Toon.eu site - Amazon Alexa

Toon eerste bericht

46 Reacties

Reputatie 7
Badge +8
Zoals ik al eerder vermoeden loop dit dus via Triggi. Ik ga er van weekend in duiken om Alexa te koppelen via Triggi Connect. Laat mij bevindingen dan weten..

@kalkhoven

Ik heb deze link gevolgd, om het werkend te krijgen op mij Pi:

https://github.com/alexa/alexa-avs-sample-app/wiki/Raspberry-Pi
https://forum.triggi.com/t/hoe-triggi-met-amazon-echo-alexa-werkt-voor-o-a-toon/577 via Triggi, kreeg email er over vandaag. Nog niet getest.
Reputatie 6
Badge +4
kalkhoven wrote:

EdwinKort wrote:

Toch maar eens proberen Alexa op een Pi werkend te krijgen.

Vanavond ook eens in verdiepen inderdaad. Zag dat @mAiden het werkende heeft, tips/info hierover toevallig?

Gr. Tom

Kwam deze site tegen

https://lifehacker.com/the-simplest-way-to-build-a-raspberry-pi-powered-amazon-1794218212 Helaas geen Pi's meer op het moment.
Alexa herkent thermostat wel, maar zegt dat het niet reageert. Het wordt uiteraard wel genoemd in de Alexa App onder devicies.Kan wel via Now buttons commando's geven aan Alexa.
Maar niet de genoemde commando's die Frank van Triggi team aangeeft:
Alexa, turn on sleeping/comfort/away/home scheme
Alexa, set/change thermostat/temperature to … (degrees)
Alexa, what is the thermostat set to?
Alexa, what temperature is my thermostat set to?
Alexa, what is the temperature inside/in the house?
Alexa, make thermostat warmer (er komt automatisch 1 graad bij)
Alexa, increase/raise thermostat
Alexa, decrease/lower thermostat

Thermosat is not responding levert het op ....er staat blijkbaar iets niet goed
Oké hier vanavond ook maar eens gestoeid met Alexa, triggi en ome Toon

In eerste instantie ondervond ik het zelfde probleem dat de device niet herkend wordt. Na een simpele knop te hebben aangemaakt via triggi werkt het perfect. Helaas krijg ik drie thermostaat opties in triggi

Zie link hieronder naar een filmpje (sorry voor de kwaliteit)

https://youtu.be/INrCPx-L-ow
mpleizr wrote:

In eerste instantie ondervond ik het zelfde probleem dat de device niet herkend wordt. Na een simpele knop te hebben aangemaakt via triggi werkt het perfect. Helaas krijg ik drie thermostaat opties in triggi

Zo ver krijg ik het niet, Alexa komt niet verder dan thermostat is not responding
Na lang zoeken heb ik via de TRIGGI app TOON perfect werkend gekregen op mijn ALEXA draaiend op een raspberry PI 3 op 1300/600MHz. Ik moet wel erbij zeggen dat ik mijn linux systeem zo schoon mogelijk houd en draait op een msata ssd, raspbian Jessie. Ik heb er npm en node-red (nieuwste versie) op draaien, KODI en VLC. Alexa werkt naar volle tevredenheid. De WakeWordAgent zou wat beter mogen werken maar goed, die crasht nog al eens. Na het aanmaken van een account op Triggi en het selecteren van het kanaal Toon en een commando "Alexa, discover devices" kreeg ik er 5 bij. Het is wel erg belangrijk om de koppel procedure met Alexa juist te doorlopen. Pas vanaf dat moment is het mogelijk om de nieuwe devices te ontdekken. Ik gebruik de "Node-RED Alexa Home Skill Bridge" (link: https://alexa-node-red.bm.hardill.me.uk/docs) om juist andere zaken te sturen zoals Kodi en VLC. Ik restart mijn systeem er zelfs mee; "Alexa, system on" en ze reboot. "Alexa, system off" sluit het systeem af. Ik kan Kodi openen; "Alexa, media box on" opent Kodi en "off" sluit Kodi weer af.
Ik heb nu een Logitech Harmony Hub gekocht die al mijn audio, video en TV apparatuur gaat besturen via Alexa. Alles via de raspberry pi 3. Via Philips Hue bestuur ik mijn lampen van Ikea. Ikea heeft trouwens net een skill op Amazon gezet. De Hue skill werk voor mij prima.
Ik wil alleen nog even kwijt dat ik ontzettend graag meer info zou kunnen zien op mijn Toon app van mijn cv en zo. Warm water vraag, modulerend ja/nee, cv aan ja/nee. Ik weet dat toon veel meer kan dan wat de app laat zien. Op zijn minst geef in de config of menu een optie om deze gegevens op de homepage te zetten. Ik wil weten of er veel warm water wordt gebruikt en wanneer. Zelfde geldt voor verwarming aan uit, wanneer en hoelang, uitloop. Al deze gegevens zijn beschikbaar via de opentherm gateway. Kan toch niet zo moeilijk zijn voor een programmeur lijkt mij.
robert66 wrote:

mpleizr wrote:

Zo ver krijg ik het niet, Alexa komt niet verder dan thermostat is not responding

Inmiddels wel, opeens werkte het gisteravond, geen idee waarom, heb wel Toon kanaal verwijderd en opnieuw toegevoegd aan Triggi. Weet niet of dat het verschil maakte. Maar goed kan inmiddels commando's geven aan Thermostat:-). Eind goed, al goed.
2e dag dat ik toon nu via spraak bedien zonder dat hij van z'n autoprogramma gaat.

Commando om temperatuur hoger of lager te schakelen gaat zeer snel. Toon behoud zijn instellingen en zal de tijdelijke aanpassing in het scherm aangeven.

Daarnaast leert Alexa welke thermostaat je het meest gebruikt, waardoor deze boven andere gaat

Al met al een mooie uitbreiding van mijn Lexi
Hoi Mark,

Dus jouw Alexa (tijdelijke) wijziging duurt net zo lang tot de volgende programma instelling op Toon.

Vergelijkbaar met Triggi, maar het aan uitzetten van de programmaschakelaar kan soms zeer wenselijk zijn.
Klopt Ton, de actie overrulled het autoprogramma tot aan de volgende periode.

Ik blijf het de komende dagen uittesten. Gisteren schakelde hij zichzelf nl. wel uit.
Op zich een goede gedachte dat het zo gaat.
mpleizr wrote:

Klopt Ton, de actie overrulled het autoprogramma tot aan de volgende periode.

Ik blijf het de komende dagen uittesten. Gisteren schakelde hij zichzelf nl. wel uit.

Dank je Mark!
Dat is wat ik bij Triggi juist schakelbaar wil hebben. En nu nog niet kan.

Suc6 verder met de test Mark.
Reputatie 6
Badge +4
Vandaag demo van gezien. Grappig.

(Op een gegeven moment begonnen zowel de Google box en de Alexa 'conversatie' met elkaar te houden).
Zover heb ik ze nog niet @EdwinKort 😂 Ze zijn wel gek op elkaar

Brandje wrote:

Hoi Mark,

Dus jouw Alexa (tijdelijke) wijziging duurt net zo lang tot de volgende programma instelling op Toon.

Vergelijkbaar met Triggi, maar het aan uitzetten van de programmaschakelaar kan soms zeer wenselijk zijn.

He Ton @Brandje Wellicht interessant om te weten dat je toon via homebridge kunt bedienen via Siri

https://www.youtube.com/watch?v=EAVkrk0_Vs4
Hoi Mark,

Thx voor de link. Idd ik ken die.
Maar het belang is bij mij te gering om daar zoveel energie in te steken en dat werkbaar te krijgen. Mijn Toon met spraakcommando's bedienen zal aelden zijn. Opschakelen over de dag via Triggi loopt als een trein.
Voorlopig zet ik in op Apple of de Google.

Never the less, top dat je even aan me dacht.
Komt er ooit nog een native Alexa skill van Toon?
Reputatie 7
Badge +6
@Tjark

Welkom op het Toon forum! Bedoel je voice control voor Toon, of het implementeren van Alexa commando's?
erm... beiden? 🙂
Voornamelij voice control. Het zou fijn zijn als je een Toon skill direct kan 'installeren' zoals je andere skills hebt, en niet dat je via een derde-partij (Triggi) weer nóg een account etc moet maken. Lijkt me een stuk makkelijker voor iedereen en pas écht ondersteuning.
Reputatie 6
Badge
@Tjark

Je vraag is intern uitgezet. Als we meer weten, dan weet jij het ook 😉.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen