Toon koppelen aan Olisto | Eneco Community
beantwoord

Toon koppelen aan Olisto

• 26 februari 2019
  • 20 reacties
  • 644 Bekeken

Badge +1
Ik kan niet inloggen op Mijn Eneco. Niet via de website en niet via de app. Ook niet via https://api.toon.eu dat nodig is om Toon te koppelen aan Olisto (en Google Home)
icon

Beste antwoord door Olisto 16 juli 2019, 11:25

De stappen om Toon met Google Home te kunnen bedienen zijn:
  1. Download de Olisto App en maak daarin een Olisto account aan
  2. Koppel het Toon kanaal in de Olisto app.
  • Ga hiervoor in de Olisto app naar de ‘Meer’ tab
  • Kies ‘Kanalen’ en zoek naar ‘Toon’
  • Tik op ‘Voeg kanaal toe’
  • Je belandt op de inlogpagina van Toon, vul hier de gevraagde accountgegevens in en accepteer de verbinding
  1. Voeg ‘Toon’ toe aan Google Home
  • Open de Google Home app
  • Tik op het hoofdscherm op ‘Toevoegen’
  • Kies voor ‘Apparaat instellen’
  • Kies voor de ‘Werkt met Google’/‘Heb je al iets ingesteld?’ optie
  • Zoek naar ‘Toon’ en kies ‘Toon smart thermostat’
  • Je komt nu op een inlogscherm van Olisto terecht. Log hier in met het Olisto account dat je in stap 1 hebt aangemaakt en geef toestemming.
  • Na wat geflits van schermen zijn je Toon thermostaat en eventueel daaraan gekoppelde slimme stekkers nu in het bedieningsscherm van de Google Home app terug te vinden. Vanaf nu zijn deze in de app en middels stemcommando’s via Google Home aan te sturen.
Let op! Als je de stappen uitvoert in een andere volgorde dan hier beschreven (bijvoorbeeld eerst 3 en dan 2) dan gaat de koppeling tussen Google en Toon mis en zie je de Toon niet terug in de Google Home app. Begin in dat geval opnieuw bij stap 2. Soms moet je dan stap 3 een keer extra herhalen.
Bekijk origineel

20 Reacties

Dat koppelen lukt alleen als je een abonnement op Toon hebt afgesloten voor uitbreidingen, zoals bv de App Toon®️ op Afstand.
Badge +1
Hoi Brandje, ik heb een abonnement op Toon. Onlangs ook naar fabrieksinstellingen gezet en de registratie code ingevoerd. Dit werkt allemaal uitstekend. Maar als ik dan via de Google Home App Olisto koppel en in Olisto de Toon wil toevoegen dan kom ik op de website https://api.toon.eu waar ik in moet loggen met mijn "Mijn Eneco" account en dat werkt dus niet. Ik heb net ongeveer 5x gebeld met de klantenservice en ik ben van kastje naar de muur gestuurd tussen beheerders van Mijn Eneco en van Toon maar ik kan er nog steeds niet in. Ik heb inmiddels al 3x een email ontvangen voor de activatie van het Mijn Eneco account (telkens met dezelfde activatie code) maar dit loopt vast op de laatste stap waar ik mijn email adres en wachtwoord moet ingeven. Het laatste nieuws van de klantenservice is dat er een storing is met de activatie server en dat het tot wel 3 weken kan duren voordat mijn melding wordt behandeld omdat er momenteel heel veel meldingen hierover binnen komen bij Eneco support. Ik heb het maar opgegeven voorlopig 😞
Hoi Amin Idris,

Helemaal duidelijk nu!👍
Dan zit het toch puur op de inlog en dan lukt de koppeling met Toon API ook niet.
Helaas is het dan verder afwachten.
Reputatie 7
Badge +9
@Amin Idris ,

Hoe log je in op dit forum dan? Ook via Mijn Eneco of?
Overigens is de inlog van de koppeling die je probeer te doen, niet van Mijn Eneco, maar dit zijn de inloggegevens die je ook gebruikt om in te loggen op de Toon op Afstand app. 😉
Badge +1
Dag mAiden, tja gek genoeg kan ik op dit forum wel inloggen (email en wachtwoord wat ik heb opgegeven voor Mijn Eneco). Het klopt dat het een andere site is waarmee ingelogd moet worden voor Toon koppeling met Olisto maar er staat op die pagina duidelijk vermeld dat ik met Mijn Eneco gegevens moet inloggen. Ik wacht geduldig af tot iemand gevonden heeft wat het probleem is of dat iemand gewoon mijn account opnieuw aanmaakt en een link stuurt voor een ww reset oid.
Reputatie 7
Badge +9
Dag mAiden, tja gek genoeg kan ik op dit forum wel inloggen (email en wachtwoord wat ik heb opgegeven voor Mijn Eneco). Het klopt dat het een andere site is waarmee ingelogd moet worden voor Toon koppeling met Olisto maar er staat op die pagina duidelijk vermeld dat ik met Mijn Eneco gegevens moet inloggen. Ik wacht geduldig af tot iemand gevonden heeft wat het probleem is of dat iemand gewoon mijn account opnieuw aanmaakt en een link stuurt voor een ww reset oid.

De informatie die staat aangegeven op de site is niet correct. Ik beschik ook over een Google Home en Olisto, ik ben ingelogd met mijn Toon op Afstand gegevens. Zou zeggen probeer het eens 🙂
Badge +1
Dag mAiden wat bedoel je met Toon op Afstand? Er zit een optie in TOON om lokale toegang toe te staan (2 uur lang) via http://toon/ (of het IP adres van TOON) waarbij je ook z-Wave moet inschakelen. Daarvoor heb je geen wachtwoord nodig. Dit heb ik allemaal al geprobeerd en dat heeft niets te maken met de koppeling tussen Olisto en TOON. Als je in Olisto zit en je klikt op TOON kanaal toevoegen dan kom je op de site https://api.toon.eu uit waar vermeld staat dat je met je Mijn Eneco gegevens moet inloggen. En daar gaat het mis, ik kan niet inloggen. Ook kan ik niet inloggen in de Eneco en TOON App op mijn Android telefoon. Telkens de melding loginnaam en/of wachtwoord onjuist. Wanneer ik dan op de link klik om het wachtwoord te laten resetten en ik geef het email adres op (wat ik ook gebruikt heb tijdens de 1e registratie) dan krijg ik de melding dat het email adres niet bestaat. Ik heb ondertussen ook al meerdere keren contact gehad met digital@eneco.nl waar zeer behulpzame mensen zitten. Mijn account is helemaal verwijderd en ik heb een nieuwe aangemaakt maar ik kom dan weer in dezelfde situatie terecht als hierboven beschreven. Beetje moedeloos wordt ik er van ondankt dat ik best veel geduld heb 😉 PS Vreemd genoeg lukt het wel op dit Forum om mijn wachtwoord te laten resetten. Ik ontvang dan een mail met een link en vervolgens kan ik 2x het nieuwe wachtwoord opgeven en daarmee hier inloggen. Lijkt erop dat dit Forum anders omgaat met het Mijn Eneco account (of het is geen Eneco account waarmee ik hier inlog).
Reputatie 7
Badge +6
@Amin Idris

Ik zie dat je web account actief is. Je gebruikersnaam is doorgaans je e-mail adres, alleen ik zie dat er een letter ontbreekt in je gebruikersnaam. Ik stuur je een pb met je huidige gebruikersnaam, daarmee moet je kunnen inloggen in de Mijn Eneco app en de Toon app. Eventueel kun je de gebruikersnaam aanpassen in Mijn Eneco. Ik hoor graag of het nu wel lukt om in te loggen.
Badge +1
Super bedankt Folkert, het werkt nu. Ik kijk later of het email adres is aan te passen. Want dit gaat anders vast weer een keer fout.
Badge +1
Dag Folkert, ik heb Olisto, Toon, Google Home nu werkend maar het lukt mij niet om het email adres aan te passen want ik kan niet inloggen op Mijn Eneco (niet via website en niet via de App). Kun jij dit aanpassen? Of mijn account nog een keer helemaal weggooien en dan stel ik weer een nieuwe in?
Reputatie 7
Badge +2
@Amin Idris

Zojuist heb ik je situatie bekeken en ik zie dat je alleen een abonnement hebt op Toon. Hierdoor kun je niet inloggen op Mijn Eneco, wat alleen kan als je ook een energie & gaslevering hebt van Eneco. Ook kunnen we het e-mailadres niet aanpassen. Je zal dus dezelfde gebruikersnaam dienen te gebruiken, zoals je deze hebt aangemaakt.

Groet, Urgel
Badge +1
Beste Urgel,
Is het mogelijk om mijn account helemaal te verwijderen zodat ik een nieuw account kan maken?
Groeten Amin
Reputatie 6
Badge +2
@Amin Idris

Het is niet mogelijk om een account te verwijderen en een nieuwe aan te maken.

Groeten Chantal
De stappen om Toon met Google Home te kunnen bedienen zijn:
  1. Download de Olisto App en maak daarin een Olisto account aan
  2. Koppel het Toon kanaal in de Olisto app.
  • Ga hiervoor in de Olisto app naar de ‘Meer’ tab
  • Kies ‘Kanalen’ en zoek naar ‘Toon’
  • Tik op ‘Voeg kanaal toe’
  • Je belandt op de inlogpagina van Toon, vul hier de gevraagde accountgegevens in en accepteer de verbinding
  1. Voeg ‘Toon’ toe aan Google Home
  • Open de Google Home app
  • Tik op het hoofdscherm op ‘Toevoegen’
  • Kies voor ‘Apparaat instellen’
  • Kies voor de ‘Werkt met Google’/‘Heb je al iets ingesteld?’ optie
  • Zoek naar ‘Toon’ en kies ‘Toon smart thermostat’
  • Je komt nu op een inlogscherm van Olisto terecht. Log hier in met het Olisto account dat je in stap 1 hebt aangemaakt en geef toestemming.
  • Na wat geflits van schermen zijn je Toon thermostaat en eventueel daaraan gekoppelde slimme stekkers nu in het bedieningsscherm van de Google Home app terug te vinden. Vanaf nu zijn deze in de app en middels stemcommando’s via Google Home aan te sturen.
Let op! Als je de stappen uitvoert in een andere volgorde dan hier beschreven (bijvoorbeeld eerst 3 en dan 2) dan gaat de koppeling tussen Google en Toon mis en zie je de Toon niet terug in de Google Home app. Begin in dat geval opnieuw bij stap 2. Soms moet je dan stap 3 een keer extra herhalen.
Ik krijg het niet voor elkaar om in te loggen. Heb alleen toon. Wil deze graag koppelen aan olisto en google.
Een abonnement op Toon®️ ad €4,50 p/m is dan wel verplicht.
Ja klopt die heb ik afgesloten. Maar inloggen blijft onmogelijk.
Het kanaal Toon®️ heb je wel toegevoegd?
Als de inlog dan daarna fout gaat, kan je beter via de App Olisto een hulpvraag via het daarvoor bestemde formulier stellen.
De pest is bij kanaal toon moet ik inloggen en dieninlog gegevens heb ik niet gekregen en kan ik niet opvragen...
Ohhh kijk dan is het duidelijker.
Ik ging er van uit dat je de inlog gegevens voor bv de Toon App al had.

Als je het abo net hebt afgesloten zal je nog even moeten wachten.
Voor zover ik weet ontvang je die per mail

Reageer