Geen verbinding met router na update van zo. 8 april | Eneco Community
beantwoord

Geen verbinding met router na update van zo. 8 april

Reputatie 1
Badge
  • Liefhebber (level 10)
  • 14 reacties
Vanmiddag kreeg ik de melding dat er een update voor mijn Toon beschikbaar was. Na die geïnstalleerd te hebben, had mijn Toon geen verbinding meer met mijn WifI.
Met geen van beide accesspoints kan ik verbinding maken, terwijl ik 100% zeker weet dat ik het juiste wachtwoord intyp. Ik zie foutcode D01.
Heb ook al de stekker eruit gehad om Toon nogmaals opnieuw op te starten.

Ook anderen met dit probleem en/of hoe los ik dit op?
icon

Beste antwoord door Brandje 8 april 2018, 20:08

Hoi Jan,

Geen connectie kunnen maken na update en voorheen wel is meestal op te lossen door:

1je modem en accespoints even stroomloos te maken.
2geef je Toon®️ weer even een harde reset, maar wacht ongeveer 5 minuten; langer is ook goed.
3zet de stroom weer op de module bij je Toon®️
4geef dan pas modem en AC points weer stroom.
Bekijk origineel

17 Reacties

Hoi Jan,

Geen connectie kunnen maken na update en voorheen wel is meestal op te lossen door:

1je modem en accespoints even stroomloos te maken.
2geef je Toon®️ weer even een harde reset, maar wacht ongeveer 5 minuten; langer is ook goed.
3zet de stroom weer op de module bij je Toon®️
4geef dan pas modem en AC points weer stroom.
Reputatie 1
Badge
Ik heb niet alle stappen hoeven doorlopen, maar ineens weer verbinding. Soms snap ik dat ding niet. Maar afijn, het werkt weer.
Bedankt voor de tips.
Graag gedaan. Alle stappen gelden ook voor de maximale/grootste kans om Toon®️ meteen weer tot rede te brengen, want eerder werkte het tenslotte ook bij je.
Fijn dat het gelukt is, want daar gaat het om Jan!
Reputatie 1
Badge
En zo is de verbinding weer weg. Ik wacht het nog wel even af, hoe het de komende tijd gaat.
Prima Jan, ik hoor het wel.
Wellicht dat ook een statisch IPadres soelaas nog biedt?
Reputatie 7
Badge +6
@JanV

Werkt het inmiddels weer of ervaar je nog steeds problemen?
@JanV weet je nog welke versie je hiervoor had toen het vlekkeloos werkte? En welke versie heb je nu?
Wellicht dat daaruit wat informatie te halen is. Ik geloof dat in 4.9 ergens een wifi WPA fix is geweest vanwege de bug die wereldwijd bekend is gemaakt onlangs. Het zou zomaar kunnen zijn dat dat effect heeft op sommige routers/wifi/thuisnetwerken.
De stabiliteit na de desbetreffende sw patch aangaande het wiffi issue is na mijn mening gedeeltelijk geslaagd.

Ook hier duikt dit verschijnsel met tussenposen op. Vaak hersteld zich het probleem vanzelf na een minuut, en dan is het een 100% wifi probleem. Toon probeert
nl. automatisch te herstellen heel veel modems hebben een brakke wifi (oa kpn)

Is het probleem aan de cloud zijde dan merk je hier niet direct iets van maar na diverse connects geeft toon uiteindelijk een foutmelding (storing kan dan wel lang aanhouden)

Mijn mening is dus dat het 2 afzonderlijke problemen zijn
Reputatie 1
Badge
@JanV
Werkt het inmiddels weer of ervaar je nog steeds problemen?

Dan werkt het, dan weer niet.
Zoals nu staat er ook weer in beeld dat er geen contact gemaakt kan worden met de router.
Een andere keer staat dat er geen verbinding gemaakt kan worden met het ServiceCenter.
Reputatie 1
Badge
@JanV weet je nog welke versie je hiervoor had toen het vlekkeloos werkte? En welke versie heb je nu?
Wellicht dat daaruit wat informatie te halen is. Ik geloof dat in 4.9 ergens een wifi WPA fix is geweest vanwege de bug die wereldwijd bekend is gemaakt onlangs. Het zou zomaar kunnen zijn dat dat effect heeft op sommige routers/wifi/thuisnetwerken.

Helaas weet ik niet welke versie er op stond; nu staat er versie 4.13.7
De ene keer heb ik een D01 melding; zojuist had ik een D03 melding en daarna ineens weer verbinding met de WiFi.
Ok hopelijk kan een moderator van Eneco nog iets vinden in je Toon. Als het voor de update niet was en nu wel dan moet het wel aan de software liggen.
Reputatie 5
Badge +1
Goedemorgen @JanV

Het is inderdaad vreemd dat de verbinding na de update instabiel is. Ik wil het graag na laten kijken door de Software beheerders. Kan je de externe toegang op de Toon aanzetten aub? Dat kan via Menu > Toon Support. Geef een seintje als hij aanstaat.

Alvast bedankt.

Groet, Tina
Reputatie 1
Badge
Goedemorgen @JanV

Het is inderdaad vreemd dat de verbinding na de update instabiel is. Ik wil het graag na laten kijken door de Software beheerders. Kan je de externe toegang op de Toon aanzetten aub? Dat kan via Menu > Toon Support. Geef een seintje als hij aanstaat.

Alvast bedankt.

Groet, Tina

Goedemorgen Tina,
Zojuist de optie aangezet om op onze TOON externe toegang toe te staan.
Reputatie 5
Badge +1
Dank je wel @JanV

Zodra ik een terugkoppeling krijg hoor je van me.

Groet, Tina
Reputatie 5
Badge +1
@JanV

Ik heb antwoord van Quby. Ze hebben het onderzocht en zien dat er ook al instabiliteit in de verbinding voor de software update naar 4.13. Misschien is je dat niet opgevallen. Het kan aan de internet verbinding zelf liggen maar ook evt aan de Wifi chip in Toon die niet goed werkt/niet stabiel is. Om het zekere voor het onzekere te nemen wil ik een monteur sturen. Het installatiebedrijf neemt telefonisch kontakt met je op om een passende afspraak te maken. Ik bevestig je het ook via de e-mail.

Fijn weekend alvast, Tina
Reputatie 1
Badge
@JanV

Ik heb antwoord van Quby. Ze hebben het onderzocht en zien dat er ook al instabiliteit in de verbinding voor de software update naar 4.13. Misschien is je dat niet opgevallen. Het kan aan de internet verbinding zelf liggen maar ook evt aan de Wifi chip in Toon die niet goed werkt/niet stabiel is. Om het zekere voor het onzekere te nemen wil ik een monteur sturen. Het installatiebedrijf neemt telefonisch kontakt met je op om een passende afspraak te maken. Ik bevestig je het ook via de e-mail.

Fijn weekend alvast, Tina

@TinaC Bedankt voor het laten uitzoeken van de problemen. Inderdaad heb ik het vóór de software-update niet echt gemerkt. Als ik de Toon bedraad aansluit heb ik in ieder geval nooit problemen, maar die kabel kan ik niet continue aangesloten houden en ook mag die poort volgens mij niet officieel gebruikt worden. 😉

Ik wacht de reactie van het installatiebedrijf af voor een afspraak.

Jij ook alvast een fijn weekend.

Gr. Jan

@TinaC ......ook mag die poort volgens mij niet officieel gebruikt worden. 😉

Ik wacht de reactie van het installatiebedrijf af voor een afspraak.

Jij ook alvast een fijn weekend.

Gr. Jan

Hoi Jan,

Nee die conclusie is onjuist. Kijk esthetisch vind ik het ook geen gezicht.
Maar gebruik van die lan-aansluiting met je modem is gewoon vrij te gebruiken en zeker niet tegen de regels.

Reageer