Toon - Homey integratie | Eneco Community

Toon - Homey integratie

Reputatie 1
  • Liefhebber (level 10)
  • 10 reacties
Dit lijkt mij erg fraai nieuws:

Enschede, 10 Oktober 2017 – Homey, het Smart Home platform van het Nederlandse Athom, werkt vanaf vandaag samen met Toon, de slimme thermostaat van Eneco. Homey is hiermee het eerste Smart Home platform die gebruikmaakt van de Toon API, en daarmee gebruikers de mogelijkheid geeft beide systemen te integreren. De samenwerking tussen Athom en Eneco/Quby, de ontwikkelaar van Toon, bevestigt de leidende positie van beide bedrijven binnen de snelgroeiende Smart Home markt, en biedt gebruikers nog meer keuze en gemak.

Meer op: https://www.athom.com/nl/pers/#6f530d39-dfc8-478e-b8a5-3c3e60d4af43

11 Reacties

Oud topic, maar volgens mij het meest relevant.

Nadat het een paar maand redelijk goed gewerkt heeft (ik moest met enige regelmaat de Toon opnieuw toevoegen) is het na de recente update van de Homey weer stuk.

Het uitlezen gaat prima, maar aansturen levert fouten op en wordt niet doorgevoerd op de Toon.

Bij Athom wijst men naar de Toon developers, zie het GitHub issue: https://github.com/athombv/homey/issues/2271

Kan men er hier iets meer over zeggen? Beide partijen hebben aangegeven "de handen ineen te slaan" maar ik als klant van beiden merk daar bijzonder weinig van.
Reputatie 1
Badge
Misschien een oud topicje, maar ook ik ervaar de nodige problemen met de koppeling tussen de toon en de homey, nagenoeg niks werkt en als ie al werkt, dan duurt het een paar uur en dan werkt het niet meer, is er al uitzicht op verbetering??
Reputatie 1
Badge
In de appshop van homey geven ze zo ongeveer aan er (nog) niets aan te (kunnen) doen, wellicht in de nabije toekomst hoop ik!
Fantastisch bericht is dit!
Dit is de enige manier: koppelen via Toon API en de handen Athom en Quby worden nu in één geslagen.
Hier moet wat moois uit voort kunnen komen.
Helaas is de Toon -api weer is een keer offline 😢
Tja rj2012, het hele Toon API gebeuren is bij Triggi ook niet op een vrijdagnamiddag ff geregeld. Daar is ook aardig wat “water door de Rijn gegaan” voordat in maart 2017 de zaak definitief rond kwam.
Kijk Jurriaan van Quby is nu met Athom in gesprek dus dat zal best tzt goed komen.

Het begin is er!
In de start met Toon API moeten soms wat hobbels overwonnen worden om een goede toegang op de servers van Toon te krijgen.
Doet mij weer denken aan het vroegere Triggy (tegenwoordig genaamd Olisto) waar dat ook speelde. Heeft erg lang geduurd, maar ongetwijfeld hebben ze daar ook weer voor volgende API gebruikers van geleerd.
Ergens las ik dat er nu een Toon API versie 2 was en dat daar probleempjes mee waren.
Oud topic, maar volgens mij het meest relevant.

Nadat het een paar maand redelijk goed gewerkt heeft (ik moest met enige regelmaat de Toon opnieuw toevoegen) is het na de recente update van de Homey weer stuk.

Het uitlezen gaat prima, maar aansturen levert fouten op en wordt niet doorgevoerd op de Toon.

Bij Athom wijst men naar de Toon developers, zie het GitHub issue: https://github.com/athombv/homey/issues/2271

Kan men er hier iets meer over zeggen? Beide partijen hebben aangegeven "de handen ineen te slaan" maar ik als klant van beiden merk daar bijzonder weinig van.

Het werkt voor geen meter meer!
Ik maak veel gebruik van de Toon app van Homey, maar helaas is het een onbruikbaar stuk software geworden!
Lijkt mij dat een serieus bedrijf als Athom hier werkt van maakt, maar nee blijkbaar niet belangrijk genoeg...

groeten!
Het wijzen naar Quby als software ontwikkelaar en ontwikkelaar van Toon®️ API, zoals gemeld in eerder bericht, kon wel eens heel terecht zijn.
Nogmaals, bij Olisto, ooit de 1e Toon®️ API gebruiker, gebeurde precies het zelfde.??
Er werd gewezen naar Olisto, maar Eneco/Quby was de boosdoener........?
Hier op het forum heb ik daarover verder niets vernomen.
Misschien eens nader contact met Athom opnemen?

https://www.athom.com/nl
Helaas, afwachten dus.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen