Geen verbinding in app | Eneco Community
beantwoord

Geen verbinding in app


  • Anonymous
  • 0 reacties
Sinds een paar uur merk ik dat de app geen verbinding meer heeft met Toon.



App versie 2.294.0 op Android. App al eens verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar dat gaf geen oplossing.
icon

Beste antwoord door mAiden 19 juni 2018, 10:29

@EdwinKort

Je zou eventueel op een Pi Toon kunnen laten pingen, het is niet 100% waterdicht, aangezien dit intern zal gebeuren.

Maar dit zal moeten werken, wat ik even snel in elkaar geflanst heb.

code:

#!/bin/bash

ping_targets="ToonIP"
failed_hosts=""

for i in $ping_targets
do
ping -c 1 $i > /dev/null
if [ $? -ne 0 ]; then
if [ "$failed_hosts" == "" ]; then
failed_hosts="$i"
else
failed_hosts="$failed_hosts, $i"
fi
fi
done

if [ "$failed_hosts" != "" ]; then
echo $failed_hosts| mailx -s "Failed ping targets" email@domain
fi


Indien hij Toon niet kan pingen, zal hij je een mail sturen dat het pingen mislukt is.
Opslaan als een .sh file, en uitvoerbaar maken (chmod -x bestaandsnaam.sh). In een cronjob aanmaken, zoals:

code:

*/30 * * * * bestaandsnaam.sh >/dev/null 2>&1


Dit zal elke 30min het script aanroepen.
Bekijk origineel

28 Reacties

Hier nog steeds geen probleem Edwin:

Reputatie 7
Badge +9
Heb hier verbinding.

Reputatie 3
Badge +2
Hier ook geen verbinding met de apps moet ik de ketel module resetten..
Reputatie 3
Badge +2
Zegt wel dat hij verbonden met het service center.
Reputatie 7
Badge +2
Goedemorgen @EdwinKort

Balen dat je app momenteel niet bereikbaar is. Ik heb het voor je nagekeken en momenteel zie ik de melding dat je Toon offline staat. Kun je de internetverbinding tussen je modem en Toon even controleren?

Groet, Urgel
Reputatie 7
Badge +2
@selt42

Zou je een soft reset van je Toon kunnen uitvoeren? Ik ben benieuwd wat daarna de status is van je verbinding. Laat je het ons weten?
Reputatie 3
Badge +2
Hoi urgel nog steeds geen verbinding.
Reputatie 3
Badge +2
Hij dot het weer bedankt.
Reputatie 6
Badge +4
Heb zowel Toon als de ketel-adapter stroomloos gemaakt. Zal eens kijken wat er nu gebeurt.
Reputatie 7
Badge +2
@selt42

Kijk eens aan! Goed om te horen dat het probleem de wereld uit is. Kun je in de gaten houden dat de verbinding ook stabiel blijft? Zo niet, dan horen we het graag.
Reputatie 6
Badge +4
Schijnt nu weer te werken. Vreemd, want volgens Toon was die wel gewoon verbonden met het service-center.
Reputatie 7
Badge +2
@EdwinKort

Ook bij jou zie ik dat de verbinding zich inderdaad heeft hersteld. Kun je dit in de gaten houden? We horen het graag als de verbinding weer instabiel wordt.
Reputatie 7
Badge +9
@EdwinKort

Je zou eventueel op een Pi Toon kunnen laten pingen, het is niet 100% waterdicht, aangezien dit intern zal gebeuren.

Maar dit zal moeten werken, wat ik even snel in elkaar geflanst heb.

code:

#!/bin/bash

ping_targets="ToonIP"
failed_hosts=""

for i in $ping_targets
do
ping -c 1 $i > /dev/null
if [ $? -ne 0 ]; then
if [ "$failed_hosts" == "" ]; then
failed_hosts="$i"
else
failed_hosts="$failed_hosts, $i"
fi
fi
done

if [ "$failed_hosts" != "" ]; then
echo $failed_hosts| mailx -s "Failed ping targets" email@domain
fi


Indien hij Toon niet kan pingen, zal hij je een mail sturen dat het pingen mislukt is.
Opslaan als een .sh file, en uitvoerbaar maken (chmod -x bestaandsnaam.sh). In een cronjob aanmaken, zoals:

code:

*/30 * * * * bestaandsnaam.sh >/dev/null 2>&1


Dit zal elke 30min het script aanroepen.
Reputatie 6
Badge +4
Bedankt. Die ga ik zo even op een van mijn Pi's zetten.
Reputatie 6
Badge +4
@EdwinKort

Ook bij jou zie ik dat de verbinding zich inderdaad heeft hersteld. Kun je dit in de gaten houden? We horen het graag als de verbinding weer instabiel wordt.


Ik hou het in de gaten. Zeker nu met het scriptje van mAiden
Ook ik heb de hele ochtend al geen verbinding!
De hele ochtend al geen verbinding met de app.
Wat kan ik hieraan doen?
Internet en WiFi werken normaal.
Reputatie 6
Badge +4
Toch even Toon stroomloos maken. Heeft mij net ook geholpen.
Badge
Goedemiddag,
ik heb vanaf gister geen verbinding met de app.
Toon heeft wel netjes verbinding met internet

hoor graag hoe dit opgelost kan worden

gr. Frank
Goedemiddag,
ik heb vanaf gister geen verbinding met de app.
Toon heeft wel netjes verbinding met internet

hoor graag hoe dit opgelost kan worden

gr. Frank


Geef Toon®️ even een harde reset door de Toon®️ module bij je CV even 1 minuutje stroomloos te maken.
Badge
Heb ik gedaan en nu werkt het weer

bedankt
Reputatie 1
Badge +2
Ook ik gister ineens geen verbinding ook stroomloos maken hielp niet, app erop nieuw opzetten niets hielp
Maar vanochtend deed hij het gelukkig weer.
Heb ik gedaan en nu werkt het weer

bedankt


Graag gedaan!?
Fijn dat de App weer werkt. ?
Mijn app doet het al de hele dag niet en zaterdag ook al niet
Mijn app doet het al de hele dag niet en zaterdag ook al niet

Hoi Anja,

Lees even terug in dit topic wat men met succes daaraan heeft gedaan.

Reageer