beantwoord

Geen software update beschikbaar (huidig: 4.9.23)

Net nieuw op het forum en ook net nieuwe gebruiker van Toon. Ik heb al wel rond gekeken of mijn vraag al gesteld was, maar kan het helaas niet vinden.

Na verhuizing naar nieuwe woning heb ik de daar al aanwezige Toon geinstalleerd. Toon abonement aangevraagd en door middel van Fabrieksreset ingesteld. Na de basis instellingen wilde ik graag wat andere zaken uitproberen... maar hier loop ik tegen een probleem aan.

Ik wilde proberen mijn Philips Hue bridge (2.0/2.1) te koppelen, maar helaas lukt dit niet omdat er geen bridge gevonden kan worden. Tijdens het zoeken naar een oplossing lees ik hier op het forum dat het een software-issue kan zijn en dat daarvoor een update uit gekomen is. Ik begrijp op dit moment dat de Toon op versie 4.16 zou moeten draaien.

Volgens instructies ben ik bij het tabblad Software uitgekomen en zie dat mijn Toon op v4.9.23 draait. Helaas is er geen mogelijkheid om deze te updaten terwijl de internet-verbinding actief en goed is.

Ik ben dus benieuwd naar de oplossing van dit probleem. De Toon is niet nieuw en was al aanwezig in de woning. Ik heb enkel een abonnement afgesloten en hoop alles werkend te krijgen. Iemand suggesties?
icon

Beste antwoord door Brandje 14 juli 2018, 12:51

Je kan het beste voor dit issue bellen met Eneco.
088 895 59 59
Wellicht dat jouw Toon®️ eerst een activatiecode op jouw naam moet krijgen en dus ontkoppeld moet worden van de vorige eigenaar. Of is dat Is gebeurd toen je een abo nam?
Dan wordt meteen ook de nieuwste update 4.16 voor je geregeld.

Anders als je klantnummer in je profiel staat en een moderator leest jouw reactie dan kan die update meteen toegekend worden.

Dan ben je tevens verlost van je Hue probleempje.

Bekijk origineel

8 Reacties

Je kan het beste voor dit issue bellen met Eneco.
088 895 59 59
Wellicht dat jouw Toon®️ eerst een activatiecode op jouw naam moet krijgen en dus ontkoppeld moet worden van de vorige eigenaar. Of is dat Is gebeurd toen je een abo nam?
Dan wordt meteen ook de nieuwste update 4.16 voor je geregeld.

Anders als je klantnummer in je profiel staat en een moderator leest jouw reactie dan kan die update meteen toegekend worden.

Dan ben je tevens verlost van je Hue probleempje.
Reputatie 7
Badge +6
@marcogorter

Welkom! Je kan nu de nieuwste update binnen halen!

Groet,

Folkert
Dank voor de reacties, maar helaas zie ik nog steeds niet de mogelijkheid tot updaten. Zelfs als ik een harde reset (dus 1 minuut stroomloos) doe zie ik nog geen melding komen. Ook bij de Instellingen is het niet zichtbaar!?

Is er iets wat ik dan nog verkeerd doe? Of moet ik weer een fabrieksherstel doen?
Dan ben ik bang dat je maandag toch even moet bellen.
Heb je wel gekeken bij:

Menu/instellingen/software daar zou achter je huidige sw versie een update ikoon moeten staan.
Duidelijk, dan wacht ik tot dan...
Reputatie 7
Badge +6
@marcogorter

Vreemd dat je de nieuwste update niet kan binnenhalen, je staat in een groep die 4.16 binnen moet kunnen halen. Kun je mij je display nummer sturen via pb? Dan kijk ik er verder naar voor je.
Vandaag wilde ik het displaynummer opzoeken, staat nu ineens wel de update beschikbaar.
Ik draai nu op 4.16.8 en mijn Hue werkt helemaal goed. Alle problemen opgelost!

Dank allen voor het mee-denken / helpen! 🙂
Nou des te beter!
Fijn dat alles toch goed gekomen is.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen