Bugfix 2.5.18 | Eneco Community

Bugfix 2.5.18

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

125 Reacties

ik neem aan dat je bedoelt dat ik niet reageer op je voorstel, ik heb dat zojuist pas gelezen, en a zit ik niet de hele dag  achter mijn laptop, en b moet ik eerst uitzoeken wat het statisch maken van mijn ip adres inhoud, en dan kan ik dat uit gaan proberen. zover vast bedankt, en dan kan ik dat in de loop van de dag, tussen al  de bedrijven door gaan uitproberen.

gr silvia
Oke, dan is het duidelijk, want dan zijn vermoedelijk je problemen over.
Een klip en klare handleiding is hier niet te geven gezien het grote aantal verschillende modem/routers.
Maar in principe is het een werkje van niets.....................
Als het gelukt is, koppel het dan even terug!
nee mijn probleem is voor nu weer even over, nadat ik vanmorgen de hele boel weer 2 x gereset heb, maar eten koken is ook een werkje van niks als je t iedere dag doet, maar anders heb je ook een kookboek nodig, koken gaat zonder kookboek , en hoe ik dat moet regelen met een ip adres ga ik opzoeken.

gr
Reputatie 3
Badge +1
Zelf ben ik een voorstander van data opslag  in de cloud.
Dus gewoon via de beveiligde internetverbinding die Toon nu ook heeft. Deze kan eventueel zwaarder worden beveiligd.
Cloud opslag heeft als grote voordeel dat dit heel goed te beveiligen is.

Hieronde mijn motivatie waarom in de cloud en niet lokaal op een eigen voorziening

Opslag op een USB stick of op eigen PC/laptop is alles behalve aan te bevelen.
Je bent dan te afhankelijk hoe iemand dezeitems opzich heeft beveiligd.
Veel, en dan bedoel ik echt heel veel, laptops, PC's, tablets zijn of niet beveiligd of heel slecht.
Daarbij onderschatten velen nog steeds het nut van goede beveiliging.
Wat gebeurt er dan, USB stickie geladen via Toon op de laptop gezet, en helaas maar jammer, staat er schadelijke software op de laptop.
Bij het overzetten later van de software terug op de stick staat er toevallig nog wat meer bij als de bedoeling is.
Inladen in Toon en de ramp is compleet.

Alleen als Toon goed beveiligd wordt tegen dit soort praktijken is het zinvol om lokaal op te slaan.
Daarbij vraag ik mij af in hoeverre Toon daar tegen beschermd is of zal worden, want Toon heeft al een USB poort.
Hoi Willem,

Dat zie ik toch anders qua USB-stick.
Die koop je tegen woordig voor een dr*l.
Dus die houd je alleen voor Toon, dat moet toch niet zo moeilijk zijn.
En je melkt de data uit je eigen Toon dus privacy regels zijn niet van toepassing of een beletsel.
Beveiliging is verder niet van toepassing!
Hoewel dat met versleuteling simpel te regelen is; oa Sandisk
Reputatie 3
Badge +1
Hallo Ton,

Voor jou zal dat geen probleem zijn, en voor mij ook niet.
Maar het grote gros gaat beslist niet zo om met hun datadragers.
Hoe vaak ik geen stickie krijg die gelijk een beveiligingswaarschuwing geeft wil je niet weten.
(met als reactie, er staat toch niets op?. niet wat je kan zien nee)
Gebeurt dat in de praktijk, dan wordt Toon een shooting duck.
Waarbj ik eerlijk gezegd niet kan overzien wat het gevolg voor de software van Toon zelf is, maar ook de beveiliging van de verbinding met het Eneco servicecenter.
Er zijn tegenwoordig zeer geraffineerde virussen in omloop.
Ik vraag me af of eneco dat (juridische) risico wil nemen.

Daarbij heeft Toon een Wifi verbinding, dus gekoppeld aan je eigen netwerk.
Ook daar rust een groot veiligheidsrisico om via verkeerde software een sprong van Toon te maken naar je inhome netwerk, met alle problemen van dien.
Een geinfecteerde Toon kan erg veel problemen verzorgen voor de gebruiker zelf.
nee mijn probleem is voor nu weer even over, nadat ik vanmorgen de hele boel weer 2 x gereset heb, maar eten koken is ook een werkje van niks als je t iedere dag doet, maar anders heb je ook een kookboek nodig, koken gaat zonder kookboek , en hoe ik dat moet regelen met een ip adres ga ik opzoeken.

gr

Je vergelijking snap ik best.......
Vandaar dat ik ook zei: "in principe ....."
Vind je het te technisch haal je er gewoon een kennis/buurman bij, toch.....
Reputatie 4
Badge
Misschien moet Eneco komen met een keuze opslag, dat je zelf kan kiezen waar de backup komt ?
Reputatie 7
Badge +7
Laten ze eerst maar eens de mogelijkheid geven , dat je kunt backuppen🆒
of het dan op een usb stick is / op je pc / in de cloud / of bij eneco op een server / whatever.:rolleyes:

dat zien we dan wel weer.
Reputatie 4
Badge
Vandaar dat ik ook zei "komen" met 😉
Laten ze eerst maar eens de mogelijkheid geven , dat je kunt backuppen🆒
of het dan op een usb stick is / op je pc / in de cloud / of bij eneco op een server / whatever.:rolleyes:

dat zien we dan wel weer.

Hoi Jan,

Daar kan ik me wel in vinden, want wij proberen wel allerlei manieren voor een back-up te bedenken, maar welke richting we het moeten zoeken weten we niet. 
Eigenlijk zou een moderator moeten reageren om aan te geven of het überhaupt wel zinvol is er over na te denken. 
We weten de policy van Eneco niet op dit gebied!
Reputatie 3
Badge +1
Juist een discussie als deze kan eventueel Eneco een duwtje in de goede richting geven.
Dat wij niet weten hoe of wat is logisch natuurlijk. (maar eneco zal de software ontwikkeling ook uitbesteden)
Met diverse meningen en voorbeelden, hoe onlogisch bij voorbaat iets ook lijkt, zijn in het verleden vele fantastische items voortgekomen.
Dus misschien hiermee ook wel, ik blijf benieuwd, en blijven brainstormen.;)
Hoi Willem,

Vandaar dat ik dan ook alsware een oproep deed aan Eneco: "licht een tipje van de sluier op"
En zeker moeten we zinvol blijven brainstormen; we moeten eigenlijk in een denktank plaats nemen...................
Badge +1
Rood diriehoekje met uitroep teken.
Na het wegvallen van de wifi nu weer een ander wifi probleem.
Volgens de status pagina heb ik wel een wifi verbinding maar geen internet verbinding.

In mijn Cisco E2000 router log, zie ik dit:

Wed, 13 Nov 2013 15:07:19 received DISCOVER from 00:08:CA:A4:7E:46
Wed, 13 Nov 2013 15:07:19 sending OFFER to 255.255.255.255 with 192.168.1.135
Wed, 13 Nov 2013 15:07:19 Found static leases pair : MAC 00:08:CA:A4:7E:46 , IP 192.168.1.135
Wed, 13 Nov 2013 15:07:19 received REQUEST from 00:08:CA:A4:7E:46
Wed, 13 Nov 2013 15:07:19 sending ACK to 255.255.255.255
Wed, 13 Nov 2013 15:07:44 Found static leases pair : MAC 00:08:CA:A4:7E:46 , IP 192.168.1.135
Wed, 13 Nov 2013 15:07:44 received REQUEST from 00:08:CA:A4:7E:46
Wed, 13 Nov 2013 15:07:44 sending ACK to 192.168.1.135
Wed, 13 Nov 2013 15:07:48 Found static leases pair : MAC 00:08:CA:A4:7E:46 , IP 192.168.1.135
Wed, 13 Nov 2013 15:07:48 received RELEASE from 00:08:CA:A4:7E:46
Wed, 13 Nov 2013 15:07:58 Found static leases pair : MAC 00:08:CA:A4:7E:46 , IP 192.168.1.135

Dit lijkt erop dat TOON zichzelf steeds verbreekt.
Na een tijdje hersteld zich dit weer.
Het in nu al twee keer voorgekomen de laatste 2 dagen.

Zie de 3 foto's van de TOON status.
Reputatie 3
Badge +1
De foto's die je laat zien geven aan dat Toon geen verbinding heeft met het service center van eneco.
zoals je waarschijnlijk weet zijn daarmee vanaf eergisteren t/m vandaag problemen geweest.
De tijdspanne die je opgeeft in je modem verklaart dit ook, vanmiddag heeft Eneco een onderhoudsvenster ingelast van 15.00 -15.30, dit om de grote problemen van afgelopen dagen te voorkomen in de toekomst.
Folkert heeft dat hier omschreven.
Reputatie 6
Badge +1
Toontje lager is de storing inmiddels verholpen en werkt toon weer ?
Badge +1
Toontje lager is de storing inmiddels verholpen en werkt toon weer ?
Inderdaad het is verholpen.
Het driehoekje verdween vanzelf, alleen begon hij die dag veel te laat met stoken.
Overdag staat hij ingesteld op 18 graden, om 17:00 uur op 20 graden.
Meestal begon hij om 15:30 te stoken zodat het om 17:00 uur 20 graden was.
Die dag begon hij pas om 17:00 uur te stoken.
Gisteren al weer een stuk eerder. Ben benieuwd wat hij vandaag doen.
Reputatie 4
Badge +4
Vandaag (30 oktober) komt er een nieuwe software versie beschikbaar voor Toon. Met deze update worden een aantal bugs in de software van Toon opgelost. Deze bugs komen slechts in bepaalde gevallen voor. Om de stabiliteit van Toon te garanderen wordt deze update naar alle Toons gestuurd. We adviseren iedereen deze update voor 01-11-2013 uit te voeren. Vooral de klanten die onderstaande problemen herkennen.

Deze release van software versie 2.5.18 biedt oplossingen voor de volgende problemen:
- Gasverbruik op homescherm blijft optellen
- Stroomverbruik op homescherm blijft hangen
- Maandverbruik niet beschikbaar in Status Verbruik
- Scherm reageert niet

Sinds enkel dagen zie ik dat het gasverbruik op het homescherm blijft optellen terwijl mijn laatste software versie 2.15.18 is. Heeft tot voor kort ieder dag het dagelijkse verbruik laten zien. Op dit moment heb ik een gasverbruik van 58,4m3, kosten € 3,75, buitentemperatuur 13*. Hebben meerderen dit probleem?
Dat is meerdere keren gemeld.
Heb je dus Toon en de adapter al gereset?
Reputatie 4
Badge +4
Ga beiden resetten. Laat het resultaat weten.

Gr.

Wim
Reputatie 4
Badge +4
Alles gereset, geen resultaat. Gasverbruik blijft optellen. Meteradapter is rechtstreeks verbonden met slimme meter op P1 poort. Ketelmodule met adapter van de stroom gehaald en na 20 seconden weer ingestoken. Dit ook met de meteradapter gedaan. Toon is automatisch gereset.

Gr.

Wim
Ai, je hebt slimme meters, haal dan ook nog even het kabeltje uit de P1 poort, wacht een minuutje en sluit het weer aan. 
Vermoedelijk zal vanacht om 24:00 uur bij begin van een nieuwe dag de zaak wel genormaliseerd zijn. 
Reputatie 4
Badge +4
Zal dit doen. Bericht je morgen.

Gr.

Wim
Reputatie 4
Badge +4
Stond vanmorgen op -0,6m3 (vreemd) en deet verder niets meer. Kabeltje uit p1 poort gehaald en weer ingestoken. Zo te zien werkt het gasverbruik weer normaal. Wacht nog tot morgen. Geen nieuws is goed nieuws. Bedankt voor de tips!

Gr.

Wim
Hoi WvdM,

Ja goeie tip he?
Een moderator heeft medegedeeld dat er een communicatie bug zit in de software van de slimme meters.
Een tijdelijke oplossing is dus dat 1 minuutje verwijderen van het kabeltje uit de P1 poort.