Ingeschat jaarverbruik klopt niet met software 5.2.11 | Eneco Community
vraag

Ingeschat jaarverbruik klopt niet met software 5.2.11

• 25 maart 2019
  • 26 reacties
  • 1087 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1
  • Kind aan huis (level 12)
  • 155 reacties
Na de nieuwe software update zie ik een ingeschat jaar verbruik stroom van 5100 kw. Mn normale verbruik is zo'n 2700 kw en met mn zonnepanelen heb ik vorig jaar 1100 kw overgehouden. Ik weet het, nogal wat overcapaciteit ivm met geplande overgang naar meer electrisch verwarmen. Laat onverlet dat het jaar verbruik niet lijkt te kloppen. Hoe Jan dit?

26 Reacties

Dus je komt op de jaarnota in aanmerking voor een terugleververgoeding ad €0,092?

Dat is mi het zinloos om dubbel tarief te hebben.
Badge +1
Hallo,

Mijn ingeschat jaarverbruik voor Stroom staat op 7300 Kw
Ook ik heb zonnepanelen en wek 3500 Kw op.
Ons verbruik per jaar is ongeveer 3000 Kw.
Kan ik dit een beetje aanpassen.
Ook zie ik geen verbruik Laag tarief.
Zou iemand van jullie mij kunnen helpen.
Net gekeken en het is nu helemaal goed. Bedankt voor de snelle afhandeling. Ben helemaal tevreden over jullie inzet. Groet
Reputatie 7
Badge +6
@JoopW

Ik heb opnieuw de verbruiken naar je Toon gestuurd. Kun je kijken of het nu in orde is?
Ik begrijp het. Ik wacht op verdere berichten. Bedankt tot dusver.
Reputatie 6
Badge +2
@JoopW

De vraag is uitgezet bij de softwarebeheerders. Zodra wij meer informatie hebben komen we bij je terug. Wat je nu kan zien is het ingeschat verbruik voor normaal tarief. De inschatting voor het laag tarief is niet te zien. Hierdoor mis je een deel van het ingeschat verbruik.

Groeten Chantal
Ik zie nog steeds 1335 kWh. U praat over laag tarief en ik over totaal tarief van 2055 kWh
Zit daar het verschil.
Reputatie 2
Badge +1
@R. Heus

Ik heb een aanpassing gedaan voor je. Staat het nu correct ?

Groeten Chantal

nu geeft hij 3502 wat dus overeenkomt met mn verwachte opwek, beter gaat het niet worden met de uitleg van hierboven denk ik, dus als ik het bedrag wat er nu nog staat voor die 3502 kw eraf haal dan kom ik iig uit op wat ik werkelijk verbruik 🙂
Reputatie 6
Badge +2
@R. Heus

Ik heb een aanpassing gedaan voor je. Staat het nu correct ?

Groeten Chantal
Ik zie geen wijzigingen en ik heb externe verbinding aangezet. Bedankt tot dusver voor uw hulp
Reputatie 2
Badge +1
@JoopW

Het ingeschat verbruik voor je laagtarief heb ik nogmaals naar Toon verzonden. Is dit nu zichtbaar ?

Zo niet dan wil ik je vragen om de externe toegang aan te zetten via Menu - Toon support - Externe toegang AAN.

Groeten Chantal
Reputatie 6
Badge +2
@JoopW

Het ingeschat verbruik voor je laagtarief heb ik nogmaals naar Toon verzonden. Is dit nu zichtbaar ?

Zo niet dan wil ik je vragen om de externe toegang aan te zetten via Menu - Toon support - Externe toegang AAN.

Groeten Chantal
Reputatie 2
Badge +1
@R. Heus

Deze aanpassing hebben wij gisteren verwerkt in Toon. Ben je hiermee geholpen ?

Groeten Chantal

@ChantalS Kreeg idd de melding dat er een aanpassing was. Nou ja geholpen, gisteren zag ik 5115 als geschat jaarverbruik, nu 4003, dus kloppen doet het nog steeds niet als ik in mijn geval jaarlijks ongeveer 2700 kw verbruik en er 3700 opwek, maar zoals de eerdere discussie aangeeft lijkt hier niet zoveel aan te doen te zijn. Heb wel inmiddels de geschatte opbrengst verhoogd van 3000 naar 3500, de 3700 van vorig jaar is wat aan de ruime kant ivm met de vele zonuren van afgelopen jaar denk ik

Reputatie 6
Badge +2
@R. Heus

Deze aanpassing hebben wij gisteren verwerkt in Toon. Ben je hiermee geholpen ?

Groeten Chantal

Reputatie 6
Badge +2
@JoopW

Graag ontvang ik een foto van het scherm. Dan zoek ik voor je uit waarom je niet je totaal ingeschat verbruik ziet.

Groeten Chantal
Reputatie 2
Badge +1
Ok, jammerlijk, maargoed zoals je dus schrijft is dit een langlopende discussie met de ontwikkelaars 🙂. Leuke feature maar maar niet op letten dan 🙂 iig zullen ze dan met de afrekening in juli maar 0 moeten pushen dan scheelt dat weer wat. Voor de rest prima ding hoor die toon met alle koppelingen werkt het fijn. Maar de data verwerking laat nog wel wat te wensen over

Misschien een moderator online die even een geschat stroomverbruik van 1 naar m'n toon kan sturen?
Mijn ingeschat verbruik voor electra is ook niet correct. Nu 1335 kWh maar moet zijn 2050 kWh. Misschien aan te passen
Exact @R. Heus
Nou kunnen ze 0 niet pushen, dus ik zou voor 1 gaan.
Als je de opwek op 3700 houdt, dan zou je na het pushen 3701 moeten zien staan.

Fijne avond!
Reputatie 2
Badge +1
Ok, jammerlijk, maargoed zoals je dus schrijft is dit een langlopende discussie met de ontwikkelaars 🙂. Leuke feature maar maar niet op letten dan 🙂 iig zullen ze dan met de afrekening in juli maar 0 moeten pushen dan scheelt dat weer wat. Voor de rest prima ding hoor die toon met alle koppelingen werkt het fijn. Maar de data verwerking laat nog wel wat te wensen over
Reputatie 7
Badge +6
@R.Heus

Ik heb het een en ander aangepast voor je en opnieuw naar je Toon gestuurd, als het goed is zie je dit op korte termijn in je Toon verschijnen.
Even opnieuw laten pushen???😳
Lees svp m’n bericht nog even terug😉
Let op ik heb het steeds over kWh.

Even een uitleg hoe Eneco zorgt dat daar 5115 staat.

Dat betekent niet dat Eneco 5115 pusht😳
Want het werkt als volgt:

Jij voert in Toon®️ op “Opwek” 3000
Eneco heeft dus dan gepusht 2115.

Eneco zou -1000 moeten puschen en dat lukt dus niet.....

PS je kan mijn stelling controleren door je Opwek even te verwijderen.
Je ziet dan meteen de door Eneco gepushte waarde😉😉
Reputatie 2
Badge +1
Zoals je ziet staat er geen - voor, denk dat de verbruiks gegevens niet kloppen. Misschien ff opnieuw laten pushen, ik heb ze het laatst laten corrigeren na de vorige afrekening van juli

In Toon®️ zie je bij ingeschatte jaarverbruik Stroom een waarde staan.
Deze waarde moet bij jou negatief zijn.
Immers 2700 minus 3700 = -1000 (let op min teken)

Toon®️ kan geen negatief ingeschatte jaarverbruik verwerken en Eneco kan dan ook geen negatieve waarde pushen.

Dit probleem is op het forum meermalen (ook door mij) in de aandacht gebracht. Zelf ben ik inmiddels meer dan 4 jaar bezig Quby te bewegen dit aan te passen. 😳
Dit is makkelijker gezegd dan gedaan; dus dit issue (grotere opwek dan verbruik) is voorlopig nog niet opgelost.😢

Ik hoop je zo een e.e.a. weer wat duidelijker gemaakt te hebben.
Reputatie 2
Badge +1
Afgelopen jaar 3700, in toon staat ie op 3000, moet ik nog even ophogen

Reageer