Toon verbinden aan Home Assistant RP3 | Eneco Community
beantwoord

Toon verbinden aan Home Assistant RP3

• 4 september 2019
  • 4 reacties
  • 319 Bekeken

Badge
Goedemorgen,

Ik heb Home Assistant software (HASSIO) draaien op een raspberry pi 3 B+. Het lukt mij niet om Toon hieraan toe te voegen volgens de beschrijving: https://www.home-assistant.io/components/toon

Ik heb via de TOON API wel een client ID en client secret toegevoegd maar als ik dan daarna de TOON integratie wil toevoegen dan gebeurt er niks als de login-gegevens wil koppelen.

Heeft iemand Toon werkend op de Home Assistant / HASSIO?

Thanks voor de respons,

Martijn
icon

Beste antwoord door mAiden 5 september 2019, 12:56

Zou je het volgende eens willen doen.

1: Inloggen op je PI met Putty

2: Huidige HA stop zetten indien deze automatisch opstart

3: HA starten met hass

4: nogmaals proberen in te loggen op Toon.

5: Post de foutmelding die je krijg in Putty, zodra je op submit heb gedrukt.
Bekijk origineel

4 Reacties

Reputatie 7
Badge +9
Ik heb Toon aan Home Assistant verbonden ja. Kan je in de logfiles niets vinden waarom Toon niet wilt verbinden?
Badge
Hey mAiden,

Thanks voor je reply. Het rare is dat ik niet eens zover kom. Als ik dus de login-gegevens invoer bij integratie (zie foto) en ik druk op SUBMIT dan verdwijnt de pop-up en er gebeurt helemaal niks. Doe ik hier iets fout bij het inloggen? Ik gebruik mijn MIJN ENECO-account.

Ik zal vanavond eens door alle logfiles gaan.

Reputatie 7
Badge +9
Zou je het volgende eens willen doen.

1: Inloggen op je PI met Putty

2: Huidige HA stop zetten indien deze automatisch opstart

3: HA starten met hass

4: nogmaals proberen in te loggen op Toon.

5: Post de foutmelding die je krijg in Putty, zodra je op submit heb gedrukt.
Badge
@mAiden Het is gelukt om Toon werkend te krijgen via HOME ASSISTANT. Na het invoeren van de login-gegevens bij de intergratie ging dit nu wel goed. Geen idee waarom het nu wel kan.

Nu heb ik ook 2 Fibaro-stekkers aan mn Toon gekoppeld. Ik had gehoopt die ook te kunnen bedienen via de TOON op HA. Is er een manier om die ook zichtbaar te krijgen?

Reageer