Dimstand Toon | Eneco Community
vraag

Dimstand Toon

• 10 december 2018
  • 18 reacties
  • 1337 Bekeken

Badge
Sinds de laatste software-update vind ik dat het Toon display in de dimstand donkerder is dan voorheen.
Hoe is dat mogelijk.Het is ondanks alle instellingen niet lichter te krijgen..

18 Reacties

Reputatie 7
Badge +9
Dat kan kloppen ja.
Vanaf 4.22.7 staat de maximale dimstand van Toon begrensd op 10%
Sinds de laatste software-update vind ik dat het Toon display in de dimstand donkerder is dan voorheen.
Hoe is dat mogelijk.Het is ondanks alle instellingen niet lichter te krijgen..

Hoi @J. van den Oever,

Precies, zoals @mAiden zegt!
En nog een aanvulling.
De temperatuursensor binnen Toon®️ werd toch te veel beïnvloed door het soms te warme display als het dim-percentage te hoog stond.
Daardoor zou Toon®️ minder nauwkeurig op de gekozen omgevings-temperatuur reageren.
Badge
Ik ben niet blij met deze wijziging.Nu moet ik Toon niet meer in een dimstand zetten anders is hij op zo een lage stand niet meer leesbaar vanaf onze bank.Het gevolg ids dat ik hem nu
Niet dim wat ook niet de b3doeling kan zijn als men let op energie en duurzaamheid.
Klopt daar zijn meer klachten over.
Dat is bij Eneco/Quby bekent; of daar nog verandering in komt is nu nog niet bekend.

Wat bedoel je met dat je ‘m nu niet dimt?
De dim stand kan je niet uitzetten; hooguit kan je bij instellingen de mate van vertraging kiezen.
Badge
Ik wil hem dimmen en toch kunnen aflezen van af waar wij zitten Dat is onmogelijk in de nieuwe situatie.Dat is waarom ik hem dus niet meer dim.
Ik begrijp je helemaal, maar ik bedoelde uitzetten dimmen kan niet.
Dus na een gekozen dimtijd valt het scherm van Toon®️ automatisch in de dimstand.
Badge +1
Hallo mijn naam is sjoerd sinds de update is het scherm van de TOON bijna niet meer leesbaar bij een beetje zonlicht zie Foto en de dimstand is dus niet meer te verhogen ik hoop dat ze bij ENECO snel iets aan dit probleem willen doen want elke keer als je het display wil aflezen moet je het eerst aanraken om het op 100 % dimstand te krijgen Gaarne hierop uw reactie

Een bekend probleem waar meerderen al over geklaagd hebben sinds de begrenzing van de dimstand op 10%
Het is afwachten wat Quby gaat doen; de reden was namelijk dat de temperatuursensor anders door de warmte van het display te veel beïnvloed werd.
Reputatie 7
Badge +6
@Allen

De wijziging van de dimstand wordt terug gedraaid voor iedereen die een oudere Toon in bezit heeft. Alleen in de nieuwe Toon blijft dit van kracht. Dit komt terug in update 5.0, ik kan nog niet zeggen wanneer deze update wordt uitgerold.
Hoi @Folkert

Dat komt bij Toon2 toch ook om dat er een “automatische aanpassing aan omgeving” keuze komt?
Reputatie 7
Badge +6
@Brandje

De reden dat de dimstand is aangepast is omdat het energie bespaart en dat dit invloed kan hebben op de temperatuur meting van de nieuwe Toon, ook is deze veel beter zichtbaar met de nieuwe maximale dimstand. Dat wat jij benoemt heeft hier niets mee te maken, naar mijn weten.
Reputatie 7
Badge +9
@Folkert ,

Ik heb de Toon2 van @RL van der Werf gezien waarbij 10% dimstand niet te doen is, hierdoor is het scherm niet af lezen zodra deze gedimd is. Gaat met die soort gevallen ook nog wat gebeuren?
Reputatie 6
Badge +2
Dat is mooi waardeloos dat Toon 2 op 10% blijft staan.
vanaf nu zal ik geen updates meer downloaden voordat ik de revieuws heb gelezen
Eneco jullie gaan qua service rap achteruit.
spijt dat ik mijn contract met 4jaar heb verlengd.

maar zoals ik al eerder zei er wordt gewoon niet naar de klant geluisterd.
@Brandje

De reden dat de dimstand is aangepast is omdat het energie bespaart en dat dit invloed kan hebben op de temperatuur meting van de nieuwe Toon, ook is deze veel beter zichtbaar met de nieuwe maximale dimstand. Dat wat jij benoemt heeft hier niets mee te maken, naar mijn weten.

Hoi @Folkert ,

Idd dat is de reden die ik ook weet en voor Toon1 komt de begrenzing te vervallen, maar voor Toon2 dus niet en ik doelde op deze extra keuze mogelijkheid, zie foto:

Als een Toon2 gebruiker die begrenzing slecht vindt, dan is er in ieder geval deze extra keuze.
Die keuze gebruik ik zelf de hele dag door op Toon2 en bevalt erg goed; ook qua leesbaarheid op afstand.
De automatische aanpassing reageert erg goed en snel op de mate van omgevingslicht.
Reputatie 6
Badge +2
denk dat we onze gele hesjes aan moeten doen en Qbuy/eneco duidelijk maken dat we niet langer pikken dat sommige dingen ons zomaar door de strot worden geduwd
Badge +1
Hallo (:De Automatische aanpassing aan omgeving:) staat niet bij mij op de TOON betekent dit dat ik een toon 1 heb we hebben de toon ongeveer oktober 2016 gekregen
Hoe kan ik nu zien of ik een toon1 of een toon 2 heb zoals ik zei deAutomatische omgevings aanpassing staat er niet op maar als ik BRANDJE goed begrijp moet die update nog komen
Dan maar hopen dat ik een toon 1 heb dan word mijn dimstand mischien gewijzigt maar ik vind het een SLECHTE ZAAK VAN ENECO DAT DIM KEUZE NIET AAN DE GEBRUIKER WORD OVERGELATEN
Dan heb je dus een Toon1!
Een Toon2 is pas begin dit jaar door Eneco uitgebracht.

Bij een volgende update wordt het bij jou dus aangepast.
Reputatie 6
Badge +2
jij heb dus een Toon 1 en jou dimstand zal met de nw update worden opgelost !

maar met het laatste ben ik het volledig met je eens !!!

Reageer