Triggi instellen | Eneco Community
vraag

Triggi instellen

Reputatie 2
Badge +1
  • Kind aan huis (level 12)
  • 58 reacties
Ik heb zojuist Triggi geinstalleerd op mijn telefoon om Toon te kunnen bedienen. Wij bezitten over Toon op twee adressen die geïntegreerd zijn in 1 account (ik kan schakelen tussen twee adressen binnen de Toon-app).

Ik probeerde een trigg aan te maken die ervoor moet zorgen dat het programma van Toon weer op Thuis gaat als iemand de Toon handmatig op programmastand Comfort zet. Nu krijg ik in de Triggi app 2 mogelijkheden voor een Toon thermostaat (zie foto). Ik heb beide Toons geprobeerd, maar als ik handmatig op Comfort druk gebeurt er niks op de Toon. Hij schakelt niet terug naar Thuis. Vergeet ik een stap of gaat er iets mis tussen de connectie van Triggi en Toon?

9 Reacties

Reputatie 7
Badge +8
Kan je is een screenshot plaatsen van je trig die je probeert te maken?
Reputatie 2
Badge +1
Wat ik in feite wil: programma Toon staat momenteel op Thuis en iemand drukt hem naar Comfort. Dan moet hem Toon weer terugzetten naar Thuis via Triggi. Dit klinkt misschien omslachtig of raar, maar wil dit een keer proberen om wat energie te besparen.
Reputatie 7
Badge +8
Is niet omslachtig, dit kan zeker..

Zoals onderstaande:

Met deze trig kijk Triggi of Toon op Comfort staat, is dat zo? Dan zet die Toon op Thuis.
Reputatie 2
Badge +1
Moet ik hiervoor nog iets instellen in Toon zelf? Want hij lijkt niet te reageren wanneer ik deze trigg aanzet en het programma handmatig op comfort zet.

Op foto is te zien dat hij niet terugschiet.
Reputatie 7
Badge +8
De Trig reageer ook alleen zodra deze merk, als de tegel Comfort aangeklikt word. Zoals op jou foto is te zien, is deze niet aangedrukt?
Reputatie 2
Badge +1
Stom, had ik erbij moeten zeggen. Ik had nog een extra regel toegevoegd: als temperatuur boven 19,5 graden wordt ingesteld ook terugzetten naar Thuis. Dus hij zou in principe ook nu moeten afslaan als ik hem op 20 graden zet.
Reputatie 7
Badge +8
Stom, had ik erbij moeten zeggen. Ik had nog een extra regel toegevoegd: als temperatuur boven 19,5 graden wordt ingesteld ook terugzetten naar Thuis. Dus hij zou in principe ook nu moeten afslaan als ik hem op 20 graden zet.

Dit gaat (nog) niet werken.
Dan zou je voor nu nog even een aparte trig moeten maken, die er zo uit komt te zien.

Dit werk uitstekend bij mij..

Nu de vraag waarom gaat jou idee niet werken. Triggi houd nu rekening met 2 voorwaardes.

- Staat Toon op Comfort?
- Is de temperatuur hoger dan 19,5gr

Zijn deze 2 tegelijkertijd waar, dan pas voer Triggi het dan blok uit.

Ik heb al een voorstel gedaan om een OF blok er aan toe te voegen, dan kan jou idee wel.
Reputatie 2
Badge +1
Aha, ik wist inderdaad niet dat aan beide voorwaardes voldaan moest worden. Ik heb die tweede voorwaarde nu verwijderd, maar het werkt nog steeds niet. Moet het instantaan overspringen of gaat er wat tijd over heen?
Reputatie 7
Badge +8
Heb je de trig exact overgenomen hoe ik hem ook geplaats had? Plaats anders is een screenshot of share de trig is hier. Kan ik even kijken.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen