Bug warmtapwater weergave bij cv bedrijf | Eneco Community
vraag

Bug warmtapwater weergave bij cv bedrijf

• 19 oktober 2015
  • 14 reacties
  • 386 Bekeken

Badge
  • Kind aan huis (level 12)
  • 311 reacties
Ik heb een bug in Toon gevonden.
Als de verwarming aanstaat en op 45 graden staat te pruttelen (Toon moduleerd nu goed) en ik pak voor 2 minuten warmwater dan geeft Toon aan dat er warmwater gepakt word, ook nadat de kraan gesloten is en de verwarming aanstaat. De ketel staat op bedrijfscode 1 (regelthermostaat open, watertemperatuur zakt van 70 naar 45 graden). Als de temperatuur voldoende gezakt is om de brander aan te steken (bedrijfscode 5) dan pas gaat het kraantje op toon weg en staat het kleine vlammetje er weer.

Ik ben hierdoor al verschillende keren naar zolder geschoten om te kijken of de tapschakelaar niet bleef hangen.
Toon hangt aan een Intergas HRE 36/30 uit 2015 en is via open therm aangesloten.

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

14 Reacties

Ik heb ook een Intergas. Bij gebruik tapwater verschijnt het rode kraantje, zodra ik stop met warmwater verdwijnt enkele seconden later keurig het kraantje.
Dus van een bug zou ik niet durven spreken.
Zet anders voor de zekerheid je toegang Klantenservice even aan en laat Eneco op afstand even in je Toon kijken.
Badge
Hoi Brandje. Dat doet hij bij mij ook als de verwarming uit staat of de vraag voorbij is.

Zet is voor de gein je cv-temp op 30 graden en laat je verwarming aan staan en dan even 2 minuten tappen. Ben zeer benieuwd wat Toon bij U doet.

Als ik vanmiddag thuis ben zal ik hem aan zetten. Kunnen ze hem morgen of later uitlezen.
Mijn CV staat aan en op 50 grd.
Ik ga nu even warm water tappen.
Zwarte kraantje plus rode vlam komen na 4 seconden plus 3 vlammetjes in het gasvlak.
Kraan dicht: 2 seconden later kraantje plus vlammetje weg.
Niets aan de hand dus!
Badge
En gaat jouw cv na het tappen direct over op cv bedrijf of heb je daar nog een wachttijd op staan? (parameter o) Als ik deze op 1 zet gaat bij mij ook direct het kraantje uit, maar op 0 blijft deze dus aan en geeft de HRE bedrijfscode 1 en blijft het kraantje bij mij staan.
Ik zal is kijken of ik het kan filmen vanavond.
En gaat jouw cv na het tappen direct over op cv bedrijf of heb je daar nog een wachttijd op staan? (parameter o) Als ik deze op 1 zet gaat bij mij ook direct het kraantje uit, maar op 0 blijft deze dus aan en geeft de HRE bedrijfscode 1 en blijft het kraantje bij mij staan.
Ik zal is kijken of ik het kan filmen vanavond.

Ik heb tijdens deze test niet op het display van de CV gekeken.
Puur naar Toon en dat werkt daar volgens verwachting.
Ik ben nieuwsgierig naar je filmpje, maar wacht ook even op de controle van je Toon op afstand door Eneco.
Reputatie 5
Badge +5
Om het nog leuker te maken, bij mij gaat het kraantje met vlam pas weg wanneer de pomp van het warme water stopt. Voor mij geen probleem, maar helemaal oke is het niet natuurlijk. Ik denk dat het cv-merk afhankelijk is.
Reputatie 7
Badge +6
@DJK

Ik kan er altijd even naar laten kijken door de software ontwikkelaars, wanneer je de toegang klantenservice aan zet. Ik hoor graag van je.
Badge
@Folkert Ik heb de toegang aan gezet. Rond 19:30 vandaag heb ik tapwater gepakt (met de tijd erbij scheelt het misschien zoeken)

@HvM Wat voor ketel heb je? Ik vermoed met een aparte watmtapwaterwisselaar. De ketel zal die naverwarmen als je kraan weer dicht is. De ketel is dan in tapwaterbedrijf en zal dan inderdaad stoppen als je pomp stopt, dat is dan het einde van tapwaterbedrijf.
De intergas HRE heeft wisselaar en watmtapwaterwisselaar in 1, dit wordt doorstroomtoestel genoemd (denkend aan de oude geiser).

Ik heb vandaag me filmpje gemaakt, ik ga hem zo uploaden naar youtube en dan probeer ik hem hier te posten.
Reputatie 7
Badge +6
@DJK

Ik heb het ingeschoten bij de software ontwikkelaars, ik kom er op terug..
Reputatie 5
Badge +5
@Folkert Ik heb de toegang aan gezet. Rond 19:30 vandaag heb ik tapwater gepakt (met de tijd erbij scheelt het misschien zoeken)

@HvM Wat voor ketel heb je? Ik vermoed met een aparte watmtapwaterwisselaar. De ketel zal die naverwarmen als je kraan weer dicht is. De ketel is dan in tapwaterbedrijf en zal dan inderdaad stoppen als je pomp stopt, dat is dan het einde van tapwaterbedrijf.
De intergas HRE heeft wisselaar en watmtapwaterwisselaar in 1, dit wordt doorstroomtoestel genoemd (denkend aan de oude geiser).

Ik heb vandaag me filmpje gemaakt, ik ga hem zo uploaden naar youtube en dan probeer ik hem hier te posten.
Reputatie 5
Badge +5

Hoi,

Ik heb een Agpo cv met inderdaad 2 pompen. Een voor cv en de andere voor tapwater.
Bij mijn vorige thermostaat van Honeywell sloot het vlammetje echter wel aan. Dus geen gasverbruik tapwater, vlammetje op thermostaat uit.
Vind het op zich geen probleem hoor zoals het op Toon werkt.
Hoop dat de problemen bij jou opgelost kunnen worden!
Badge
Als het goed is moet hieronder de link staan van het filmpje

https://youtu.be/_KR-6-FX8sY

@ HvM Dat is wel het meest logische. Met me oude honeywell thermostaat gaf deze het ook aan.
Echt een probleem vindt ik het niet, het viel me op en wou het toch melden. Het wordt pas een probleem als het warmtapwater of verwarming koud blijft 😛
Reputatie 7
Badge +6
@DJK

Ik heb het filmpje ook doorgestuurd, bedankt!
Reputatie 7
Badge +6
@DJK

De software ontwikkelaars zijn er ook erg blij mee, ze zijn aan het testen en proberen dit te reproduceren.