Het design van Toon gaat veranderen. Sneller-Gemakkelijk-Persoonlijker | Eneco Community

Het design van Toon gaat veranderen. Sneller-Gemakkelijk-Persoonlijker

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

68 Reacties

en de 100% wijziging van het besturingssysteem.
100% gui, Van flash naar QT. Niet besturingssysteem, is nog steeds OpenEmbedded.
Maar dat terzijde.

Nee dat is helemaal niet terzijde; ik gebruikte inderdaad de verkeerde term en had beter nieuwe software alleen kunnen gebruiken als term.
De letterlijke tekst die ik altijd refereer is deze:

Quote van Tweakers van januari 2015:

Het Toon-softwareplatform zal bij de eerstvolgende update ook overstappen naar een nieuwe softwarebasis. Momenteel draait bovenop de Linux-kernel nog een Flash-runtime, maar Quby heeft de overstap gemaakt naar de Qt4-toolkit. Volgens Arjen Noorbergen van Quby zal de interface van Toon, die wordt aangedreven door een 400MHz ARM-soc, merkbaar soepeler gaan draaien. Verder werkt Quby de grafische interface bij na de overstap.
Reputatie 3
Badge
Hier ook de update aan het binnen slurpen en installeren ben benieuwd

Update instal blijft wel lang hangen op 38%

Hoi pieter,

Ik zou er maar niet opletten. Er is al gemeld dat deze veelomvattende update wel een kwartier duurde!
Reputatie 3
Badge
Ja klopt Ton hij bleef lang hangen op 38 % maar ging daarna ineens heel snel
update is klaar en Toon werk nu als een speer en ziet er stukke beter uit ook in dimstand .

Helemaal top

Nu nog de stekker tijd schakeltijden en dan ben ik helemaal blij
Reputatie 4
Badge +4

Hier hetzelfde ( bij 37%)! Uiteindelijk alles verder goed verlopen.

Toon is merkbaar "sneller".

Mis wel het hangslotje in de 4 temperatuurstanden. Permanent is nu kennelijk niet meer mogelijk!
Ik vind het blokje links in het midden ( keuze bediening/ tegel) in de dimstand spuuglelijk!!)

ppj
Reputatie 7
Badge +6
@Sander83

Je kan de update binnenhalen nu.
Reputatie 7
Badge +6
@Allen

De release notes staan hier op het forum.
Reputatie 3
Badge
Prima update, Toon is merkbaar sneller en het design ziet er goed uit. Erg leuk dat je de schermen nu zelf kunt indelen.

Maar waar ik niet tevreden over ben is het Dimscherm, hele simpele weergave, het staat asymetrisch op het scherm en het knopje links midden is inderdaad spuuglelijk.
Wat is er mis met het normale scherm weergeven in de dimstand? Of maak dan in ieder geval een keuze voor normaal of eenvoudig scherm in de dimstand..
Reputatie 1
Badge
Ik mis de tegel verkeer (Viel me zomaar op, ik gebruik hem niet) Ik zie "weer" en klok"
Ik mis ook de tegel "huidig gas verbruik". Huidig stroomverbruik zie ik nl wel.
Iemand anders die dat wil controleren?
Reputatie 3
Badge
@toon-liefhebber wilde het net gaan schrijven mis idd die tegel functies ook

Verkeer kan je trouwens wel in het menu vinden maar niet als tegel zetten
Reputatie 3
Badge
Ik mis de tegel verkeer (Viel me zomaar op, ik gebruik hem niet) Ik zie "weer" en klok"
Ik mis ook de tegel "huidig gas verbruik". Huidig stroomverbruik zie ik nl wel.
Iemand anders die dat wil controleren?

Je kan zelf de tegels verwijderen of toevoegen. Druk wat langer op een tegel en je kan hem dan verwijderen, druk op een lege tegel (+) en je krijgt de keuze uit de hele verzameling tegels.
Dus ook huidig gasverbruik en verkeer.
Badge +5
Toch mooi gemaakt dat overzichtelijke dimscherm waar je nu op afstand dat kunt zien wat je nodig hebt. Niets te veel en niets te weinig en mooi in het midden.

Ook het tabblad symbool is goed herkenbaar om bij de bediening te geraken en tja, smaken verschillen maar in het geheel past het goed. Een mooi en simpel dimscherm zonder poppenkast.

Nu de volgende prioriteit: Het schakelschema voor de slimme stekkers waar menigeen op zit te wachten.
Reputatie 1
Badge
@toon-liefhebber wilde het net gaan schrijven mis idd die tegel functies ook

Verkeer kan je trouwens wel in het menu vinden maar niet als tegel zetten

Huidig gasverbuik vind ik een enorm handige tegel, het was ook jarenlang het gezicht van Toon.
Ik mis hem 😞
Reputatie 3
Badge
@Yobotje
Absoluut smaken verschillen, ik zie liever het normale scherm in de dimstand.
Als je de keuze zou hebben was iedereen tevreden geweest.
Badge
Ik heb de update al geïnstalleerd en moet een groot compliment geven aan de ontwikkelaars. Toon reageert veel sneller dan voorheen en de schermen zijn door de nieuwe tegels te personaliseren. Daarnaast reagere mijn Hue-lampen voor mijn gevoel wat sneller en het standby-scherm is beter afleesbaar en overzichtelijker.

Bedankt voor deze update
Ik heb de update al geïnstalleerd en moet een groot compliment geven aan de ontwikkelaars. Toon reageert veel sneller dan voorheen en de schermen zijn door de nieuwe tegels te personaliseren. Daarnaast reagere mijn Hue-lampen voor mijn gevoel wat sneller en het standby-scherm is beter afleesbaar en overzichtelijker.

Bedankt voor deze update

Hoi R. Leijten,

Kijk dat zijn leuke berichten. Altijd leuk als er complimenten uitgedeeld worden!🆒
Geniet van je mooie Toon versie 3.0.29!!

Ik zelf moet helaas ivm Toon Zon nog 2 maandjes wachten op versie 3.1
Ja klopt Ton hij bleef lang hangen op 38 % maar ging daarna ineens heel snel
update is klaar en Toon werk nu als een speer en ziet er stukke beter uit ook in dimstand .

Helemaal top

Nu nog de stekker tijd schakeltijden en dan ben ik helemaal blij

Hou Pieter,

Oké, goed dat alles gelukt is.
Toen ik er vorig jaar meespeelde was ik met name verrukt over de snelheid van reageren.
En inderdaad nu na Toon Zon zou ik ook erg blij zijn met invoering van de scenes!
Dan is Toon voor mij geheel volmaakt.
Badge +3
Direct na de mail stond de update hier ook klaar. Installeren ging snel en het resultaat is ook snel.
Wat een verandering qua snelheid.
En de layout is ook mooi geworden. Allemaal net wat strakker en wat overzichtelijker.
Om een programma vast te zetten zet je volgens mij gewoon de schakelaar om (programma) dit is volgens mij hetzelfde als het vorige hangslotje.
Dat proberen we later wel uit als de buitentemp weer een stuk minder is.
Kortom. Een hele verbetering:-)

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen