beantwoord

De verspillingschecker

Badge
Gister las ik een artikel over de Innovation day dit jaar en dan specifiek over de verspillingschecker die er aan zit te komen. Ik las alleen in dit artikel dat er een slimme meter nodig is voor het verkrijgen van de data.
Ik weet niet of het artikel dit zo voor het gemak noemde en dat een analoge meter ook werkt. Maar mocht dit niet zo zijn, dan missen klanten zoals ik deze nieuwe functionaliteit. Dat zou natuurlijk erg jammer zijn... Kan iemand hier duidelijkheid over verschaffen?
icon

Beste antwoord door Brandje 18 november 2017, 10:27

Dat geldt ook voor de App Mijn Eneco, die werkt ook alleen als je Slimme Meters hebt.

Voor zo ver ik weet geldt dat idd ook voor de VerspilChecker, die in de loop van december 2017 wordt uitgerold.

Bekijk origineel

42 Reacties

Dat geldt ook voor de App Mijn Eneco, die werkt ook alleen als je Slimme Meters hebt.

Voor zo ver ik weet geldt dat idd ook voor de VerspilChecker, die in de loop van december 2017 wordt uitgerold.
Badge
Brandje wrote:

Dankjewel Brandje voor je reactie. Dat is wel balen dan.. Sta ook nog lang niet op de lijst voor een slimme meter en om hier dan zelf een investering in te maken heb ik ook geen zin in. We zullen eerst eens kijken hoe de functie eruit komt te zien bij anderen en a.d.h.v die reacties zal ik zien wat voor actie ik zal ondernemen.
gewoonbert wrote:

Brandje wrote:

Dankjewel Brandje voor je reactie. Dat is wel balen dan.. Sta ook nog lang niet op de lijst voor een slimme meter en om hier dan zelf een investering in te maken heb ik ook geen zin in. We zullen eerst eens kijken hoe de functie eruit komt te zien bij anderen en a.d.h.v die reacties zal ik zien wat voor actie ik zal ondernemen.

Graag gedaan!
Ik heb gister de presentatie gezien, was aanvankelijk sceptisch ivm een eerder presentatie, maar wat ik nu heb gezien, zeg ik: “dat heeft veel potentie en geeft dus enorm veel inzicht tot op apparaat niveau”.
Reputatie 6
Badge +3
Maar dat is toch niet eerlijk dan als het klopt . Dan zouden mensen met een domme meter die 1 euro ook niet hoeven te betalen toch ? Of gaat eneco iedereen die een Toon abbo heeft van slimme meters voorzien ? Anders kan je ook niet van alles functies gebruik maken .
Reputatie 2
Badge
Dat zou een goede set zijn.
ik snap nu 1 ding nog niet helemaal (of het hierbij mag is een 2e)
als ik kijk wat ik verbruik zie ik staat dat ik goed bezig ben geschat is elke dag weer anders, klik ik op de info staat er bijvoorbeeld 93 euro. in het overzicht staat 45 euro vandaag staat daar dan weer 50 euro. Ik snap er de logica niet van.

Wie kan het me uitleggen?
Slimme meters worden op verzoek gratis geplaatst. Ik snap dat er mensen zijn die huiverig zijn voor het "weggeven" van informatie, maar zonder dit soort meters is het ondoenlijk om zo nauwkeurig te meten dat je het verschil kan zien tussen een waterkoker en een koffiezetter.
Op verzoek gratis?
Eneco doet dat wel als de sensoren niet goed werken.
In het kader van de Verspillingschecker lijkt mij dat sterk.

De Netbeheerder wil ook wel slimme meters plaatsen maar dat gaat €74 kosten.
Hi Ton, ik denk dat ieder netbeheerder op dit moment staat te springen om die meters te vervangen. De 40 jaar oude draaischijf meters zijn echt niet meer zo betrouwbaar, bovendien spaart het de beheerders een hoop gedoe bij het uilezen. In 2020 moeten alle meters vervangen zijn (Europese regels). De netbeheerders plaatsen ze ook gratis als je gaat terugleveren, en in mijn geval heeft Eneco de vergoeding betaald bij het plaatsen van Toon. Het is inderdaad een sneu gebeuren dat netbeheerders nog net 72 Euro rekenen omdat je iets sneller wil. Maar het belangrijkste onderdeel van deze discussie is dat een draaistroom meter eenvoudigweg niet voldoende "resolutie" heeft om je apparatuur te herkennen door het stroomverbruik.
Hoi Menno,

Dat laatste klopt. Dat heb ik ook op de presentatie begrepen.
Het is maar net hoe gretig de ts de Verspillingschecker wil.
Ik ben er leuk mee aan het stoeien/testen; ik vind het veel potentie hebben.
Maar het vervangen zal hoe dan ook €74 gaan kosten.
Of je wacht even je beurt af. Hoe dan ook binnen 2 jaar heeft iedereen een slimme meter.
mvaneck wrote:

Of je wacht even je beurt af. Hoe dan ook binnen 2 jaar heeft iedereen een slimme meter.

Uiteraard! Dan is het helemaal gratis.
Maar Menno, of die 2 jaar wordt gehaald???
De vervangings-planning loopt hoe dan ook behoorlijke vertraging op ivm extra vervanging gasmeters van de Landis Gyr ivm de schroefdraad-rel.
Hi all,

Voor het gebruik van de Verspillingschecker is een slimme meter niet noodzakelijk.
Hoi Lisendy,

Bedankt voor je snelle duidelijkheid!?
Bij de presentatie op de Innivationday kwam dat helaas onvoldoende aan het licht.

Gelukkig schreef ik al: “voor zo ver ik weet”
@Lisendy hi Lysendy, fijn dat je ons zo snel op de hoogte brengt. Ik ben benieuwd wanneer we van start gaan.

Excuses voor het verkeerd interpreteren van de eisen.
Ik zal @gewoonbert even aanroepen, zodat hij de nadere berichten van @Lisendy ook even kan lezen!
Wat is de laatste versie van de app? Ik heb nl. geen tabblad van de verspillingschecker.
Moet ik misschien een update doen?
Voor de  Iphone®️ is de laatste versie van deze beta versie 2.102.0
Reputatie 7
Badge +6
@rianne280572

Welkom op het forum! Het is een aparte app die je kunt dowlnloaden naast de huidige Toon app in de appstore.
Voor Android 2.101.0.

Echter geeft de verspillingschecker aan dat mijn Toon nog een update nodig heeft? Ik heb versie 4.10.6 op Toon nu...
Toon niet, want je hebt al de laatste versie.
De App heeft een update nodig; ik denk versie 2.102.

https://forum.toon.nl/nieuws-en-mededelingen-28/gloednieuwe-toon-app-met-verspillingschecker-download-nu-1075
Dank voor je antwoord. Er is echter geen nieuwe versie beschikbaar via Google play store..
Hier op zowel iPhone als Android gewoon beschikbaar
Reputatie 7
Badge +8
Versie die in de Play Store staat is 2.101.

2.102 is de Beta app.

@mpleizr Kijk maar bij "versie" op je eigen screenshot.

Voor de zekerheid nog even bij mezelf om cirkelt

@mAiden je heb helemaal gelijk. 😉 ff niet aangedacht
Daarom had ik ook even de link naar de originele aankondiging/topic van Lisendy geplaatst over de App met de Verspillingschecker.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen