Aanvraag extra meetmodule | Eneco Community
beantwoord

Aanvraag extra meetmodule

• 8 maart 2019
  • 7 reacties
  • 205 Bekeken

Sinds kort heb een slimme meter voor de elektriciteit maar nog niet voor het gas. Daarom kan ik slechts één van beide aan mijn Toon koppelen dus wil ik graag een tweede meetmodule aanvragen. Vast bedankt!
icon

Beste antwoord door Brandje 8 maart 2019, 20:46

Hangt er van af of je slimme stroommeter een ledje heeft die knippert bij gebruik van stroom.
Dan kan je simpel weg de sensor daar opplakken.
Net zoals die op de gasmeter.
Bekijk origineel

7 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Goedemorgen @T.G.J. TEUNISSEN

Welkom op het Eneco forum en goed dat je via deze weg je hulpvraag stelt. Je kan inderdaad de sensor van Toon ook op je slimme meter plakken als deze een led heeft knipperen. Aangezien dit zo is zal ik nieuw plakmateriaal en sensorhoudertjes voor je bestellen. Deze heb je met uiterlijk 10 werkdagen binnen 🙂.

Groet, Urgel
Bedankt voor je hulp en ook een fijne avond.
Goed om te horen, weet je de procedure om een houder aan te vragen?

Nou dat is makkelijk hoor!
Je hebt de wens eigenlijk hier in je eigen topic al uitgesproken.
Morgen zal een moderator, die dit leest, je hier laten weten of hij/zij daarmee akkoord gaat.
Dus gewoon ff achter overleunen en afwachten😀

Komt vast goed!
Fijne avond.
Goed om te horen, weet je de procedure om een houder aan te vragen?
Dus een knipperend ledje; perfect.
Die houder verstrekt Eneco gratis, zeker als je een abo hebt.
Die houder is namelijk veel makkelijker exact op het midden van het ledje te positioneren.

Het is uiteraard een tijdelijke oplossing, want als, vermoedelijk Q3, je gasmeter ook vervangen wordt door een slim exemplaar, kan je met de P1 kabel beide meters uitlezen.
Het is een XS210 ESMR5 en er knippert een ledje. Het houdertje van de sensor is met de oude meter verdwenen, is dubbelzijdig plakband een optie? Waar moet ik dan op letten met de positionering?
Hangt er van af of je slimme stroommeter een ledje heeft die knippert bij gebruik van stroom.
Dan kan je simpel weg de sensor daar opplakken.
Net zoals die op de gasmeter.

Reageer