Nadat ik een poging heb gedaan om dat te herstellen en tegelijkertijd een update heb gedaan, moest ik alles weer aan de stroom zetten in de meterkast, met een knal en wat vuurwerk tot gevolg. Stoppen eruit. adapter op gasmeter werkt (nog steeds) niet en heb ik ook niet meer aangesloten uit vrees voor nog een knal. De adapter op de electriciteitsmeter doet het wel. Hoe kan ik ook mijn gasverbruik weer meten via Toon?

5 Reacties

Eigenlijk is van belang wat heeft de kortsluiting nu veroorzaakt?⚡ ⚡
Dat maakt het makkelijker om te beoordelen wat er nu aan de hand is.
Hallo
Dat is moeilijk te zeggen. Ik heb hetzelfde verlengsnoer in de container gegooid. Mogelijk kwam het daarvan. De adapter a zich werkt wel. Ik heb dit sensortje niet weer aangesloten omdat ik angst heb voor nog een klap.
Maar gemakshalve denk ik het verlengsnoer.
Nu denk ik dat de sensor voor het gas toch ook niet meer werkt door die klap toch?
De sensor voor het gas heeft niets met kortsluiting te maken.
De sensor gaat in de houder op de gasmeter en aan de andere zijde zit een jack-plugje en dat gaat in de meteradapter en dat werkt op zwakstroom.
Dus dat kan ik gewoon proberen in te pluggen?
De meteradapter zit wel op 220 toch?
Dus dat kan ik gewoon proberen in te pluggen?
De meteradapter zit wel op 220 toch?

De meteradapter wordt inderdaad gevoed met 230 volt, maar dat staat niet op de aansluitpunten van de sensoren; dat is zwakstroom; het zou anders levens gevaarlijk zijn.
Dus gewoon inpluggen in de adapter en dan in het stopcontact terug steken en eventueel Toon nog even een harde reset geven om een schone start te maken.

Reageer