Homescreen versie 2.3.17 | Eneco Community
vraag

Homescreen versie 2.3.17

Volgens de releasenotes geeft de balk op het startscherm de hoeveelheid gebruikt gas aan in liters en kleurt rood zodra je boven het gemiddelde van de afgelopen 7 dagen uitkomt. Volgens de afb hieronder heb ik vandaag al 4430 liter verbruikt en zit ik al boven mijn daggemiddelde van de afgelopen 7 dagen. Omdat ik de standen nog dagelijks bij hou weet ik dat dit niet klopt! Volgens mijn eigen bijgehouden standen ligt mijn daggemiddelde op 5714 liter per dag.  Ook de hoogte van het rode balkje lijkt niet groter of kleiner te worden. Die staat kennelijk niet in relatie tot een hoeveelheid afgenomen liters, maar is gewoon een weergave ten teken dat je meer verbruikt die dag. Kan iemand van Eneco hier een antwoord op geven? Is het wellicht een optie de ontwikkelaar toegang te geven tot het geheugen?

Http://www.hupkato.nl/temp/homescreen.jpg

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

12 Reacties

Badge +1
Ik heb waarschijnlijk ook een bug ontdekt in de nieuwe 2.3.17 software voor Toon.
Als de automaat van "Comfort"" naar "Slapen"gaat, gaat het display niet uit, terwijl dat wel zo ingesteld staat.
Zet ik hen daarna handmatig op "Weg"dan gaat het display wel uit.

Dit lijkt mij niet juist.

Gerrit.
Reputatie 7
Badge +6
@Rob

Ik heb het uitgezet voor je. Als het nodig is om de toegang klantenservice aan te zetten laat ik dit weten.

edit: kan je de toegang aan zetten dan kijken we het na voor je 😉.
Ik heb waarschijnlijk ook een bug ontdekt in de nieuwe 2.3.17 software voor Toon.
Als de automaat van "Comfort"" naar "Slapen"gaat, gaat het display niet uit, terwijl dat wel zo ingesteld staat.
Zet ik hen daarna handmatig op "Weg"dan gaat het display wel uit.

Dit lijkt mij niet juist.

Gerrit.

Het volledig op zwart gaan, duurt ongeveer 60 minuten als Slapen actief wordt.
Test het vanavond maar eens uit.

En kies je Weg, ja dan inderdaad gaat Toon meteen op zwart; logisch ook uiteraard
@Rob

Ik heb het uitgezet voor je. Als het nodig is om de toegang klantenservice aan te zetten laat ik dit weten.

edit: kan je de toegang aan zetten dan kijken we het na voor je 😉.

Folkert,

Toegang staat aan. Ik post straks nog een foto, want nu ziet die er heel anders uit! Ik snap hem niet meer...... Gelukkig staat de datum op de foto anders zou je me niet geloven....

ps: ik heb elders nog een vraag uitstaan over een niet gevulde dag in het week overzicht na de update. Kunnen jullie die meteen meenemen in het onderzoek? Dit topic.

http://www.hupkato.nl/temp/homescreen2.jpg
Die balk is echt de weg kwijt... Springt van hot naar haar.... Nu weer niet volgens gemiddelde terwijl de vorige foto van 17:34 uur was.

http://www.hupkato.nl/temp/homescreen3.jpg
Reputatie 5
Badge +3
Is het niet zo dat Toon ook rekening met het tijdstip van de dag houdt?
Vanochtend was het erg koud dus moest er hard gestookt worden en zat je voor de ochtend boven het gemiddelde. Vanmiddag scheen de zon en daardoor valt het aantal verstookte kuub gas nu weer onder het gemiddelde...... 
Dat kan ik uit de releasenotes niet opmaken. Ik vind het in ieder geval niet handig dat hij het ene uur zogenaamd onder en het volgende uur boven het gemiddelde staat. Geef gewoon het aantal verstookte kuubs weer en laat dat in verhouding staan met het gemiddelde van de afgelopen 7 dagen. Maar niet als een jojo op en neer.

En als ik met 4430 liter boven het gemiddelde zit, dan kan het niet zo zijn dat ik met 4980 liter ineens onder het gemiddelde zit!!
Reputatie 1
Badge
Ik vind de gegevens van het gasverbruik niet echt een verbetering van het homescreen.
Het was juist handig om het actuele gasverbruik te zien (verwarming en douche), net zoals de actuele gegevens ernaast van de stroom.
Een totaalstand vind ik meer op z'n plaats op de afzonderlijke infoschermen voor stroom en gas, waar nu bij stroom het verbruik staat en bij gas alleen het bedrag van het dagverbruik.
Misschien is dit nog aan te passen, en in de toekomst door de gebruiker zelf te configureren.

Dat kan ik uit de releasenotes niet opmaken. Ik vind het in ieder geval niet handig dat hij het ene uur zogenaamd onder en het volgende uur boven het gemiddelde staat. Geef gewoon het aantal verstookte kuubs weer en laat dat in verhouding staan met het gemiddelde van de afgelopen 7 dagen. Maar niet als een jojo op en neer.

Hoi Rob,

Ik ben het met je eens, want nu na 2 dagen controleren merk ik dat gewoon van 00:00 tot 24:00 uur het verbruik cumulatief wordt bijgehouden. Kom je een keer boven het gebruik van de afgelopen dagen dan verschijnt het rode vlakje. Dat gebeurde bij mij meteen de 1e dag; verbruik 11900 ltr; vond ik logisch; de update was net 1 dag oud...............
Dus bij mij merk ik dan ook niets van een eventueel jojo effect. 
Immers binnen 1 dag een rood vlak dan zal het rode vlak blijven tot uiteraard 24:00.

Waarom het bij jou toch afwijkt vind ik wel heel vreemd en ik kan er eigenlijk geen verklaring voor vinden.
Ik ben met jou (denk ik) dan ook razend nieuwsgierig wat de moderator na jouw foto gaat reageren.
Folkert,

Klantenservicetoegang staat al aan sinds einde middag 13/3. Ik hoor wel wanneer hij weer uit mag?
Reputatie 7
Badge +6
@Rob

Ik wacht nog steeds op terugkoppeling, ik heb een reminder gestuurd.
@Rob

Ik wacht nog steeds op terugkoppeling, ik heb een reminder gestuurd.

Hallo Folkert, bedankt voor je bericht. Ik laat de toegang gewoon open staan. Het kost tenslotte geen brood.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen