Toon met Domoticz en het KPN modem | Eneco Community

Toon met Domoticz en het KPN modem

Reputatie 1
Ik heb al een paar jaar de Toon en gebruik daarnaast ook mijn Raspberry voor het loggen van de data , dit werkte altijd perfect.

Afgelopen maandag ben ik overgestapt met mijn internet naar KPN en nu werkt het niet meer mijn raspberry krijgt geen data meer van de toon

Welke poort gebruikt de toon voor de data te loggen zodat ik de juiste port kan open zetten in mijn modem zodat alles weer werkt

17 Reacties

Reputatie 6
Badge +4
Volgens mij maakt Toon gebruik van een VPN verbinding, je zou dus geen poorten open hoeven te zetten.
Reputatie 6
Badge +7
Hoe heb je het met elkaar verbonden ?

Ik neem aan dat je de EB V10 hebt ?

Heb je hier al gekeken voor alle instellingen ?

https://forum.kpn.com/internet-9/experia-box-v10-veelgestelde-vragen-344379
Reputatie 7
Badge +8
@Tonny 1969 :

Blij dat je me advies heb opgevolgd op het andere forum, door je hier aan temelden..

Nou back to het probleem..

Domoticz maakte gebruik van http://toonopafstand.eneco.nl/
Deze website is nu al enige tijd offline gehaald, de webversie van Toon op Afstand liep ook erg ver achter op de feiten.. Hierdoor komt het voor dat het bij de 1 wel werkt, bij de ander niet..
Bij mij heb ik al verschillende keren laten zien dat het uitstekend werkt, Domoticz schakelt ook mij lampen via Toon.. Maar er is ookal verschillende keren helaas problemen geweest bij andere users zoals @EdwinKort ...
Badge +1
Ik heb ook kpn en ik heb toon een vast ip gegeven en belangrijk is op upnp aan te zetten in de experiabox deze staat op uit.
Probeer het eens
Je kunt naar je modem door in je internet zoekbalk naar 192.168.2.254 te gaan.
Reputatie 7
Badge +8
Ik heb ook kpn en ik heb toon een vast ip gegeven en belangrijk is op upnp aan te zetten in de experiabox deze staat op uit.
Probeer het eens
Je kunt naar je modem door in je internet zoekbalk naar 192.168.2.254 te gaan.

Je kan van alles aan of uitzetten..

FEIT:

Toon op Afstand de webversie die Domoticz gebruikte is Offline..
Hierdoor is er voor meerendeel geen infomatie meer beschikbaar voor zijn of haar Toon.. User zal hoogwaarschijnlijk een Error krijgen van Domoticz over de inlog..
Badge +1
Ik heb het ook niet over de webversie maar over het hele gebeuren dat toon niet werkt en rasberie of begrijp ik het nu verkeerd
Badge +1
Update inderdaad ik las het verkeerd haha niks gezegd
Reputatie 7
Badge +8
Update inderdaad ik las het verkeerd haha niks gezegd

Geef niet..

Ik draai Domoticz op mij Raspberry PI.. Dit werkt allemaal uitstekend, zie ook de afbeelding hieronder..

Waarom het bij mij wel word ingeladen, bij andere Domoticz gebruiker niet.. Daar ben ik zelf nog niet achter..
@Tonny 1969 :

Blij dat je me advies heb opgevolgd op het andere forum, door je hier aan temelden..

Nou back to het probleem..

Domoticz maakte gebruik van http://toonopafstand.eneco.nl/
Deze website is nu al enige tijd offline gehaald, de webversie van Toon op Afstand liep ook erg ver achter op de feiten.. Hierdoor komt het voor dat het bij de 1 wel werkt, bij de ander niet..
Bij mij heb ik al verschillende keren laten zien dat het uitstekend werkt, Domoticz schakelt ook mij lampen via Toon.. Maar er is ookal verschillende keren helaas problemen geweest bij andere users zoals @EdwinKort ...

Ja Ricardo,

Op dat gebied (ik dedoel de Domoticz toegang) is het oorverdovend stil bij Eneco.
Nu het SC zo stabiel werkt, geef dan eens aandacht aan deze koppeling.
Reputatie 7
Badge +8
Ton,

Mij laatste infomatie hierover gaat zover, dat ik weet dat Eneco/Quby het liefst ziet dat Domoticz API gebruiken (Snap ik. API is er niet voor niks.).. Founder van Domoticz is niet van plan de API te gebruiken, omdat dit teveel werk zou zijn. Het is wachten totdat er iemand op staat, die de tijd en ruimte heeft om de API in Domoticz te planten, wat dat betreft ben ik blij dat Domoticz Open Source is.
Klopt inzake API
Dat ligt uiteraard voor de hand.

Jammer dat men bij Domoticz daar een capaciteit probleem heeft.
Het is zo'n mooi programma.
Reputatie 6
Badge +4
Bovendien is het gebruik van de API beperkt tot ongeveer 1.000 gebruikers, alles daarboven zou betaald moeten worden. Dit is wat ik kreeg op de vraag of Gizmocuz bereid was om de API te gaan gebruiken.

Sure, but i can not implement it... i have ourstanding questions at cuby...and no answers received
This has to do with the duration of the refresh key.. at the moment is domoticz would crash or you turn it off for a week
you can start again... (new api)
Maybe you can help with it ?

Van de ToonApi.com Terms
A Product Key is granted for the use of the Application by a maximum amount of 1,000 (one thousand) End Users. If this maximum amount of End Users is (nearly) reached, Parties shall discuss the possible exceedance of this amount of End Users, which exceedance may be subject to additional (financial) conditions.
Reputatie 6
Badge +4
Het had zo mooi kunnen zijn. Misschien dat tegen het einde van mijn contract er wel iets anders beschikbaar is. Duurt nog 3 1/2 jaar, dus ze hebben de tijd om iets te ontwikkelen 😉
Reputatie 1
nog even voor de duidelijkheid het heeft altijd gewerkt , tot dat ik over afgelopen maandag op kpn

Alles werkt gewoon op mijn raspberry mijn verlichting andere sensoren geen probleen krijg alleen de info niet door van de toon hoeveel ik verbruik en bijvoorbeeld de kamer temperatuur

Zowel de toon als de raspberry krijgen een vast ip via het modem dhcp binding

dus ik heb het vemoede dat ik nog een poort open moet zetten weet alleen niet welke
Reputatie 7
Badge +8
nog even voor de duidelijkheid het heeft altijd gewerkt , tot dat ik over afgelopen maandag op kpn

Alles werkt gewoon op mijn raspberry mijn verlichting andere sensoren geen probleen krijg alleen de info niet door van de toon hoeveel ik verbruik en bijvoorbeeld de kamer temperatuur

Zowel de toon als de raspberry krijgen een vast ip via het modem dhcp binding

dus ik heb het vemoede dat ik nog een poort open moet zetten weet alleen niet welke

Wat zegt je Domoticz log files erover? 🙂
Reputatie 1
Opgelost

Heb het v10 modem een reset gegeven de toon en de raspberry via dhcp binding een vast ip adres gegeven en alles werkt weer
Een bekende en beproefde methode!
Fijn dat het werkt.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen