Toon in combinatie met Fibaro Single Switch | Eneco Community

Toon in combinatie met Fibaro Single Switch

Reputatie 2
Badge
Mijn Toon werkt sinds een paar dagen prima samen met de slimme stekkers van Fibaro.
Nu heb ik een deel van mijn installatie dat niet via een stekker wordt gevoed dat ik zou willen meten en schakelen.
Op de site van Fibaro is de single switch te vinden en deze lijkt zich te gedragen als de slimme Fibaro stekker. Ook meting van vermogen, Z-wave en aanmelden via 3 x knopje indrukken.

https://www.fibaro.com/en/products/switches/

Iemand dit al eens geprobeerd?

4 Reacties

Reputatie 7
Badge +7
Ik heb thuis nog wel het een en ander aan fibaro speelgoed liggen. Ga er binnenkort eentje te proberen inleren op de Toon. Slimme stekkers van andere fabrikanten werken ook.. Kunnen een gokje wagen.
Ik heb hier een fibaro dimmer 2 op de Toon draaien. Schakelen gaat prima zowel via de Toon alsook de apps. Dimmen gaat alleen via de pulsdrukker die ik er op aangesloten heb. Stroomverbruik wordt niet weergegeven.
Reputatie 1
Badge +1
Fraver wrote:

Ik heb hier een fibaro dimmer 2 op de Toon draaien. Schakelen gaat prima zowel via de Toon alsook de apps. Dimmen gaat alleen via de pulsdrukker die ik er op aangesloten heb. Stroomverbruik wordt niet weergegeven.

Fraver, schakelt de fibaro dimmer 2 een enkel apparaat? En dit werkt dus prima zonder tussen komst van Domoticz oid een ander apparaat van een derde partij?

Ik zou mijn dubbele schakelaar graag slim maken met behulp van de Fibaro Double Switch 2. Maar volgens dit draadje werkt dat niet niet (https://forum.toon.nl/algemene-vragen-opmerkingen-24/fibaro-schakelaar-in-combi-met-toon-217). Dat lijkt alleen niet gebaseerd op gebruikerservaringen en jouw ervaringen spreken dat tegen!
@Anna, het betreft hier een fibaro dimmer 2 module, die rechtstreeks door toon geschakeld wordt. Dus geen tussenkomst van een homecenter, domoticz o.i.d. Hier zit één lamp op aangesloten. Ik heb hem gewoon gekoppeld zoals ook de wall plugs gekoppeld zijn en alles werkt als een speer. Ik heb als het ware een extra stekker er bij.

Wat Toon met een dubbele schakeling op één module doe, durf ik je niet te zeggen...

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen