Toon.eu site - Amazon Alexa | Eneco Community

Toon.eu site - Amazon Alexa

• 2 november 2017
  • 46 reacties
  • 3334 Bekeken

Reputatie 7
Badge +8
Ik lees net op Toon.eu jullie internationaal georiënteerde site dat Toon te bedienen is met Amazon Alexa, wat leuk!

46 Reacties

Hey allen

Ik heb op ons forum een korte uitleg geschreven, o.a. hoe het met Toon werkt: https://forum.triggi.com/t/hoe-triggi-met-amazon-echo-alexa-werkt-voor-o-a-toon/577
Na lang zoeken heb ik via de TRIGGI app TOON perfect werkend gekregen op mijn ALEXA draaiend op een raspberry PI 3 op 1300/600MHz. Ik moet wel erbij zeggen dat ik mijn linux systeem zo schoon mogelijk houd en draait op een msata ssd, raspbian Jessie. Ik heb er npm en node-red (nieuwste versie) op draaien, KODI en VLC. Alexa werkt naar volle tevredenheid. De WakeWordAgent zou wat beter mogen werken maar goed, die crasht nog al eens. Na het aanmaken van een account op Triggi en het selecteren van het kanaal Toon en een commando "Alexa, discover devices" kreeg ik er 5 bij. Het is wel erg belangrijk om de koppel procedure met Alexa juist te doorlopen. Pas vanaf dat moment is het mogelijk om de nieuwe devices te ontdekken. Ik gebruik de "Node-RED Alexa Home Skill Bridge" (link: https://alexa-node-red.bm.hardill.me.uk/docs) om juist andere zaken te sturen zoals Kodi en VLC. Ik restart mijn systeem er zelfs mee; "Alexa, system on" en ze reboot. "Alexa, system off" sluit het systeem af. Ik kan Kodi openen; "Alexa, media box on" opent Kodi en "off" sluit Kodi weer af.
Ik heb nu een Logitech Harmony Hub gekocht die al mijn audio, video en TV apparatuur gaat besturen via Alexa. Alles via de raspberry pi 3. Via Philips Hue bestuur ik mijn lampen van Ikea. Ikea heeft trouwens net een skill op Amazon gezet. De Hue skill werk voor mij prima.
Ik wil alleen nog even kwijt dat ik ontzettend graag meer info zou kunnen zien op mijn Toon app van mijn cv en zo. Warm water vraag, modulerend ja/nee, cv aan ja/nee. Ik weet dat toon veel meer kan dan wat de app laat zien. Op zijn minst geef in de config of menu een optie om deze gegevens op de homepage te zetten. Ik wil weten of er veel warm water wordt gebruikt en wanneer. Zelfde geldt voor verwarming aan uit, wanneer en hoelang, uitloop. Al deze gegevens zijn beschikbaar via de opentherm gateway. Kan toch niet zo moeilijk zijn voor een programmeur lijkt mij.
Reputatie 7
Badge +9
Ik heb Alexa op mij RPi draaien, zal morgen is kijken.
Badge +1
Toch maar eens proberen Alexa op een Pi werkend te krijgen.

Vanavond ook eens in verdiepen inderdaad. Zag dat @mAiden het werkende heeft, tips/info hierover toevallig?

Gr. Tom
Reputatie 7
Badge +8
Thnx @Frank van Triggi,

Ik had er anders niet uitgekomen!

Reputatie 7
Badge +9
Zoals ik al eerder vermoeden loop dit dus via Triggi. Ik ga er van weekend in duiken om Alexa te koppelen via Triggi Connect. Laat mij bevindingen dan weten..

@kalkhoven

Ik heb deze link gevolgd, om het werkend te krijgen op mij Pi:

https://github.com/alexa/alexa-avs-sample-app/wiki/Raspberry-Pi
Reputatie 6
Badge +4
Toch maar eens proberen Alexa op een Pi werkend te krijgen.

Vanavond ook eens in verdiepen inderdaad. Zag dat @mAiden het werkende heeft, tips/info hierover toevallig?

Gr. Tom

Kwam deze site tegen

https://lifehacker.com/the-simplest-way-to-build-a-raspberry-pi-powered-amazon-1794218212 Helaas geen Pi's meer op het moment.
Reputatie 4
Badge +1
Oké hier vanavond ook maar eens gestoeid met Alexa, triggi en ome Toon

In eerste instantie ondervond ik het zelfde probleem dat de device niet herkend wordt. Na een simpele knop te hebben aangemaakt via triggi werkt het perfect. Helaas krijg ik drie thermostaat opties in triggi

Zie link hieronder naar een filmpje (sorry voor de kwaliteit)

https://youtu.be/INrCPx-L-ow

Zo ver krijg ik het niet, Alexa komt niet verder dan thermostat is not responding

Inmiddels wel, opeens werkte het gisteravond, geen idee waarom, heb wel Toon kanaal verwijderd en opnieuw toegevoegd aan Triggi. Weet niet of dat het verschil maakte. Maar goed kan inmiddels commando's geven aan Thermostat:-). Eind goed, al goed.
Klopt Ton, de actie overrulled het autoprogramma tot aan de volgende periode.

Ik blijf het de komende dagen uittesten. Gisteren schakelde hij zichzelf nl. wel uit.
Zover heb ik ze nog niet @EdwinKort 😂 Ze zijn wel gek op elkaar

Reputatie 7
Badge +2
@Tjark

Je vraag is intern uitgezet. Als we meer weten, dan weet jij het ook 😉.
Reputatie 7
Badge +8

Reputatie 7
Badge +8
https://www.toon.eu/works-with
Reputatie 7
Badge +8
Iemand dit al werkend gekregen?
Reputatie 4
Badge +1
Nee, zit op jou te wachten:-) zijn er geen meerdere hondjes die Toon heten?
Reputatie 7
Badge +8
En nog wat mee opgeschoten @mAiden?
Reputatie 7
Badge +9
En nog wat mee opgeschoten @mAiden?

Hoi @Ton van Rijn,

Heb er wel naar gekeken, inderdaad.
Zo kan ik de meterstanden door geven via Alexa.
Maar echt probleemloos werk dit ook niet hier. Moest Alexa 3x vragen of ze mij meterstanden moest doorgeven.

Slimme stekkers heb ik nog niet geprobeerd ermee. Maar dit zou volgens mij wel te doen moeten zijn, misschien wel met Triggi Connect ertussen.

Groetjes,

Ricardo
Reputatie 7
Badge +8
Dat doet de foto op de site van Toon niet vermoeden. Een moderator die zich kan melden voor wat verduidelijking?
Reputatie 7
Badge +5
@Ton van Rijn

Wat je er wel en niet mee kan aansturen, bedoel je?

Groet, Denise
Reputatie 7
Badge +8
@Denise, op Toon.eu staat dat je de temperatuur op Toon kan bedienen met je stem middels Amazon Alexa. Graag zou ik willen weten hoe ik dat kan doen!
Reputatie 7
Badge +8
Zie de foto boven.
Reputatie 7
Badge +9
Dat doet de foto op de site van Toon niet vermoeden. Een moderator die zich kan melden voor wat verduidelijking?

Zou ook kunnen dat mij versie van Alexa nog een veroudere versie is hé.. Ik draai Alexa natuurlijk op een Raspberry PI, zal vanavond even kijken of ik mij Alexa kan updaten, zoja wat hij dan doet. 😉
Reputatie 7
Badge +5
@Ton van Rijn

Dat kan je het beste aan de API experts vragen door even een mail te sturen naar devsupport@toon.eu. Die kunnen je hier alles over vertellen.

Groet, Denise
Reputatie 7
Badge +8
Thnx @Denise,

Nu even wachten op een reactie!
Reputatie 7
Badge +8

Nog geen reactie van de support afdelingen. Laat het weten als ik wat hoor!

Reageer