Toon i.c.m. Google Home | Eneco Community

Toon i.c.m. Google Home

• 27 januari 2018
  • 22 reacties
  • 2219 Bekeken

Beste allen,

Heeft iemand een idee hoe de toon gekoppeld kan worden aan Google Home? Of werkt dit nog niet samen?

Gr. Daan

22 Reacties

Dat is nog onmogelijk.

Zie dit topic voor andere mogelijkheden.

https://forum.toon.nl/suggesties-ideeen-en-verbeterpunten-27/toon-icm-ifttt-214
Badge +4
Ik heb het werkend mbv IFTTT Google Assistant en Domoticz op mijn Nas.
Zo kan ik bv de temperatuur instellen door het spraakcommando: Set temperature to 20.5 degrees.
Reputatie 1
Het is mogelijk om via een gesproken bericht naar Google Assistant de Toon aan te sturen, maar het is nog wel een beetje omslachtig. Ik heb gemerkt dat je hiervoor wel Google Allo moet gebruiken (de messenger van Google), want de Assistant die daarin wordt gebruikt reageert er wel op en die in Google Now helaas nog niet.
Wat ik heb gedaan:
* Via Olisto Connect heb ik een unieke URL aan laten maken (bijv. met de naam Weltrusten).
* Via IFTTT heb ik een applet gemaakt. Bij THIS heb ik dan gekozen voor Google Assistant en dan kun je een tekst invullen die herkent wordt, bijv. "Weltrusten" Bij THAT heb ik gekozen voor Webhooks en daarin moet je dan een URL invullen die wordt gebruikt. Dat is dan de URL vanuit Olisto Connect. Als methode in IFTTT moet je dan POST kiezen
* In Olisto kun je dan een trigg maken met voor de als-voorwaarde Olisto Connect met de aangemaakte trigger (kun je kiezen in de lijst of met de publieke token) en bij de dan-voorwaarde kies je Toon en activeer je programma "Weg"

Als je dan in Google Allo een chat opent met Assistant en via de microfoon zeg je dan 'Weltrusten" dan krijg je de reactie terug die je bij IFTTT in hebt kunnen vullen waarna Olisto de actie neemt om Toon op weg te zetten. Zo kun je natuurlijk allerlei mogelijkheden bedenken om met je stem Toon (en andere triggs) te gebruiken. Het is alleen nog een beetje omslachtig, maar leuk speelgoed om mee te experimenteren. Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Is het niet beter om Alexa te gebruiken. Hier heb ik ze alle 2 staan, maar de Amazon heeft meer opties en potentie dan de Google home
Jeetje... Ik lees het al, ben een regelrechte dummie hierin. Had gehoopt dat het simpeler zou zijn 🙂 Ik duik eerst wel in wat simpelere handelingen. Nog maar net om de hoek komen kijken mbt IoT of IFTTT. Thanks allen!
Reputatie 7
Badge +8
Gaat het koppelen van Alexa en Olisto toch een stukje makkelijker!
Reputatie 7
Badge +8
Alexa moet ook je voorkeur hebben. De manier dat Google wil dat je dingen doet, is absurd.
Ik wacht op Home Pod en als in maart 2018 via een software aanpassing op Olisto een koppeling gemaakt kan worden.
Wat dacht je daar van.
Reputatie 7
Badge +8
Ik wacht op Home Pod en als in maart 2018 via een software aanpassing op Olisto een koppeling gemaakt kan worden.
Wat dacht je daar van.

Home Pod gaat zeer zeker de strijd aan met Alexa Ton. Heel benieuwd wat daar allemaal uit gaat komen.. Google gaat heel snel die strijd opgeven.
Badge +4
Als Olisto eerdaags met ondersteuning van Google Home komt en Nederlands, zoals aangekondigd ook door Google ondersteund gaat worden , wordt het ook een stuk eenvoudiger. Ik hoop wel dat je dan ook in kan spreken welke temperatuur je in wilt stellen bv 20.5 gr. Zoals ik nu via IFTTT en Domoticz kan doen.
Hier zit ik nog te twijfelen of ik voor de Apple homepod ga. De levering staat voor 9-2-18 gepland, maar om nu $349 er voor uit te trekken.

Heb nu al een Alexa, en Google staan, en kan met dat geld er 6 bij kopen😂
Reputatie 5
Badge +1
Op dit moment wacht ik nog even totdat ik Homey binnen heb. Ik verwacht daar diverse dingen met spraak direct te kunnen regelen. Toon kan direct aan Homey gekoppeld worden, dus dat is geen probleem.
Reputatie 7
Badge +8
De spraakherkenning van Homey schijnt niet zo best te zijn. Misschien heeft iemand daar meer ervaring mee. Ik vind Alexa wel goed werken.
Hier zit ik nog te twijfelen of ik voor de Apple homepod ga. De levering staat voor 9-2-18 gepland, maar om nu $349 er voor uit te trekken.

Heb je helemaal gelijk in Mark, maar je moet de kracht oa zien in de luidspreker die schijnt nog beter te zijn dan de Sonos.
De spraakherkenning van Homey schijnt niet zo best te zijn. Misschien heeft iemand daar meer ervaring mee. Ik vind Alexa wel goed werken.

Mijn zoon is een early adapter met Homey.
Was aanvanklijk enthousiast, maar nu na een jaar is dat behoorlijk getemperd.
Inderdaad met Toon is er nu een API koppeling.
Dat maakt het gebruik met Toon idd stukken makkelijker.

Heb je helemaal gelijk in Mark, maar je moet de kracht oa zien in de luidspreker die schijnt nog beter te zijn dan de Sonos.

Als het gaat om de luidspreker zeer zeker Ton. Hier kan momenteel geen enkele andere tegenop. Maar om het alleen hier voor aan te schaffen!.

Muziek gaat hier nu via de Google home mini, en vergis je niet in de kwaliteit ervan.
Hoi Mark, bij mij gaat het juist om die combi.
Dus voorlopig zet ik in op de Home Pod.
Reputatie 5
Badge +3
Ik heb begrepen van Frank van Olisto dat ze bezig zijn om Olisto aan Google Home te koppelen. Als dat werkt kan je Toon vrij eenvoudig koppelen aan Google Home en dus Toon met stemcommando's bedienen.

Kan nu al via allerlei omwegen maar is niet heel ernvoudig.
Ik heb begrepen van Frank van Olisto dat ze bezig zijn om Olisto aan Google Home te koppelen. Als dat werkt kan je Toon vrij eenvoudig koppelen aan Google Home en dus Toon met stemcommando's bedienen.

Kan nu al via allerlei omwegen maar is niet heel eenvoudig.

Precies dat is wat ik ook bedoel Frank.
Nu een software aanpassing genoeg is, ben ik nieuwsgierig of Olisto medio maart dat voor elkaar heeft.
Kijk als je het aanschafbedrag hoog vindt, dan begrijp ik dat best, maar ik ga er van uit dat de kwaliteit een boel goed maakt.
Begrijpelijk Ton. Hier heb ik serieus overwogen om hem te pre orderen maar wacht tot het Nederlands ondersteund
Begrijpelijk Ton. Hier heb ik serieus overwogen om hem te pre orderen maar wacht tot het Nederlands ondersteund

Exact dat doe ik ook Mark!
Ik ga uit van een snelle update voor Ned, omdat Siri uiteraard dat al in zich heeft.
En ik ga er vanuit dat er snel een update komt om je eigen muziek gewoon via Home Pod af te spelen; dat kan namelijk nu nog niet.
ok
Omdat ENECO TOON zelf te lui is en/of gewoon niets kan..... (waardeloos)
geen IFTTT.

maak hier je eigen app.... hoe en wat je maar wilt....

(een echte app) jv html alles voor google home android telefoon. maak een app waarvoor en hoe jij hem wilt...

lijkt ingewikkeld eerst maar valt best mee....

https://angularfirebase.com/lessons/google-assistant-quick-start/

succes en vergeet niet te delen
of verkoop hem lekker in de/een app store

Reageer