Energie verbruik in Euro's | Eneco Community

Energie verbruik in Euro's

• 10 januari 2014
  • 12 reacties
  • 651 Bekeken

• Doet lekker mee (level 6)
  • 5 reacties
Na de laatste up-date van Toon wordt het verbruik op het hoofd scherm niet meer zichtbaar gemaakt in Euro's.
b.v. het gas verbruik wordt nu in 100L/h aangegeven.
Ik ben overgestapt naar Eneco om mijn gezin (3 kinderen van 6 tot 12 jaar) energie bewuster te maken en de daarmee komen kosten.
Ik kon hun makelijk laten zien dat als ze hun thermostaat op hun slaapkamer (elke slaapkamer heeft een eigen kamer thermostaat welke de radiator aanstuurd) aan hebben laten staan met het raam open dat dat b.v. 2,00 euro heeft gekost.
Met hun zakgeld ter vergelijking krijgen ze meer het gevoel wat het allemaal kost.
Maar nu is het enkel in euro's zichtbaar te maken door een sub menu en dan wordt het in een grafiek weer gegeven, dit is voor mijn kinderen niet of moeilijk te begrijpen.

Graag had ik dat je dit in kon stellen of andere een down-date te doen, dit blijkt niet mogelijk te zijn.
Weet iemand een andere mogelijkheid en loopt iemand anders ook tegen dit probleem?

"Hoekwoning uit 2007 met Intergas ketel HR-28 - elke verblijfs ruimte heeft een eigen ruimte thermostaat - Toon stuurt vloerverwarming aan in woonkamer - Ketel wordt aangestuurd door Toon- en ruimte thermostaten via eigen gemaakt regeling.

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

12 Reacties

Welke versienummer draai je nu op Toon?
Op versie nummer 2.15.8 wordt op het beginscherm het gasverbruik cumulatief in m3 weergegeven.

Als je bij de uurgrafiek kijk zie je vervolgesn wat het verbruik per uur is.
In blokken of real-time afhankelijk of je slimme of domme meters hebt.
Welke versienummer draai je nu op Toon?
Op versie nummer 2.15.8 wordt op het beginscherm het gasverbruik cumulatief in m3 weergegeven.
Ik weet zo niet uit mijn hoofd welke versie (zit nu op het werk en niet thuis)
Maar het verbruik wordt inderdaad in M3/h of 100l/h aangegeven en niet meer in euro's
Als je kijkt in de grafiekmode kun je gewoon alleen in de dagmodus kijken op m3 of in euries.
Als je kijkt in de grafiekmode kun je gewoon alleen in de dagmodus kijken op m3 of in euries.

Onze Toon hangt op +/- 1,7 meter hoogte, dit is voor onze kinder niet te bedienen.
Mijn oudste zoon is 12 jaar en ik wil eigenlijk niet dat hij er aan komt, dus het was voor mij makelijk dat het zichtbaar was op het hoofd scherm.

Maar is een down-date niet mogelijk?
In de grafiek mode kan je de data en termijn kiezen die je zelf wilt zien.
In de grafiek mode kan je de dta kiezen die je zelf wilt zien.
Dus de Toon bedienen om het mogelijk te maken om in eurie's af te kunnen lezen.
Mijn wens is om dit in het hoofd scherm te hebben zoals het was voor de up-date.
Ik wil dus mijn oude software er terug hebben, deze werkt goed genoeg voor mij.
Het stond ook niet in de omschrijving van de update dat die gewijzigd zou worden, ik voel me nu een beetje "genaait" omdat (zo ver ik weet) het niet terug te zetten is.
Terug gaan naar een oude versienummer is ONMOGELIJK bij Toon.
Terug gaan naar een oude versienummer is ONMOGELIJK bij Toon.
Dus genaait !!!
Je bedoelt vermoedelijk niet goed opgelet en de versie wijzigingen doorgelezen!!!!
Een moderator geeft altijd een versiebeschrijving, daar is een apart topic over. 
Je bedoelt vermoedelijk niet goed opgelet en de versie wijzigingen doorgelezen!!!!
Een moderator geeft altijd een versiebeschrijving, daar is een apart topic over.
Ik heb me vandaag voor het eerst aangemeld voor het forum/Topic.
Jammer dat men het niet mee verstuurd op Toon zelf voor dat je de up-dat uitvoerd.

P.S. Weet je of het mogelijk is om Toon op een vaste netwerk aansluiting t.b.v. de internet verbinding aan te sluiten via de Ethernet aansluiting?
Reputatie 3
Badge +1
Hallo AOomen,

Zover ik weet heeft Toon in het hoofscherm "Home" dit nog nooit weergegeven in euro's.
Misschien haal je schermen door elkaar.
Het verbruik (blijven) zien in euro's (of gas of stroom, beide gelijktijdig kan niet) kun je verkrijgen door naar het tabblad "Gas" (voor gasverbruik in euro's), of naar tabblad "Stroom" (voor stroomverbruik in euro's) gaan.
Het gekozen tabblad blijft ook nadat het scherm gedimd is zichtbaar.
Vemoedelijk zal Toon na een update of reboot wel automatisch naar het "Home" tabblad gaan, je zal dan zelf weer even moeten kiezen voor tabblad "Gas" of  "Stroom".
Helaas dat is niet mogelijk. 
De internet koppeling is alleen via WiFi mogelijk. 
Als je WiFi uitval soms hebt is het een kwestie van het IP adres in je router statisch maken.