Dimstand Toon | Eneco Community
vraag

Dimstand Toon

• 10 december 2018
  • 48 reacties
  • 1847 Bekeken

Toon eerste bericht

48 Reacties

Reputatie 5
Badge
@Stoere FRIES

In de standen 'slapen' en 'weg' gaat Toon helemaal op zwart. Wil je dat het te allen tijde leesbaar is, dien je de stand om te zetten naar 'comfort' of 'thuis'. Dan heb je een zwarte achtergrond met witte letters.

Groet, Emel
Ik heb sinds enkele dagen een toon V2

In mijn V1 kon ik de dimstand hoog genoeg zetten om overdag de toon te kunnen zien en lezen wat de tijd en de temp is , ook dat de verwarming aan of uit stond.

Door een eerdere update van de toon V1 kon ik gelukkig de dimstand ook weer wijzigen.

Ik ben net een nieuw contract aangegaan en er is afgelopen dinsdag een V2 gemonteerd en tot mijn grote schrik kan ik op V2 de dimstand niet hoger als 10 % zetten terwijl ik dit toch minimaal op 30 % wil kunnen zetten.

De Toon is gewoon niet af te lezen overdag en in de avond ook nauwelijks !

Uit eerdere berichten lees ik hier dat @Folkert verteld dat de vrije keuze in de dimstand bij V2 toon weer terug komt maar dat is maanden geleden........

Wat gaat er nu gebeuren ? @Folkert komt de vrije keuze nu wel of niet terug...
Ik denk dat je het toch echt met de keuze “Volautomatische aanpassing aan omgeving” moet doen. Mijn ervaring leert dat na gewenning de leesbaarheid best wel meevalt.
De eerdere verhoging Max stand got 30% is er alleen voor alleen Toon1 gekomen en komt dus niet op Toon2😢

Reden is dat de hogere stand een te grote beïnvloeding door warmte afgifte scherm Toon2 zou geven. Daardoor zou de temperatuur sensor een grotere afwijking gaan aangeven.
Ik denk dat je het toch echt met de keuze “Volautomatische aanpassing aan omgeving” moet doen. Mijn ervaring leert dat na gewenning de leesbaarheid best wel meevalt.

Dat heb ik geprobeerd , mijn Philips Tv met ambilight hangt 1 meter naast de Toon , als de leds van helderheid veranderen doet de Toon het ook....... en ik vind de leesbaarheid enorm tegenvallen.
Verhoging van de Max stand zit er niet in. Reden is dat de hogere stand een te grote beïnvloeding door warmte afgifte scherm zou geven. Daardoor zou de temperatuur sensor een grotere afwijking geven.

Volgens mij zit in toon V 2 de temp sensor onderin de toon , daar warmte omhoog gaat zou het nu geen invloed meer moeten hebben.

Ik denk dat het mogelijk moet zijn op individuele basis een soort van update te doen om zelf te kunnen kiezen voor !

Als dit niet gefixed wordt overweeg ik mijn nieuwe contract te cancelen ( ik heb 14 dagen bedenktijd ) .....dus ik wacht even af wat de moderator hier over te roepen heeft.
Uiteraard is de plaatsing sensor bekend en is juist uit de tests gebleken dat die beïnvloeding echt wel bestaat. Het scherm geeft over het gehele vlak namelijk warmte af. Zelf ontdekte ik dat mijn ingevoerde correctie temperatuur na de versie wijziging weer terug gedraaid kon worden. Het kiezen tussen 2 “kwaden” was dus zinvol. Een juiste werking van deze temperatuur sensor heeft dus duidelijk prioriteit gekregen.

Houdt de 14 dagen goed in de gaten, want ik vermoed dat je maandag pas nader bericht van een moderator krijgt.
Uiteraard is de plaatsing sensor bekend en is juist uit de tests gebleken dat die beïnvloeding echt wel bestaat. Het scherm geeft over het gehele vlak namelijk warmte af.

Dat is dan toch ergens een soort van ontwerpfout ? zorg er dan voor dat het beter gescheiden of geïsoleerd word ?

elf ontdekte ik dat mijn ingevoerde correctie temperatuur na de versie wijziging weer terug gedraaid kon worden. Het kiezen tussen 2 “kwaden” was dus zinvol. Een juiste werking van deze temperatuur sensor heeft dus duidelijk prioriteit gekregen.

Hang er een temp sensor naast die goed werkt en pas de afwijking aan in de Toon , dat lijkt me niet echt moeilijk ?
Houdt de 14 dagen goed in de gaten, want ik vermoed dat je maandag pas nader bericht van een moderator krijgt.

Ja dat denk ik ook 😉
Zoals ik al meldde is er dus een keuze gemaakt tussen 2 kwaden.
Uiteraard heb ik zelf ook uitgebreid met een losse thermometer naast Toon2 het getest en het verschil na aanpassing beïnvloeding warmte afgifte scherm aan de sensor was aanzienlijk.
Wellicht dat bij Toon3 beter met dit issue wordt omgegaan. Gezien de nog jonge Toon2 zal de hardware matige aanpassing nog wel even duren....., denk ik zo.
Reputatie 6
Badge +3

Wellicht dat bij Toon3 beter met dit issue wordt omgegaan. Gezien de nog jonge Toon2 zal de hardware matige aanpassing nog wel even duren....., denk ik zo.

Toon3? Vertel 🙂
Reputatie 6
Badge +3
@Ronihd plaats anders even een foto van je Toon2. Misschien dat ie gewoon defect is en daarom slecht leesbaar is. Ik heb genoeg Toon2's gezien en nog nooit vond ik dat het in welke lichtopbrengst dan ook niet leesbaar was.

Over de temp. sensor van de Toon2 (dat zijn er overigens twee en wordt een soort van gemiddelde genomen van die twee). Daar is zeker wel heel erg lang over nagedacht en veel werk in gestopt om dat weinig mogelijk invloed te laten krijgen van de processor en scherm maar ja het is nog steeds lastig want het zit toch altijd in de buurt.
Reputatie 7
Badge +4
Leuk, een Toon 3..... Ben benieuwd hoe snel we die kunnen 'wortelen'. Ik wil het wel proberen hoor als iemand een even een test exemplaar wil opsturen 😉
Reputatie 6
Badge +1
@Ronihd

Wat @Brandje aangeeft is nog steeds aan de orde. De dim stand op Toon2 kan op max 10% ingesteld worden. Dit omdat het display anders te warm wordt en Toon anders een afwijkende kamertemperatuur aangeeft. Bij Toon1 kan de dim stand tot max 50% ingesteld worden.

Groeten, Tina
@Ronihd

Wat @Brandje aangeeft is nog steeds aan de orde. De dim stand op Toon2 kan op max 10% ingesteld worden. Dit omdat het display anders te warm wordt en Toon anders een afwijkende kamertemperatuur aangeeft. Bij Toon1 kan de dim stand tot max 50% ingesteld worden.

Groeten, Tina

Hoi,

Met andere woorden dit kan niet veranderd worden in 50 % ? ook niet als je daar individueel om vraagt ?
Reputatie 7
Badge +9

@Ronihd

Groeten, Tina
Hoi,

Met andere woorden dit kan niet veranderd worden in 50 % ? ook niet als je daar individueel om vraagt ?

Als goed is kan je bij Toon1, scherm instellingen tot maximaal 50% ophogen.

Bij Toon2 zal je de automatische helderheid aan kunnen zetten.

Dat is mij bekend die had ik 😉

Zoals al vermeld is die stand ook niet echt voldoende en mijn TV met ambilight zorgt er voor dat een kerstboom is , maar dan nog is de helderheid lang niet genoeg voor mij.
Reputatie 6
Badge +3
@Ronihd zoals ik eerder vroeg, plaats eens een foto van je Toon2. Wellicht dat ie gewoon defect is en daarom een veel te lagere helderheid heeft.
@Ronihd zoals ik eerder vroeg, plaats eens een foto van je Toon2. Wellicht dat ie gewoon defect is en daarom een veel te lagere helderheid heeft.

Ik heb een foto gemaakt , maar............in de dimstand zijn de cijfers en zo zeer goed leesbaar en heel helder.
Als ik de camera van mijn iphone X op de toon richt zijn de cijfers en zo veel helderder te zien dan ik ze zie , dus op de een of andere manier vertekend dit zo dusdanig dat het geen goede vergelijking geeft.

Maar ik heb dezelfde discussie destijds toen men het besluit had genomen om op de toon v1 de dimstand op 10 % te zetten ook gevoerd en later heeft men het weer terug gezet en met die veronderstelling heb ik nu een nieuw 4 jarig contract afgesloten met een gratis toon V 2 , waar ik dus eigenlijk niks aan heb. Punt is gewoon ik kan het nu niet meer goed zien overdag en ook in de avond niet.

Ik ben er ook achter gekomen dat de kijkhoek van de V1 groter is als de V 2 wat betekend dat je rechter voor de Toon moet zitten om het goed te kunnen bekijken dan voorheen met de V 1

Dus tja , als het niet mogelijk is om te veranderen wat ik dan wel graag vandaag nog even wil horen van @TinaC dan kan Eneco de Toon weer komen ophalen en zeg ik mijn contact op ! ( ik zit nog in de bedenktijd 😉 )
Reputatie 6
Badge +1

@Ronihd

Groeten, Tina
Hoi,

@Ronihd

De dim stand op Toon 2 kan niet hoger ingesteld worden ook niet op individuele basis.
Reputatie 7
Badge +9

Dat is mij bekend die had ik ;-)

Zoals al vermeld is die stand ook niet echt voldoende en mijn TV met ambilight zorgt er voor dat een kerstboom is , maar dan nog is de helderheid lang niet genoeg voor mij.

Dat is een persoonlijke smaak dan..
Dan zal je consessie's moeten gaan doen, of Ambilight uitzetten en genoegen nemen dat Toon knippert ivm de automatische helderheid.
Toon verplaatsen naar een andere plek, waar deze geen last heeft ervan.
Of genoegen nemen met hoe het nu is..

Helderheid kan niet verder aangepast worden, in de software weet Toon heel goed welke Toon je heb, alleen bij Toon1 word de maximale helderheid tot 50% geactiveerd, bij Toon2 weiger die dit te doen. 🙂

@Ronihd

Groeten, Tina
Hoi,

@Ronihd

De dim stand op Toon 2 kan niet hoger ingesteld worden ook niet op individuele basis.

Dan hebben jullie nu een klant minder

Helderheid kan niet verder aangepast worden, in de software weet Toon heel goed welke Toon je heb, alleen bij Toon1 word de maximale helderheid tot 50% geactiveerd, bij Toon2 weiger die dit te doen. :)

Ik denk meer dat het iets van niet willen is.
Als het bij V1 kan moet het ook bij V 2 kunnen
Reputatie 6
Badge +3
Bijzonder verhaal dat je met een iphone camera het wel kan zien maar met je blote oog niet.
Reputatie 7
Badge +9

Helderheid kan niet verder aangepast worden, in de software weet Toon heel goed welke Toon je heb, alleen bij Toon1 word de maximale helderheid tot 50% geactiveerd, bij Toon2 weiger die dit te doen. :)Ik denk meer dat het iets van niet willen is.
Als het bij V1 kan moet het ook bij V 2 kunnen

V2 is erg gevoelig (misschien te gevoelig) voor warmte.. De hogere helderheid in te stellen op V2, zal je ook een afwijkende temperatuur weergave krijgen, door de helderheid..
Daar is op V2 de helderheid gelimiteerd, heb je alleen de opties die ik eerder al aangaf.
Dat je daarom opstap als Toon klant, daar merk Eneco niets van, klant meer of minder liggen ze ook niet bepaald wakker om 🙂
@Ronihd Wat @Brandje aangeeft is nog steeds aan de orde. De dim stand op Toon2 kan op max 10% ingesteld worden. Dit omdat het display anders te warm wordt en Toon anders een afwijkende kamertemperatuur aangeeft. Bij Toon1 kan de dim stand tot max 50% ingesteld worden. Groeten, Tina
Hoi, Met andere woorden dit kan niet veranderd worden in 50 % ? ook niet als je daar individueel om vraagt ?
@Ronihd De dim stand op Toon 2 kan niet hoger ingesteld worden ook niet op individuele basis.
Dan hebben jullie nu een klant minder

Gewoon je oude thermostaat straks weer terug hangen.
Zoals ik al in het begin meldde komt de door jou gewenste instelling niet terug. De juiste werking temperatuur sensor prevaleert nu eenmaal.
Gelukkig zit je nog binnen je herroepings periode.
Als je een Toon®️ graag gehad zou willen zou een verplaatsing verder weg van het inschijnen van Ambilight ook een oplossing geweest zijn.

Reageer