Toon via Domoticz | Eneco Community
vraag

Toon via Domoticz

• 7 december 2018
  • 14 reacties
  • 1683 Bekeken

Badge
Hallo,

Het lijkt erop dat de inlogproblemen bij Eneco / Toon verholpen zijn - ik kan de app's weer gebruiken en het web dashboard van Mijn Eneco is ook weer toegankelijk.

Ik had gehoopt dat nu de Toon ook weer via Domoticz benaderbaar is (was voor de inlogproblemen perfect te koppelen met Domticz en te gebruiken) - maar helaas blijf ik hier (met mijn nieuwe en werkende inloggegevens) op steken:

code:
2018-12-07 13:43:59.635 Error: ToonThermostat: Invalid data received, or invalid username/password!

Is dit nog iets waar aan gewerkt wordt? Of is de mogelijkheid (door alle recente aanpassingen van Eneco) (nog) niet (meer) aanwezig.

Wordt op Domoticz forum aangegeven dat de website toonopafstand.eneco.nl zorgt voor de externe koppeling met de Toon Thermostaat - is dit dan (nog) niet in orde

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen - alvast bedankt,

Peter

14 Reacties

Badge
Is er al iemand die hier op kan reageren en mij zou kunnen helpen? ben inmiddels wel ingelogd op developer.toon.eu en zie mogelijkheden met de API koppeling, alleen ik kan niet programmeren en dit implementeren in Domoticz -

@ iemand die dit zou kunnen/willen oppakken?

@toon @eneco of komt de oude koppeling weer terug - of kunnen jullie aangeven hoe ik dit mogelijk kan herstellen...
De oude koppeling komt nooit meer terug.
Maar waarvoor wend je je niet tot de domoticz site waar de meeste kennis zit?

Heb je ook de zoekfunctie op dit forum gebruikt; bv:

https://forum.eneco.nl/de-huiskamer-86/voor-domoticz-gebruikers-18350
Badge
Dank je voor je reactie @Brandje - ik heb inderdaad ook al de vraag uitgezet bij het Domoticz forum - hoop dat iemand de API op gaat pakken en dit als mogelijkheid in Domoticz gaat toevoegen, anders andere ideeën op gaan doen om de verwarming in andere ruimtes te sturen...
Graag gedaan @Pandabeer40 😀
Tja dat API-verhaal dat is een crime daarbij, want Eneco heeft al laten doorschemeren dat ze dat zelf moeten ontwikkelen.
Het zal ongetwijfeld ook met geld te maken hebben..................
Badge
Issue gevonden na veel proberen! Een speciaal teken in mijn wachtwoord gooit roet in het eten... nu aangepast en werk weer!!
Kijk dat geeft weer voldoening, toch?👏
Badge
Het lijkt erop dat ENECO definitief de stekker eruit heeft getrokken voor de Domoticz gebruikers. Op Domoticz forums komen meldingen dat op 12 februari rond 14:00 problemen zijn met connecties. In de logging verschijnt de melding die Pandabeer40 opgeeft. Kan ENECO bevestigen dat Domoticz niet meer word toegestaan op hun servers?
Badge
Inderdaad - ook bij mij sinds 12 februari geen contact meer via Domoticz

2019-02-13 08:34:21.067 Error: ToonThermostat: Invalid data received, or invalid username/password!

En nu... had alles juist goed ingeregeld en draaiend in Domoticz... @Eneco-Toon kunnen jullie reactie geven?
Op jet forum zijn erg veel meldingen met inlog problemen op de reguliere Eneco onderdelen.
Dat zal ongetwijfeld dus daar mee samenhangen.
In eerdere berichten werd meldingen gemaakt van wijziging server.....
Hopelijk voor jullie is het tijdelijk.
@Folkert is online, wellicht dat hij duidelijkheid kan verschaffen.
Reputatie 7
Badge +9
Heb hier exact hetzelfde. Gok dat er wat mis is met de Toon API. Denk dat ze daar behoorlijke storing hebben zitten.
Hoi Ricardo,
Ik denk dat de API niet goed werkt door de server wijziging. Een forumlid had dat van de klantenservice vernomen.
Ik hoop dat Folkert ons nader informeert.
Ik hoop ook op een passende oplossing. door de plotse uitval is inneens het halve domotica-systeem in huis plat gelegd 😁
In een andere topic worden oplossingen genoemd.
Ook vragen die op het Domoticz forum zijn gesteld.
Ik heb nog even voor je gezocht @I. van de Kasteele
De header van het topic is wellicht wat onduidelijk inzake dit onderwerp.

Misschien vind je hier nog aanvullende info:

https://forum.eneco.nl/suggesties-ideeen-en-verbeterpunten-113/toon-met-homekit-19139#post212902

Reageer