Ik kan update niet uitvoeren ondanks bericht in inbox | Eneco Community
beantwoord

Ik kan update niet uitvoeren ondanks bericht in inbox

• 11 oktober 2017
  • 19 reacties
  • 664 Bekeken

Reputatie 1
Badge
  • Liefhebber (level 10)
  • 13 reacties
In mijn berichten inbox staat dat er een software update is. Krijg niet het vakje update in het beeldscherm bij instellingen...software. Heb toon al gereset door de stekker bij de CV ketel er uit te halen.
Wie weet de oplossing.

Mvg Lilian
icon

Beste antwoord door Brandje 12 oktober 2017, 15:30

Hier heb je het stappen plan voor een meteradapter:

https://www.toon.nl/media/1226/stappenplan-nieuwe-meteradapter-installeren-slimme-meters.pdf
Bekijk origineel

19 Reacties

Hoi Lilian,

Misschien is de update al uitgevoerd? Harde reset is inderdaad slim dat je dat al gedaan hebt. ?

Welke versie draait er nu op je Toon?
Reputatie 1
Badge
Versie 4.7.23

Grts Lilian
Reputatie 7
Badge +6
@Lilian

Welkom op het Toon forum! Kun je je klantnummer in je profiel zetten, dan kijk ik voor je wat er aan de hand is, dit is alleen zichtbaar voor de moderators. Ik hoor graag van je wanneer dat gebeurd is.

Groet,

Folkert
Versie 4.7.23

Grts Lilian

Aai Folkert heeft net gereageerd.
Reputatie 1
Badge
Folkert,

Klantnummer staat erin

Grts Lilian
Reputatie 5
Badge +3
Hoi Lilian,
Ik stuur je een nieuwe update, ik hoor graag of deze wel uit te voeren is.
Reputatie 1
Badge
Kelly,

De update is uitgevoerd. De voorlaatste update die voor de meter adapter bestemd was is mislukt. Die kan ik ook niet terughalen. Is er een mogelijkheid dat deze nogmaals gestuurd wordt?

Mvg Lilian
Hoi Lilian,

De laatste update voor een meteradapter is 0.25/0.13, die wordt door het systeem automatisch aan je toegekend.
Als je dat opnieuw wilt starten zal je deze adapter uit de meterkast moeten halen en via bv een verlengsnoer zo dicht bij Toon te houden.
De update zou na 1 minuutje vanzelf moeten beginnen als je daar voor in aanmerking komt.
Reputatie 1
Badge
Hoi Brandje,

Er gebeurt maar weinig, krijg ik dan nog iets in het beeldscherm of wat ook?#dtv

Grts Lilian
Maar je geeft niet aan welke firmware meteradapter je nu hebt?
Kijk op Toon bij men/instellingen/software
Reputatie 1
Badge
Brandje,

Heel raar, de frimware geeft aan wat jij zei....dus zou het ee toch op moeten staan...terwijl ie aangaf dat de update was mislukt....☺

Grts Lilian
Was dat toen de meteradapter dicht bij Toon was?
Reputatie 1
Badge
Nee te ver er vandaan
Dan heb je het niet op de juiste manier gedaan!

Hier nog een methode, misschien dat de update dan wel sneller uit het systeem komt:

Je moet de meteradapter dus vlak bij de Toon houden (eventueel via verlengsnoer) en dan eerst de meteradapter verwijderen , dan de "meteradapter herstellen" uitvoeren en daarna weer koppelen.
Reputatie 1
Badge
Brandje,

Nu ben ik niet helemaal van gisteren, maar kun je dat misschien ook staps gewijs uitleggen, voor ik de hele toon om zeep help?

Grts, Lilian
Hier heb je het stappen plan voor een meteradapter:

https://www.toon.nl/media/1226/stappenplan-nieuwe-meteradapter-installeren-slimme-meters.pdf
Reputatie 1
Badge
Dank je wel ?
Hallo.

Wie kan mij info geven.

Kreeg vandaag een melding over een nieuwe update.
Deze geprobeerd te installeren maar krijg steeds melding dat er geen verbinding is wat erg vreemd is want ik heb gewoon verbinding .

Is volgens mij niet meer nodig na een hele dag opnieuw geprobeerd te hebben staat die er volgens mij op .

Softwareversie 4.8.25 staat er op ,dit is de laatste nieuwe dan volgens TOON
Hoi Frank,

Inderdaad dat is de nieuwste versie.
Dus is het je toch gelukt.??

Reageer