Toon i.c.m. verwarming op de bovenverdieping | Eneco Community

Toon i.c.m. verwarming op de bovenverdieping

Reputatie 2
Badge +1
  • Energiekeling (level 11)
  • 38 reacties
Beste leden,

Ik zou graag zien dat ik via mijn toon de boven verdiepingen van mij huis ook kan verwarmen en dan ook nog het liefst per ruimte instel maar...... Maar ik weet helemaal niet of dat wel via Toon kan. Kan iemand mij daar antwoord op geven?

16 Reacties

Reputatie 5
Badge
Nee, dit kan niet en staat bij Eneco ook niet (hoog) op de prioriteitenlijst. Zie eerdere discussies over dit onderwerp op het forum.
Reputatie 2
Badge +1
Dan is de toon ook niet echt 'slim'. Ik weet dat er andere thermostaten zijn die dat wel ondersteunen.... Ik zou graag dit ook op Toon zien.....
Reputatie 4
Badge +1
Ik vraag me dan af hoe TOON©️ al die kamers apart zou moeten gaan aansturen met één ketel en leidingen die door het hele huis lopen .....?
Reputatie 6
Badge +2
Kwestie van stuurbare radiatorkranen. Heb ik in huis (niet via toon) maar werkt als een dolle.
Reputatie 4
Badge +1
Las laatst iets over Honeywell Evohome ......
Reputatie 6
Badge +2
Kan ook. Ik doe het met een razberry met Danfoss LC13 knoppen.
Reputatie 2
Badge +1
Kan ook. Ik doe het met een razberry met Danfoss LC13 knoppen.

Dan wel icm de Toon of heb je een andere thermostaat?
Reputatie 6
Badge +2
De razberry staat los van Toon, maar Toon stuurt de ketel aan. De radiatorknoppen regelen de temperatuur in alle ruimten. Het radiatorvermogen in de woonkamer/keuken is relatief laag, zodat alle andere ruimten genoeg verwarmd worden voordat de woonkamer op temperatuur is. Afgezien van de badkamer is de rest van het huis een beetje koeler afgesteld dan de woonkamer.
Reputatie 2
Badge +1
Oke en wat zou dat kosten daarvan? ik heb 8 radiatoren
Reputatie 7
Badge +3
Best prijzig, de kranen zijn bijna 60 euro per stuk. En raspberry pi plus razzberry voor het zwave protocol is bij elkaar ook al gauw 100,-
Reputatie 2
Badge +1
Dat is wel een beste investering, misschien komt er in de toekomst wel een Toon 2.0 en zitten daar meerdere functies op
Reputatie 6
Badge +2
Ik heb alles via MP gekocht. Knoppen voor 10 radiatoren + razberry + raspi, alles bij elkaar zo'n 360,--.

En daar kwamen de radiatorkranen nog bij, en een dag klussen met fitterskit en hennep ...
Reputatie 2
Badge +1
Ja dat zou idd ook kunnen....
Reputatie 5
Badge +1
Aangezien Toon Alleen Zigbee ondersteunt, zal dit niet zo snel gebeuren voor Toon 1. Ook zijn er voorwaarden aan verbonden. Zo moet je ook in je woonkamer thermostaatkranen hebben om te kunnen doorstoken zonder dat het beneden te warm wordt.
Ik hoop zelf ook op Toon 2 of een koppeling met een ander domotica systeem.Toon hoeft eigenlijk alleen een stookprofiel per ruimte bij te houden. Meer niet.
Reputatie 2
Badge +1
Maar of de Toon 2.0 er gaat komen dat weet niemand
Reputatie 4
Badge +3
Ik had het zelfde probleem, mijn huis bestaat uit 3 verdiepingen en tussen verdieping 1 en 2 zit een verdieping van de buren, Nu twee cv ketels Intergas prestige CW6 voor de boven verdiepingen en beneden woonkamer gang en keuken op een Intergas CW3,
Nu heb ik in elke kamer een Toon aangesloten en de betreffende radiatoren worden in en uit geschakeld door thermische actuators (7 euro per stuk)
Cv ketel wordt dus geschakeld doormiddel van een aan/uit relais en heeft buitenvoeler
Toons werken allemaal via Domoticz en zijn via die app ook per kamer in te stellen

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen