Is mijn Toon up to date? | Eneco Community
Sticky

Is mijn Toon up to date?

Toon eerste bericht

1194 Reacties

Net een Toon geïnstalleerd gekregen en verbaasde me over het feit dat deze met softwareversie 3.4....... geleverd word en niet meteen ge-update word met de nieuwste versie 4.xxxc.
Hoe lang moet je daar nu op wachten?
Nu krijg je eerst heel even wel verkeersinfo maar deze vervalt dan weer met de nieuwe software. Lever dan meteen de nieuwe versie!
Is dit ergens mogelijk te maken?
Deze Toon's worden uiteraard al veel eerder gefabriceerd en hebben dan de software versie van die periode. Niks mis mee.
Dus met de nieuwste versie leveren kan niet en is ook niet verder van belang, gezien het volgende:

Pas als de Toon geïnstalleerd is en gekoppeld is aan je account vind de automatische update plaats. Aangezien de uitrol van versie 4.3.X nu plaats vindt ben je misschien wat later aan de beurt.

En inderdaad de FI is verwijderd; werd vrijwel niet gebruikt en aangezien Toon op z'n teentjes loopt, zorgde dat ook voor minder belasting van Toon en een betere performance van het display. Scheelt veel irritatie.

Goed dat je hier je bericht hebt gezet, dan kan een moderator je sneller de versie toewijzen.

Dus nog even geduld.

Ps lees ook dit topic nog even door:

https://forum.toon.nl/software-updates-26/software-update-4-3-20-154/index6.html#post1366
Blijf het raar vinden. Als ik een tablet, computer of telefoon koop en voior de eerste keer aanzet worden deze toch ook meteen van de nieuwste software voorzien en laat men je niet eerste met "oude" software werken.
Dat het fabriek af niet kan is logisch maar je zou wel direct moeten kunnen updaten en niet moeten sfwachten wanneer je eens san de " beurt" bent.
Daar moet je dan inzake Toon maar even aan wennen.
Het automatisme start pas als een moderator de handelingen heeft verricht, zoals ik eerder schetste.
Pas als de server van het Service Center je kent en je voldoet aan bepaalde parameters, dan gaat het in de toekomst vlugger.

Maar je hebt ook in het andere topic kunnen lezen dat de uitrol enige weken duurt. Daarbij geldt niet het initiatief van de gebruiker, maar van de groep waar je ingedeeld zit. In het slechtste geval ben je dan laat aan de beurt.

Bij volgende updates, kan je de zaak versnellen door het forum in de gaten te houden en daar een verzoek te doen de update eerder toe te wijzen.
En zit je "erg omhoog" dan is er nog een tip en vraag de update via de WhatsApp aan Eneco Webcare aan. Dat werkt enorm snel!

+31 6 13 22 06 00
Dom systeem, overgelevrerd worden aan de welwillendheid van moderators.
Nou moderstors aan de bak dan maar om iedereen snel van nieuwe software te voorzien en hopelijk gaat dat wel op nette eerlijke manier en speelt vriendjes politiek geen rol.
Dat werk je namelijk wel in de hand met zo'n voorkeurs systeem.
Het is geen dom systeem en kennelijk begrijp je toch de achterliggende gedachte niet.
Er is wel degelijk een automatisme van de server, maar niet in het begin, zoals uitgelegd.
En ALLEEN als men bij de uitrol niet wil wachten, dan pas kan een moderator op verzoek eerder toewijzen.
En wachten op een moderator hoeft al helemaal niet, want ook daar meldde ik een mogelijkheid voor!
Dan verschillen we daar duidelijk over van mening.
Tja dat kan.
Zoals ik al zei: "daar moet je dan maar aan wennen" Vind je uiteraard dan dus niet leuk, maar zo werkt het nu eenmaal.
Of de tips gebruiken die ik hiervoor meldde!
Hallo Folkert,

Ik heb vandaag een Toon geïnstalleerd gekregen met software versie 3.4.xx om de Toon op waarde en werking goed te kunnen beoordelen de komende 14 dagen zou ik heel graag voorzien worden van de nieuwste 4.3.xx versie zodat een reel beeld van de Toon krijg en niet eentje gebaseerd op oude software.
Dat ik in de toekomst voor nieuwe software zal moeten wachten op mijn beurt vind ik jammer maar kan ik begrijpen maar voor de komende testperiode van 14 dagen ontvang ik graag z.s.m. de nieuwste versie.
Perfecte methode!

Maar ik gaf je ook nog deze tip:

https://forum.toon.nl/software-updates-26/is-mijn-toon-up-to-date-109/index4.html#post1405

Waarom dat dan niet even gedaan?
Kan nog tot 20:00 uur en je wordt meteen voorzien van de nieuwe software.
Hallo,

Graag ook de nieuwste versie doorsturen.
Alvast dank.

Ps. MOmenteel veel last van wegvallende internetverbinding. Met werkende verbinding zeer regelmatige auto herstarts van Toon. Dus ben benieuwd naar de nieuwe versie
Hallo,

Graag ook de nieuwste versie doorsturen.
Alvast dank.

Ps. Momenteel veel last van wegvallende internetverbinding. Met werkende verbinding zeer regelmatige auto herstarts van Toon. Dus ben benieuwd naar de nieuwe versie

Een mod zal ongetwijfeld morgen aan je verzoek voldoen.

Uiteraard kan het verbetering geven voor WiFi, maar eigenlijk verwacht ik het niet.

Tip:
Je kan beter een statisch IPadres voor Toon in je modem/router geven, dat doet wonderen.
Nieuwste versie geïnstalleerd, vast ip-adres toegekend in de router.
Inmiddels al weer 4 keer spontaan opgestart....
Dat kan toch niet goed zijn...
Hoeveel meter hangt Toon af van je modem?
Welk modem gebruik je?
Nog geen halve meter.
Netgear R7000
Oké dat is heeeel dicht bij.
Maar juist erg dichtbij kan ook problemen geven.
Heb je de kanaalkeuze op auto staan?
Zet die eens vast op een ander kanaal dan waar hij nu op staat.
Router stond al op een vast kanaal. Deze gewijzigd. Geen verschil. Na opstarten 2x op scherm gedrukt en Toon liep al vast...
Heb je met bv InSSIDer gekeken wat het meest gunstige kanaal is?

Heb je ook geprobeerd de 3 antennes van je modem iets te wijzen?
Ik heb het gevoel dat Toon wordt "weggeblazen"

Maar je zou de test kunnen doen even een paar dagen Toon met een netwerkkabel aan je modem te leggen.

Kijk eens hoe dan de reactie van Toon is.
Eh, dat zal ik eens doen.
Maar, het is toch raar dat Toon volkomen van slag raakt als -wellicht- de wifiverbinding niet helemaal ok is? Mijn smartphone reboot niet vanzelf als hij even geen WiFi heeft of als deze vlak naast de router ligt (typ dit bericht met mijn smartphone vanaf de plek waar Toon hangt 🙂 )
Reputatie 7
Badge +9
Maar, het is toch raar dat Toon volkomen van slag raakt als -wellicht- de wifiverbinding niet helemaal ok is? Mijn smartphone reboot niet vanzelf als hij even geen WiFi heeft of als deze vlak naast de router ligt (typ dit bericht met mijn smartphone vanaf de plek waar Toon hangt 🙂 )

Smartphone is wat anders dan Toon.. Toon zou officeel ook niet mogen restarten als er geen internet verbinding is..

Je zou ook nog is kunnen proberen door een hotspot te maken met je mobiel. Toon daar is mee te verbinden, kijken wat er dan gebeurd? 🙂
Dank voor het meedenken Maiden.
Mijn Toon heeft nu geen internetverbinding en draait nu stabiel, dwz geen reboots. Maar dat lijkt me niet de gewenste opzet.
Een smartphone is idd wat anders dan een Toon, echter het punt dat ik wil maken is dat - welk apparaat dan ook - niet zo van slag mag raken als er een probleem is met de internetverbinding dit leidt tot spontane reboots. Dat is gewoon slecht ontwerp.
Een ethernetkabel is op zich prima, het design van Toon is echter weer zodanig dat je die niet simpel (achterlangs) kunt wegwerken.
Hotspot is leuk idee. Alleen als ik wegga en mijn mobiel meeneem kan ik je wel voorspellen wat er dan gebeurt...
Reputatie 7
Badge +6
@Siebo,

De update stond al klaar! Je kunt hem binnen halen via Menu > Instellingen > Software > Update.

Hoi Edgar,@Edgar
Toon is wat dat betreft anders technisch in elkaar gezet. Als de WiFi koppeling ontbreekt, dan is Toon zo geprogrammeerd dat hij opnieuw opstart en dan is het probleem vaak over.
Met de utp-kabel dwing je Toon gebruik te maken van het door jou gekozen IPadres en kun je het enkele dagen testen.
Dus een hotspot koppeling adviseerde ik je dan ook bewust niet.
Probeer het uit en laat dan nog eens weten hoe en wat.
Reputatie 7
Badge +6
@Edgar,

Mooi dat Toon nu up to date is, alleen zie ik op het klantnummer die jij hier hebt toegevoegd niets over Toon staan. Heb je Toon elders aangeschaft? Kun je anders de displaycode doorgeven via een privébericht? Dan zorg ik dat hier het e.e.a. in orde wordt gemaakt voor Toon.
Ik ben benieuwd of het beter gaat als je Toon met Wifi verbindt, want het elke keer opnieuw opstarten is erg vervelend natuurlijk.

Reageer