Wat is het maximale aantal Slimme Stekkers wat Toon kan accepteren? | Eneco Community
beantwoord

Wat is het maximale aantal Slimme Stekkers wat Toon kan accepteren?

De vraag is al eens eerder gesteld, maar voor een mede forumlid heb ik het juiste antwoord niet kunnen vinden.

Dus hoeveel slimme stekkers kunnen op Toon aangemeld worden.
Kan een moderator hier even antwoord opgeven?
icon

Beste antwoord door m_jong 29 december 2017, 13:21

ik heb al 10 slimme stekkers erop zitten 🙂 dus de antwoord van Folkert klopt niet

Bekijk origineel

16 Reacties

Reputatie 7
Badge +8
Daar ben ik ook heel benieuwd naar. De handleiding gaat namelijk uit van 8 slimme stekkers.
Klopt en ik meende zelfs 12 te weten, maar kan het niet meer vinden.
Reputatie 7
Badge +6
@Allen

Je kunt 8 slimme stekkers koppelen aan Toon.
Dank je Folkert!
Ook weer opgelost.
Toch bleef ik twijfelen.
Dus ook op het veldtesters platform even de vraag gezet.
Dit was het antwoord:

Quote:

Fieldtest Coordination
34 minuten geleden
Inderdaad kan je meer dan 8 stekkers koppelen aan Toon. Er is geen maximum hiervoor, dus je kan ze blijven koppelen totdat je bankrekening leeg is.

Einde quote.
Reputatie 7
Badge +8
Toch bleef ik twijfelen.
Dus ook op het veldtesters platform even de vraag gezet.
Dit was het antwoord:

Quote:

Fieldtest Coordination
34 minuten geleden
Inderdaad kan je meer dan 8 stekkers koppelen aan Toon. Er is geen maximum hiervoor, dus je kan ze blijven koppelen totdat je bankrekening leeg is.

Einde quote.

Goede zet Ton!
Dan klop het toch wel, want ik heb er inmiddels 8 gekoppeld, kan nogsteeds stekkers koppelen.
Alleen maar goed, zo kan alles wat ik wil op de slimme stekker! 😃
Klopt Ricardo!
Volgende maand ga ik ook verder met de uitbreiding.
Ik had gister een Trigg gebouwd voor de vijverpomp.
Vanmorgen was op het moment van aanslaan via de slimme stekker lager dan 1 grd.
De pomp ging dus NIET aan.
Perfect hoor de samenwerking slimme stekker met Triggi. ?
Reputatie 6
Badge +2
... Er is geen maximum hiervoor, dus je kan ze blijven koppelen totdat je bankrekening leeg is ...

Een Z-wave netwerk kan maximaal 232 nodes bevatten. Met toon zelf en de P1 adapter meegerekend kun je dus maximaal 230 slimme stekkers koppelen.
Reputatie 4
Badge
ik heb al 10 slimme stekkers erop zitten 🙂 dus de antwoord van Folkert klopt niet

Dat klopt!
Vandaar dat ik het nader heb gevraagd aan Quby via ons veldtester platform.
En die kwamen met eerder geplaatste reactie.
Reputatie 7
Badge +6
@Allen

Ik ga dat nogmaals voor jullie na! Ik kom er op terug.
Reputatie 7
Badge +6
@Allen

Sinds 3.0 kunnen er inderdaad iets meer dan 8 stekkers aan Toon gekoppeld worden 😃. Er kunnen in totaal 254 Z-wave apparaten aan Toon gekoppeld worden
Bedankt voor de terugkoppeling en bevestiging Folkert. ??
Reputatie 6
Badge +2
@Allen

Sinds 3.0 kunnen er inderdaad iets meer dan 8 stekkers aan Toon gekoppeld worden 😃. Er kunnen in totaal 254 Z-wave apparaten aan Toon gekoppeld worden

Een zwave netwerk kan in principe maximaal 255 nodes hebben.

Maar: van de nodes in het netwerk wordt een bitmap ter grootte van 29 bytes bijgehouden (en geen 32 bytes). 29*8bits/byte geeft 232 nodes.
Van die 232 is Toon zelf er een, en de meteradapter is de tweede. Dat betekent dat er nog 230 over zijn voor "algemeen gebruik".
Reputatie 4
Badge +4
Bedankt Folkert voor de terugkoppeling. Kunnen we weer aan uitbreiding gaan denken (van slimme stekkers).
Bedankt Folkert voor de terugkoppeling. Kunnen we weer aan uitbreiding gaan denken (van slimme stekkers).

Nou zeker weten Wim; eind van de maand gaat er weer een bestelling naar mijn Chinese vrienden.
Even afwachten hoe de stabiliteit is van de huidige klonen, maar het ziet er hoopvol uit.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen