Herstart WiFi | Eneco Community

Herstart WiFi

• Komt hier vaker (level 8)
  • 21 reacties
Wanneer ik mijn WiFi moet herstarten, b.v. na een service van Ziggo, dan gaat Toon in de fout. Toon moet dan herstartworden door een voedingsonderbreking.
Software aanpassing??

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

7 Reacties

Reputatie 6
Badge +1
Wanneer ik mijn WiFi moet herstarten, b.v. na een service van Ziggo, dan gaat Toon in de fout. Toon moet dan herstartworden door een voedingsonderbreking.
Software aanpassing??

Hallo HansL. Welkom op het forum. Hoezo gaat Toon de fout in, zodra de router van ziggo opnieuw opstart? Wat doet Toon, of wat doet hij dan niet.

Als het om verbinding maken gaat, zit dit niet bij Toon. Maar bij de router van ziggo. Zodra de router opnieuw opstart, werkt hij een cyclus af en verbind hij weer een voor een de apparaten. Is het apparaat goed verbonden, gaat hij pas verder om een volgend apparaat een ipadres te geen.. Het kan soms enige tijd duren voordat Toon een ipadres krijgt van de router. Maak voor Toon een statisch adres aan in de router en Toon krijgt voorang in het iptoewijzing in het systeem van de router. Normaliter verbind hij dan ooksneller met het ziggo modem

p.s. Heb je wel de nieuwste update al binnen, of nog niet, want die geeft ook verbeteringen in het wifi communicatie naar de router, anex modem.
Ik ben aan het updaten, maar wat gebeurt is als volgt. Ik herstart het Ziggo modem en daarna mijn Mac Air dinges. Alles, zoals b.v. de beveiliging werkt weer, maar Toon is dood voor de App. Herstarten van Toon door de voeding eraf te nemen is nodig. 
Reputatie 7
Badge +6
Beste HansL,

Leuk dat je de weg naar dit forum hebt gevonden! Bedoel je dat als je modem opnieuw gestart wordt dat je netwerklijst leeg is?
In dit geval is het inderdaad verstandig om de Toon opnieuw te starten. Zoals jvp al aangeeft zijn er met de nieuwste update verbeteringen wat betreft internet/WiFi aangebracht. Deze update heb je succesvol uitgevoerd dus wellicht gaat het nu beter.
Als je nog vragen hebt hoor ik deze graag!

Groet,

Folkert
Oef, wat zijn jullie technisch en deskundig! Ik herstel mijn WiFi internet verbinding door een reset. Toon is dan dood naar mijn app op de i-phone.
Wat er weg is en wat er mankeert weet ik echt niet. Ik trek Toon zijn stekker, nabij de ketel, er uit en 10 tellen later er weer in en Toon is herboren!
Reputatie 6
Badge +1
Oef, wat zijn jullie technisch en deskundig! Ik herstel mijn WiFi internet verbinding door een reset. Toon is dan dood naar mijn app op de i-phone.
Wat er weg is en wat er mankeert weet ik echt niet. Ik trek Toon zijn stekker, nabij de ketel, er uit en 10 tellen later er weer in en Toon is herboren!

Het is eigenlijk nooit nodig om toon via de stekker op de ketelmodule er uit te trekken te resetten. Op de onderkant van het scherm zit een resetknop. Deze indrukken werkt veel makkelijker en is veiliger.

Maar ik snap even niet wie er dood is steeds. Is het Toon ( heeft dus een zwart scherm en reageerd niet ) of kan de app geen verbinding krijgen met Toon.

Maar zoals ik lees word de verbinding tussen uw app en toon verstoord. Maak dan voor Toon een statische ipadres aan in het ziggo modem. Dit zal zeker helpen. Steeds resetten is een lapmiddel, maar lost niks op, of uiteindelijk meer kapot. Even voor de didelijkheid, resettn kan geen kwaad, maar als je het vaak achter elkaar gaat doen, is het best mogelijk dat toon een keer "de weg kwijt raakt" en dan heb je een groter probleem.
Volgens mij gaat het om de iPhone app die dan niet meer werkt.

Toon kan wel herboren zijn, maar dat is niet de bedoeling.
Ik heb nog nooit de stroom bij de module bij de CV eraf gehaald.
Nergens voor nodig wat @jvp ook schrijft.

Uit ervaring weten wij inmiddels dat als de App niet werkt dat meestal ligt aan het niet statisch zijn van je IP-adres van Toon in je router.
Helaas geef je daar geen antwoord op, wat @jvp voorstelde.......................

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen