Bevriezen hoofdscherm app | Eneco Community
vraag

Bevriezen hoofdscherm app

Inmiddels heb ik 8 maanden Toon en werkt de app ronduit slecht. Ik hoef weinig woorden aan het probleem te weiden want ik weet dat hij allang bekend is en veel mensen frustreert. De app geeft veelal oude 'bevroren' informatie weer over huidige temperatuurstand en huidige temperatuurinstelling. Aanpassingen komen ook niet door. Oplossing; app hard sluiten en opnieuw starten. Volledig onwerkbaar.
Het is onacceptabel dat Eneco dit probleem wat al maanden bekend is (tenminste vanaf februari) simpelweg negeert maar ondertussen wel het lef heeft de abonnementskosten te verhogen.

Alvorens ik overga tot een overstap van energieleverancier met andere slimme thermostaat; kan iemand me vertellen of Eneco überhaupt aan een oplossing werkt of blijft het een hopeloze zaak?

22 Reacties

Badge +2
Helemaal mee eens Toon nog steeds onbetrouwbaar helaas. En Eneco de prijs maar verhogen voor een niet 100% goed product.
Inmiddels heb ik 8 maanden Toon en werkt de app ronduit slecht. Ik hoef weinig woorden aan het probleem te weiden want ik weet dat hij allang bekend is en veel mensen frustreert. De app geeft veelal oude 'bevroren' informatie weer over huidige temperatuurstand en huidige temperatuurinstelling. Aanpassingen komen ook niet door. Oplossing; app hard sluiten en opnieuw starten. Volledig onwerkbaar.
Het is onacceptabel dat Eneco dit probleem wat al maanden bekend is (tenminste vanaf februari) simpelweg negeert maar ondertussen wel het lef heeft de abonnementskosten te verhogen.

Alvorens ik overga tot een overstap van energieleverancier met andere slimme thermostaat; kan iemand me vertellen of Eneco überhaupt aan een oplossing werkt of blijft het een hopeloze zaak?

Misschien heb je een oude versie van de App.
Met de App Toon op Afstand is niets mis mee en doet het als een speer.
En wellicht voldoet de apparatuur niet waar de App op draait. Welke versie gebruik je? Android of Apple.......

Dus geef eerst even wat nadere info hier over dan kan een moderator morgen met je meedenken om te zien wat er echt aan de hand is.
Badge +2
Gebruik android nieuwste versie en ook voor de Toon app Blijft heel vaak hangen en na paar keer Toon opnieuw opstarten zie je de actuele gegevens. Als ik bv de stand van het gas wil zien dan blijft hij maar ronddraaien zandlopertje in een cirkel. Of ik mijn telefoon of tablet gebruik geen verschil helaas.
Ik vind sinds de laatste update dat Toon veel trager geworden is.
Dan moet je toch eens, net als de ts, opzoek gaan naar de werkelijke reden.
Op het nieuwe forum was ook zo’n soort klacht dat het molentje maar bleef draaien.
Na diverse tips van forumleden was het over.
Overigens heeft een trage Toon verder niets met met het issue te maken. Die kan je versnellen door een harde reset te geven.
Bij mij komt bij het aanraken van de App even een rode streep boven over het scherm om de voortgang aan te duiden; duurt 1 seconde en de data is weer geheel verfrist. Ik werk met een  Iphone®️ 6 S Plus.

Zoals gezegd de werking van de App, zowel de oude als de nieuwe hybride uitvoering, werkt als een speer.
Badge +2
Harde reset al zo vaak gedaan en ook de app op tablet en telefoon opnieuw geinstalleerd zonder resultaat.
Oke duidelijk, hoe dan ook met het systeem Toon/SC/App's is niets mis mee.
Anders had het forum wel bol gestaan van meerdere klachten.

Het ts waar ik op doelde had dezelfde gedachte en uiteindelijk bleek het toch dat het na die tips over was.

We wachten nu maar even op de reactie van de ts van dit topic, maar ik denk dat zoals zo vaak daar ook verder geen reactie van komt.....
Reputatie 3
@ I. Zonruiter,

Balen zeg dat de app niet volgens verwachting werkt! Ik vermoed dat het te maken heeft met je internetverbinding. Heb je al geprobeerd om de router/modem te resetten?

Groet, Sabrina
Badge +2
Ben nu niet thuis maar ook hier snel internet 75 mbps en zelfde probleem.
Thuis snel 200mbps.
Reputatie 3
@ I. Zonruiter,

Het heeft zozeer niet te maken met de snelheid van je internetverbinding. Wil je toch nog proberen om je router/modem te resetten? Ik ben benieuwd of dit voor verbetering zorgt!
Badge +2
Ik heb het overal ook als ik 4g+ gebruikt buiten huis.
Dus ook met mijn eigen router het maakt allemaal niets uit.
En mijn router heb ik 2 weken geleden al een keer gereset.
Reputatie 5
Badge +2
Hi @I. Zonruiter

Ik ben achter de schermen gaan kijken naar een mogelijke oorzaak maar kom niet op een voor de hand liggend probleem.

Heb je voor mij een schermafbeelding van wat je ziet en de specificaties van je mobiel en de software waar die op draait?
Dan kan ik zo nodig een melding hiervan maken.

Groet, Vincent
Badge +2
Samsung A 5 2016 en Tablet Samsung Galaxy Tab S2 AM-T813 en ze werken alle twee met Android versie 7.0
Foto scherm ik zie gewoon een cirkel rondraaien dus soort van zandloper
Reputatie 2
Badge
Hoi @I. Zonruiter

Ik zal hier een melding van maken. Kan je Toon een harde reset geven door de ketelmodule 30 seconden stroomloos te maken? En vervolgens op Toon de externe toegang aanzetten via Menu > Toon support > Externe Toegang 'aan'. Zodra ik terugkoppeling heb, kom ik hierop terug.

Groet, Saida
Badge +2
Goede middag Saida

Toon heb ik net minuut uit van de spanning gehaald dus gereset en externe toegang staat nu aan

mvg Sjaak
Reputatie 2
Badge
Hoi @I. Zonruiter,

Kan je de nieuwe Toon app downloaden? Komen hier de waardes wel juist door?

Groet, Saida
Badge +2
Hallo Saida

Nieuw Toon app had ik al op de telefoon en tablet staan zie nog geen verschil.

mvg Sjaak
Reputatie 2
Badge
Dankjewel voor de terugkoppeling @I. Zonruiter. Ik heb dit doorgegeven aan onze ontwikkelaars en zij zullen hierop terugkomen. Zodra ik meer weet, zal ik dit hier posten.

Groet, Saida
Badge +2
Hallo Saida

Ik heb net de externe toegang weer uitgezet dat is tocht goed ?

mvg Sjaak
Reputatie 2
Badge
Hoi @I. Zonruiter,

Zou je mij een privébericht kunnen sturen? Ik heb een aantal vragen wat betreft privégegevens. De Externe Toegang mag je nog even aan laten alsjeblieft.

Groet, Saida
Badge +2
Hoi Saida

Staat weer aan

mvg Sjaak
Reputatie 3
@ I. Zonruiter,

Bedankt voor jouw bericht. Mijn collega Saida komt hier vanmiddag op terug!

Groet, Sabrina
Badge +2
Helaas nooit meer iets gehoord ga externe toegang nu weer uitzetten

mvg Sjaak

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen