Geen zon op toon software | Eneco Community
vraag

Geen zon op toon software

• Reageert regelmatig (level 9)
  • 6 reacties
Sinds kort heb ik zonnepanelen.
Inmiddels is er een monteur van Eneco langs geweest, kW meter geïnstalleerd.
Slimmeter heb ik ook al.
Maar..... geen enkele zon op toon software op mijn Toon.
Hoe kan dat?

16 Reacties

En je hebt de monteur gewoon weer laten gaan? Trek hem uit z'n busje en laat het hem fixen voordat ie weg mag rijden.
Hoi @André-E

Dat is vreemd, want tijdens installatie van die kWh-verbruiksmeter zorgt de monteur meteen dat het extra stukje software op Toon®️ wordt geïnstalleerd.
Geef voor de zekerheid Toon®️ even een harde reset; wellicht dat dan alsnog deze software geïnstalleerd wordt.
Dus maak de module bij je CV even 1 minuutje stroomloos.
Wil je dit even uitproberen?
Meerdere malen de spanning eraf gehaald.
Op mijn app zie ik wel dat er "zon op toon" aanwezig zou moeten zijn.
Meerdere malen de spanning eraf gehaald.
Op mijn app zie ik wel dat er "zon op toon" aanwezig zou moeten zijn.

1 keer is echt voldoende hoor.
Dan heeft vermoedelijk Eneco op de achtergrond nog niet alles rond gemaakt.
Vandaar dat het de monteur ook niet lukte.

Dat zal een moderator straks even dan na moeten kijken.

Tip: let op dat als het stukje software wel geïnstalleerd is dat je ook de vermoedelijke jaaropwek nog even zelf op Toon moet invullen.
Pas dan zal je statusoverzicht er ook rekening mee gaan houden.
Reputatie 5
Badge +1
@André-E

Welkom op het Toon forum. Ik zie dat je al eerder telefonisch contact met ons heeft gehad. Bljkbaar is de meteradapter niet geschikt in combinatie met Zon. Er is een nieuwe meteradapter besteld. Zodra deze verstuurd wordt ontvang je een track & trace bericht via de e-mail. Heb je hier nooit een terugkoppeling over gehad?

Na koppeling van de nieuwe meteradapter adviseer ik je nog de software op Toon te installeren. Dit kan via Menu > Instellingen > Energiemeters, op de derde regel staat er "Toon Zon" > Druk op Installeren

Groet, Tina
Hoi Tina,

Idd dat is ook een mogelijkheid, maar ik vind het wel een minpuntje van de monteur.
Bij mij werd toen ook de meteradapter vervangen, want de monteur heeft ze toch gewoon in z’n auto liggen?
Maar goed, je vraagt ook terecht of er geen terugkoppeling is geweest?
Of heeft de monteur helemaal geen software geïnstalleerd ??
Of heeft de monteur helemaal geen software geïnstalleerd ??

Dat is zeer waarschijnlijk, omdat de juiste meteradapter niet bij jouw aanwezig was.
Vandaar ook mijn opmerking, die heeft hij gewoon in z'n wagen liggen; hij weet dat hij naar een Zon op Toon klant gaat.
Oké dan moet ik maar wachten op een andere adapter....
Oké dan moet ik maar wachten op een andere adapter....

Exact en dan pas je de koppelings-werkwijze toe, die bij deze nieuwe adapter zit gevoegd en dan kan je na de koppeling de software installeren en zal het perfect werken.
Nee geen terugkoppeling gehad dat mijn adapter niet geschikt zou zijn en er een nieuwe "onderweg" is.
Hoe lang duurt het versturen?
Nee geen terugkoppeling gehad dat mijn adapter niet geschikt zou zijn en er een nieuwe "onderweg" is.
Hoe lang duurt het versturen?

Kijk dat vind ik wel een min-puntje hoor!
Het is een kleine moeite om de klant even nader te informeren.
De verzending kan max 2 weken duren, maar de nieuwe adapter arriveert meestal eerder.
Ahum, nog een opmerking @TinaC. 3e regel komt te staan zon op toon.
Zou ik het nu al moeten zien?
Nee, dat zit gekoppeld mede aan de juiste meteradapter. Na die koppeling zal je dus de installatieknop tegen komen.
Dat bedoelde ik ook in m’n vorige reactie?
???☺️
Persoonlijk zou ik Eneco eisen om de monteur terug te sturen. Hij heeft zijn werk niet afgerond. Die adapters zou ie als voorraad in z'n auto moeten hebben en zo niet dan heeft hij zelf zijn voorraad niet bijgehouden.

Reageer